Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:40

Lynn_Nikita schreef:
En met natte ruimtes goed letten op de IP nummers ivm vocht

Ik ben nu aan kijken voor de keukenspotjes, RVS en rond en dimbaar maar twijfel om 6 of 8 te pakken, . Er komt ook nog een hanglamp boven de tafel, is 6 x 4.5 mtr

Ja, snap er allemaal niks van hoor. je moet ook nog kijk naar hoeveel mm ze in te bouwen zijn :?

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:47

Nou ik heb dus een probleem... ik heb het gewoon naar mijn zin gehad op de proefles. Zodra ik eenmaal zat was het goed, niet gegalopeerd maar dat was meer omdat ik al dood was na een half uur en geen spier meer wilde werken in mijn lijf, niet eens angst. En dat kwam voor het grootste deel door de instructrice, wat een geweldige vrouw die mij gelijk gerust wist te stellen, geen druk erop, waardoor ik al snel meer deed dan ik van plan was.

Met probleem bedoel ik dus dat het allemaal zoveel makkelijker was geweest als ik dus geen lol in het rijden meer zou hebben....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:48

kojack schreef:
Lynn_Nikita schreef:
En met natte ruimtes goed letten op de IP nummers ivm vocht

Ik ben nu aan kijken voor de keukenspotjes, RVS en rond en dimbaar maar twijfel om 6 of 8 te pakken, . Er komt ook nog een hanglamp boven de tafel, is 6 x 4.5 mtr

Ja, snap er allemaal niks van hoor. je moet ook nog kijk naar hoeveel mm ze in te bouwen zijn :?

inbouw mm heeft te maken met hoeveel ruimte je hebt in je plafond om mee te werken, manlief wil liefste zo kort mogelijk, meer ruimte om mee te werken zegt hij
en de kleur, wil je warm licht of dat blauwige

zoiets niks?
https://www.123ledspots.nl/set-van-6-in ... t-6-w.html
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 07-07-21 21:50, in het totaal 2 keer bewerkt

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:50

neetoch schreef:
Nou ik heb dus een probleem... ik heb het gewoon naar mijn zin gehad op de proefles. Zodra ik eenmaal zat was het goed, niet gegalopeerd maar dat was meer omdat ik al dood was na een half uur en geen spier meer wilde werken in mijn lijf, niet eens angst. En dat kwam voor het grootste deel door de instructrice, wat een geweldige vrouw die mij gelijk gerust wist te stellen, geen druk erop, waardoor ik al snel meer deed dan ik van plan was.

Met probleem bedoel ik dus dat het allemaal zoveel makkelijker was geweest als ik dus geen lol in het rijden meer zou hebben....

Ik zie het probleem niet :D

neetoch

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:54

:D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:08

Altijd meer nemen LN. Zeker als ze niet draaibaar zijn.

Wat fijn Neetoch.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:16

Fijn neetoch. Gewoon op je eigen tempo doen, niemand verplicht je :)

In de douche cabine en waar veel stoom is, zeker IP68 nemen. Boven de wastafel of toilet bijv kun je met IP44 ook toe. En ga voor Led, en zeker in je badkamer zou ik warm licht nemen. Is tuchtrecht fijner. Wij hebben overigens in alle huizen ook spiegels met led verlichting op sensor genomen, is ook erg fijn.

In de keuken zou ik er ook meer nemen, je zou ook nog een dubbele schakelaar kunnen nemen zodat je 2 circuits kunt maken. Zorg in ieder geval voor voldoende licht boven je werkblad.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 23:18

Prairy schreef:

In de douche cabine en waar veel stoom is, zeker IP68 nemen. Boven de wastafel of toilet bijv kun je met IP44 ook toe. En ga voor Led, en zeker in je badkamer zou ik warm licht nemen. Is tuchtrecht fijner. Wij hebben overigens in alle huizen ook spiegels met led verlichting op sensor genomen, is ook erg fijn.

In de keuken zou ik er ook meer nemen, je zou ook nog een dubbele schakelaar kunnen nemen zodat je 2 circuits kunt maken.

Geloof me, tuchtrecht is niet fijn

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:19

belle_boef schreef:
Prairy schreef:

In de keuken zou ik er ook meer nemen, je zou ook nog een dubbele schakelaar kunnen nemen zodat je 2 circuits kunt maken.

