Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
monsera schreef:Hoe groot is je stuk ongeveer en mogen ze ook in de rijbak komen of mag je daar alleen rijden?
Daihyo schreef:Als ik van de maten uitga vermoed ik ongeveer een halve hectare?
Ik zou het te klein vinden voor (uiteindelijk) 5 grote pony’s/paarden en een shetlander. Dan moet het echt goed klikken
Ik heb er 6 op 7000m2 gehad en dat was okee. Als de paden ruim genoeg zijn, je bodem goed en je genoeg voerplekken hebt.
Op mijn huidige plek heb ik 5000m2 en nu 2 grote pony’s en een shet staan. Andere bodem, andere indeling. Ik wil er nog een kleine pony bij (max 1.20), maar dat is dan ook wel de max voor dit stuk. Puur door de indeling en de bodem.
Ik heb een nieuwe app op de iPad. Leuk speeltje
Gelijk even een nieuwe tekening van mijn stuk gemaakt. Het voorste stuk (onder) is niet gewijzigd. Alleen struiken geplant. Ik heb voor 35 euro plantjes gekregen van mijn man voor kerst. Al eerder uitgezocht en vorige week geplant. Van elk weitje een strookje afgehaald. Als alles groeit en bloeit, dan krijgen we uiteindelijk een groene doorgang met aan de ene kant de bomen en de andere kant de eetbare struiken. Daar staan nu in totaal verschillende wilgensoorten, meidoorn, duindoorn, bosbes, hondsroos, haagbeuk, hazelaar en kornoelje.
Het achterste (hoge) deel ga ik veranderen. Dat was in eerste instantie een wei van 25x45m, met het idee daar te rijden. Maar dat heb ik veranderd en een stuk bij de stal als ‘bak’ gemaakt. Dit is wel kleiner, maar droger en beter. En kan ik de wei als wei gebruiken. Met afschrapen voor de tegels en zandpaddock heb ik de grond daarvan op w hoop laten gooien in het midden van de wei. Dat wordt onze heuvel. Aankomend jaar gaan we de grote wei in 4 weitjes opdelen, met paden en kruispunt op de heuvel. De zijkanten van de heuvel ga ik inzaaien met een bloemen en plantenmengsel dat ook eetbaar is. Er blijven dan 4 weitjes over van ieder ongeveer 10x20m. En deze week hoop ik een ‘zoutbar’ te maken, zoals de hooiplaats met de planken. Maar dan met een aantal liksteenhouders en nog ruimte voor een klein hooinetje. Planning was vandaag. Maar het bleef regenen. Dus dat komt nog
[ [url=m/YDelFI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ir111 schreef:De vloer is van beton. De diepte van het af te zetten stuk is gok ongeveer 50 a 70 cm.
Rubbermatten eroverheen durf ik niet op te vertrouwen. De betonvloer is niet heel dik en er zitten nu al 2 gaten in met daaronder holle ruimte eronder. Die kan ik nog volgooien met zand maar ik ben bang ze door het beton heen trappen ondanks de rubbermatten.
Mijn plan is afzetten (ik ga even meten, misschien werkt afstandhouders wel inderdaad, dank voor de tip) en rubbermatten neerleggen voor het geval het toch misgaat en ze per ongeluk op dat stuk komen.