Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:24

Klinkt heel goed. Leuk dat ook de wedstrijdpaarden echt mee mogen doen in het hele gebeuren.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:24

inderdaad, dat zie je niet vaak....

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:32

Klinkt echt leuk, heb je nou ook foto's gemaakt??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 10:34

mariska32 schreef:
pmarena @ welk bedrijf in zeeland bedoel je voor die boompjes?
ik wil erg graag schaduw boompjes maar mijn paard is o.a. allergies voor wilgen. :o

Kwekerij Westhof :j

Zie www.walnoten.nl :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:42

super!
dank je. ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:59

die Kreis stal klinkt wel als een uitstapje waard. Lijkt me zowieso wel eens interressant om op een bedrijf te kijken waar zoiets aanwezig is. Altijd goed om zelf ideeen op te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 16:57

Zeg allemaal , weten jullie of een "Zeeuwse Haag" een beetje snel groeit...?

Net afgesproken dat we een stuk van 25 meter aan de zijkant van de wei achter het huis , gaan voorzien van een Zeeuwse haag.

Dus met Meidoorn , Sleedoorn en Spaanse Aak :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:21

klinkt leuk heb je een foto van zon haag

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:46

Wow, super interessant dit topic.
Ik heb van achter naar voor gelezen tot pagina 19.. toen besloot ik maar eens te posten.
Ik heb zelf geen paard en dus ook geen wei, geen paddock paradise voor mij, helaas.
Wel wil ik even 'n linkje met jullie delen. http://www.gratisaftehalen.nl
Staan vaak dingen als zand en tegels op! Erg handig voor je paddock en dus ook gratis!

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:28

Klopt, de wedstrijdpaarden zagen er goed uit. Iets grasbuikerig maar daar heb ik zelf eerlijk gezegd nooit zo`n probleem mee. Liever dat, dan 24uur per dag tussen trailies staan.

Enig nadeel voor hen was, wat zij zelf opperde, dat het binnenhalen voor trainen wel enige werk kost. Niet zozeer dat de paarden niet willen komen, maar de grote afstand die zij overbruggen.

Wij hebben onze wedstrijd paarden ook de gehele dag op het land lopen. Wanneer we ze trainen komen ze een uur voor de training op stal en wanneer ze droog zijn gaan ze de wei weer op. Dat vind ik zelf al vrij bewerkelijk maar lang leve stagiaires :D

Mijn man keek meer naar de zakelijke oogpunten, het zijn dikke investeringen die gedaan zijn en de grote vraag is natuurlijk altijd: verdien je het als ondernemer terug?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:37

Het hoeven natuurlijk geen dikke investeringen te zijn. Maarja, het kost altijd geld.
Ik vind het wel super dat de trainingspaarden ook gewoon buiten staan. De afstand die je dan moet lopen moet je maar voor lief nemen.
Het lijkt mij trouwens wel verschrikkelijk als je een paard hebt die moeilijk te vangen is.
Mijn vriendin heeft een greppel in d'r wei, een heuveltje en achterin een watertje. Dit watertje hebben ze iets verder uitgegraven. Daarvan is dus het heuveltje ontstaan. De greppel lag er al.
De pony's staan graag onder de bomen bij het watertje. Daar zit ook een liksteen aan een boom. Op het heuveltje staan ze niet vaak, wel in de greppel. Ook leuk met rijden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:54

Dat ver lopen hebben wij nu ook al zonder dat we een paddock paradise hebben.
Leer de paarden naast de fiets te lopen.