Geloof me, tuchtrecht is niet fijn

_O- _O-

Damn you, autocorrect _O-

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:41

Lynn_nikita zoiets heb ik gezien maar dan voor €70,-. Ik zal morgen even vragen of dat het goede is.

Altijd die autocorrectie he :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:32

Leuk nee toch!

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:41

Nou ik besef trouwens gelijk ook weer wat een verwende watjes wij zijn geworden met altijd en eeuwig onze eigen paarden kunnen rijden: Goed passende en fantastisch zittende dressuur zadels, ingespeeld op elkaar, veel gevoeliger op de hulpen. Het was hard werken en voelde mij een echte beginner, maar wat een lief en vergevingsgezind paard zat ik op....

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:46

Vraagje: iemand die hier zelf de schapen scheert?

Ik heb een tondeuse voor dieren, de thrive tondeuse met een kopstuk van 10mm zou dat gaan? Of moet ik echt een schapen tondeuse hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:16

Ik heb altijd begrepen dat je die met die hele scherpe punten moet hebben.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:44

Vraag het even aan Lizy29 of in het homesteading topic, daar zijn meerdere mensen met schapen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:45

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:16

Even hier mijn ei kwijt en vragen wat jullie er van denken.

Vorig jaar hebben wij de eerste snede hooi laten sealen in kleine pakjes.
Het was echt prachtig mooi droog hooi.
480 stuks.

De helft was bedoeld voor verkoop want zoveel hebben we zelf niet nodig.
De eerste 80 ook van het land verkocht, de rest nog niet.
Want ik merkte al als ik langs de opslag liep dat ik hooi rook, lekker kruidig hooi..... vreemd in plastic.

En toen ik zelf ging voeren merkte ik het ook, niet goed geseald, net alsof de stroken plastic soms niet goed overlappen.
Wat dus betekend schimmel.
En ook de man die de 80 pakjes had gekocht kwam terug, terecht en die hebben we het geld terug gegeven.
En de rest dus niet meer kunnen verkopen.
Voor ons dus een grote kostenpost, want normaal is de verkoop zo dat ik mijn paarden daardoor jaar rond gratis voer.
De baaltjes die we nu nog hebben is soms een goede, soms gooi in een kwart weg, maar ok regelmatig het hele baaltje.
Wat betekend veel groen afval, wat hier bij de stort niet gratis gebracht kan worden, maar ook veel plastic afval. Plus héél veel ergernis door het uit moeten zoeken van het hooi.

Nou dat dus uiteraard aangekaart en die man gaf aan dat het seal apparaat inderdaad "verkeerd gesprongen" was en niet goed had gewerkt.
Maar dan...
Als oplossing was er gekomen dat hij dit jaar gratis zou sealen als compensatie.
Maar paar weken terug met de 1e snede heeft hij al af laten weten, want het seal apparaat stond bij het mechanisatie bedrijf, met andere woorden nog steeds stuk. Hij gaf aan de 2e snede te komen.

Maar daar zijn we nu toch over aan het denken geweest.
Afgelopen week echt veel ergernis van die k,t baaltjes gehad, dus eigenlijk wil ik helemaal geen baaltjes door hem geseald hebben.
Voor hetzelfde geldt zit ik weer met een partij onverkoopbare rommel.
En heb hem dus een bericht gestuurd ( ja wil alles op schrift hebben) dat wij geen vertrouwen meer hebben en graag een andere oplossing zien.
Maar hij blijft als oplossing bij het gratis sealen van de 2e snede.

Hoe zien jullie dat, wat is eerlijk? Onze schuld is het niet dat hij slecht heeft gepakt.
Hij doet dit overigens bedrijfsmatig, maar wel pas net begonnen.

Wij zaten te denken aan de helft van het geld terug, is dat fair?

Afbeelding

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:29

Helft van de hele opbrengst, of helft van het geld van het sealen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:44

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:46

DuoPenotti schreef:
Helft van het sealen.

Dus wat wij hem die dag hebben betaald daar de helft van.

[VSW] Baaltjes hooi niet goed geseald, wat is een eerlijke oplossi
heb de vraag hier ook even gesteld

Maakt hij ook baaltjes zonder sealen? Misschien kan je een deal maken dat hij gewone baaltjes maakt (gratis), dan ben je zeker dat de boel niet gaat rotten naderhand?

Wel heel rot!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:48

Ja dat doet hij ook, maar we hebben geen goede opbergplaats, vandaar juist het plastic.

En alleen pakjes maken is natuurlijk héél wat goedkoper, het sealen maakt zo'n pakje duur.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:51

DuoPenotti schreef:
Ja dat doet hij ook, maar we hebben geen goede opbergplaats, vandaar juist het plastic.

En alleen pakjes maken is natuurlijk héél wat goedkoper, het sealen maakt zo'n pakje duur.

Ja, da's wel waar, groot prijsverschil inderdaad. Of 2 x in gewone pakjes en al die pakjes verkopen en zelf gesealde pakken kopen? Wel heel omslachtig allemaal...

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:52

Nou ben ik gelijk als de dood dat het hier ook wel eens zo zou kunnen zijn en dan heb ik het over 35 midibaaltjes voor eigen gebruik. Stel dat dit hier het geval gaat zijn, wordt ik serieus gek in mijn hoofd, het is nogal geen klap geld wat je zo weggooit en niets zo erg als geen hooi hebben en het continue schimmel moeten plukken, scheiden en weggooien heb ik nu met de laatste baaltjes van vorig jaar ook, dat is een verschrikking! Dus ja ik zou net zo lang door gaan tot ik alles terug zou hebben....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:54

Solleke, Ik heb dit jaar een mooie eerste snede in grote plastic balen, dus paarden hebben genoeg.

Maar gewone pakjes maken en verkopen, wat als niemand van het land alles op koopt?

Voorheen toen onze schuur nog waterdicht was :+ hadden we wel kleine baaltjes, zonder plastic.
Maar nooit alles wat we wilden van het land verkocht, heel vaak pas vanuit onze schuur in de winter.

Dus dat zien wij niet als optie :)

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:50

DuoPenotti schreef:
Even hier mijn ei kwijt en vragen wat jullie er van denken.

Vorig jaar hebben wij de eerste snede hooi laten sealen in kleine pakjes.
Het was echt prachtig mooi droog hooi.
480 stuks.

De helft was bedoeld voor verkoop want zoveel hebben we zelf niet nodig.
De eerste 80 ook van het land verkocht, de rest nog niet.
Want ik merkte al als ik langs de opslag liep dat ik hooi rook, lekker kruidig hooi..... vreemd in plastic.

En toen ik zelf ging voeren merkte ik het ook, niet goed geseald, net alsof de stroken plastic soms niet goed overlappen.
Wat dus betekend schimmel.
En ook de man die de 80 pakjes had gekocht kwam terug, terecht en die hebben we het geld terug gegeven.
En de rest dus niet meer kunnen verkopen.
Voor ons dus een grote kostenpost, want normaal is de verkoop zo dat ik mijn paarden daardoor jaar rond gratis voer.
De baaltjes die we nu nog hebben is soms een goede, soms gooi in een kwart weg, maar ok regelmatig het hele baaltje.
Wat betekend veel groen afval, wat hier bij de stort niet gratis gebracht kan worden, maar ook veel plastic afval. Plus héél veel ergernis door het uit moeten zoeken van het hooi.

Nou dat dus uiteraard aangekaart en die man gaf aan dat het seal apparaat inderdaad "verkeerd gesprongen" was en niet goed had gewerkt.
Maar dan...
Als oplossing was er gekomen dat hij dit jaar gratis zou sealen als compensatie.
Maar paar weken terug met de 1e snede heeft hij al af laten weten, want het seal apparaat stond bij het mechanisatie bedrijf, met andere woorden nog steeds stuk. Hij gaf aan de 2e snede te komen.

Maar daar zijn we nu toch over aan het denken geweest.
Afgelopen week echt veel ergernis van die k,t baaltjes gehad, dus eigenlijk wil ik helemaal geen baaltjes door hem geseald hebben.
Voor hetzelfde geldt zit ik weer met een partij onverkoopbare rommel.
En heb hem dus een bericht gestuurd ( ja wil alles op schrift hebben) dat wij geen vertrouwen meer hebben en graag een andere oplossing zien.
Maar hij blijft als oplossing bij het gratis sealen van de 2e snede.

Hoe zien jullie dat, wat is eerlijk? Onze schuld is het niet dat hij slecht heeft gepakt.
Hij doet dit overigens bedrijfsmatig, maar wel pas net begonnen.

Wij zaten te denken aan de helft van het geld terug, is dat fair?

[ Afbeelding ]

Als ik eerlijk ben zou ik de helft van het geld willen en gratis sealen bij de tweede snee, maar kan me goed voorstellen dat je er geen vertrouwen in hebt .