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:43

pol013 wij hebben 50 stuks paarden lopen :D Waarvan ca 37 onder zadel, zie jij me al gaan :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:44

alla de rattenvanger van hamelen dan?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:40

wel goed voor je conditie als je ze allemaal zelf op zou halen ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:48

Een paar drijfhonden nemen :D
Blijf je zelf aan het begin staan, stuurt de honden achter de paarden drijft ze met fluitjes richting huis :)
Of leer ze Pavlov aan :+
Hang een bel vooraan. Leer ze dat bellen iets lekkers betekend en je hebt in no-time de hele meute aan het hek :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:47

:D veel simpeler leer ze op naam te komen. Wanneer ik een naam roep komt bij mij altijd dat paard en voor de handigheid komt de rest die je niet nodig hebt ook mee }> Lijkt me wel een leuk experiment worden bij 40 paarden. Moet je echt 40 verschillende klanken hebben. Moet toch aan te leren zijn.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:45

DubbelDun schreef:
Een paar drijfhonden nemen :D
Blijf je zelf aan het begin staan, stuurt de honden achter de paarden drijft ze met fluitjes richting huis :)
Of leer ze Pavlov aan :+
Hang een bel vooraan. Leer ze dat bellen iets lekkers betekend en je hebt in no-time de hele meute aan het hek :D

Geniaal! :))
Moet lukken! Ik vind die vent echt slim trouwens!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:46

Ik gooi Pavlov en Korsakov wel eens door elkaar, maar ik denk dat paarden het verschil wel merken...hoop ik dan maar :+

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:28

DubbelDun schreef:
Ik gooi Pavlov en Korsakov wel eens door elkaar, maar ik denk dat paarden het verschil wel merken...hoop ik dan maar :+

Tja, ik denk niet dat paarden die laatste zo leuk vinden. Ik ga voor Pavlov

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:44

Nou er zijn paarden die zijn gek op bier hoor :D

Die van mij hadden vandaag even hun eigen PP: het spul mocht door de afzetting naar het grote stuk, waar nog een strook gras van 1 meter hoog staat. Ik zag meteen mijn veulen niet meer toen hij ging liggen :+
Ze wilden er na een uurtje niet meer uit ook :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:44

Leuk, die beschrijving van de hit actiefstal! Dat extra werk met halen en zo... tja. Waarom hebben ze stallen uitgevonden? Om de paarden altijd bij de hand te hebben denk ik.

Bij ons ligt het nu stil qua PP, de eigenaars zijn met een verbouwing en dubbele verhuizing bezig, er lopen polen rond, etc. Het enige dat ik nu kan doen is zorgen dat de wei uitgemest wordt, en af en toe voeren en water bijvullen. En de pony's trainen natuurlijjk ;)
Ik hoop dat ik in de zomervakantie daar kan bivakkeren, zodat ik eindelijk echt goed aan de slag kan. Dan wil ik gelijk het achterstallig (letterlijk en figuurlijk) schilderwerk doen...

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:14

Ik heb een track gemaakt om mijn weiland van 2000m2. De track begint in het voorste stuk bak (schuilstal, drinkbak, liksteen) die ik in tweeen heb gedeeld. (de bak ligt voor het weiland) De track eindigt weer in het achterste stuk van de bak (hooinet) en om in het voorste stuk van de bak te komen moeten de paarden dus weer terug lopen over de track. (Is het een beetje te snappen?)
Maar ze snappen het niet, ze staan steeds in het achterste gedeelte van de bak te drammen dat ze naar de schuilstal willen (het voorste gedeelte van de bak) maar dan moeten ze dus terug lopen over de track en dat hebben ze niet door. Ik heb dit zo gemaakt, omdat ik graag wil dat ze veel lopen.
Ik pak ze dus steeds bij hun halster en neem ze mee over de track weer terug, halverwege weten ze het weer.
Moet ik ze maar gewoon het zelf uit laten zoeken? of steeds weer laten zien waar ze langs moeten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:34

Plaats eens richtingsaanwijzers met symbolen :+

Ik denk dat als ze écht graag weer naar stal willen dat ze er na 2 a 3x 'helpen' toch achter zouden moeten komen :D

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:49

ik denk dat het goed is voor je paarden om ze het zelf te laten uitzoeken.
als mijn track ooit af raakt, ga ik die steeds op andere plaatsen onderbreken, zodat the little grey cells aan het werk gezet worden ;)