Hier is het allemaal redelijk kort. Het stuk dat gemaaid is eind juli heb ik ze nu af gehaald, dat is echt kort. Nu mogen ze de rest nog wat weg eten tot het land daar te nat is, dan moeten ze er echt van af. Hopelijk is dat nog een heel eind de herfst in, ook wel fijn met inscharen van hun toekomstige nieuwe vriend als er nog wat gras is
belle_boef
Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-20 13:24
_Lorette_ schreef:
Ik heb een inschattingsfout gemaakt en had achteraf gezien nog eens moeten maaien. Zóveel gras over... Dat wordt allemaal dood spul.
Ik was te vroeg en heb vrijwel alles afgevoerd. T blijft gokken zo laat ik het jaar. Maar wel blij dat het eraf is. Groeit nu nog steeds en heb genoeg
_Lorette_
Geplaatst: 23-09-20 13:44
Ik ga niets doodspuiten. Het hoge gras is verstikt aan de onderkant, vandaar het dode spul. Ik weet eigenlijk ook niet wat de ideale lengte is om de winter mee in te gaan... Een echt kale wei heeft meer tijd nodig om bij te komen in het voorjaar.
_Penotti
Geplaatst: 23-09-20 13:57
Nu heel kaal is niet erg, dat trekt nog flink bij voordat het januari is en het pas echt gaat winteren. (als het dat dan al doet)
Wij hebben ook jaren schaapjes van de buren gehad, die eten het zo mooi op. Nu hebben de buren er bijna geen meer en hebben we een weidebloter gekocht en dan maaien we vaak in november en vaak nog eens in januari Weidebloter maait minder kort dan de schaapjes, daarom
Maartje_M
Geplaatst: 23-09-20 13:58
Ik heb het liefst wel wat korter, en dan in het voorjaar mest er over. Dan schiet het weer omhoog. Hier is het achter nog te lang naar mijn zin, dus hoop dat ze daar nog even hun best doen
Wij vonden naast het weiland trouwens wilde hop. Ben benieuwd of ze daar aan gaan zitten. Mijn paarden zijn niet zo’n snoeiers geloof ik
Ik heb ook nog erg veel lang gras. Heb de paarden nu op de laagst gelegen wei staan, hopelijk krijgen ze die nog op voor het nat word en kunnen ze daarna op de hoogst gelegen weide nog tot eind van het jaar.
Hier is het net echt beginnen stortregenen... En ik heb straks een clinic in een buitenbak En ik heb een hekel aan regen
xXutopiaXx
Geplaatst: 23-09-20 15:32
Jeetje wat hebben jullie gekletst!! Wij hebben vorige week het hooi nog van ons landje gehaald Hadden precíes die week dat 't de 30 graden nog even aantikte het gras gemaaid op het land liggen Heeft van vrijdag t/m vrijdag gelegen, dus is echt mooi spul geworden Nu het gras lekker kort om nog e.e.a. uit te strooien voor de herfst/winter Hopelijk kunnen dan volgend voorjaar ein-de-lijk de paarden erop Kunnen ze misschien nu al, maar ben echt panisch voorzichtig met dat gras
Wel ook de stalwanden eindelijk geleverd gekregen! Dus hopelijk de paarden toch nog 'binnen' met het echt slechte weer Maar dan moeten we wel nog even flink aan de slag ín de schuur...
Achter op de wei ook nog begonnen aan een schuilstal in onze vakantie, heel end gekomen, maar nog niet af... dus die gaan we de komende weken afmaken
Aanstaande vrijdag komt eindelijk de hekkenmeneer om onze omheining definitief in te meten Dus daar moeten we dan ook nog een maand of 2 op wachten vrees ik... maar langzaaaaammm komt 't wel steeds meer af
Schadows17
Geplaatst: 23-09-20 15:41
Zo gaat hard hier! Ben zelf op vakantie geweest dus moet nog even flink wat bijlezen.
Zag dat je getrouwd bent Robijntjah, gefeliciteerd!!!!!!!
Daarnaast veel Limburgers in het topic wat grappig, zit zelf in de buurt van Maastricht.
Hier de heg van de weilanden gesnoeid, verder is het gras nu toch ook echt op en alles weer flink stoffig..dus de regen komende dagen is zeer welkom.
xXutopiaXx
Geplaatst: 23-09-20 15:44
Schadows17 schreef:
Zo gaat hard hier! Ben zelf op vakantie geweest dus moet nog even flink wat bijlezen.
Succes haha, ik had een paar pagina's bijlezen en heb er een paar dagen over gedaan om ze in te halen
DubbelFun
Geplaatst: 23-09-20 15:46
@xXutopiaXx: dat worden flinke stallen én veel blokjes haard voor de houtkachel
xXutopiaXx
Geplaatst: 23-09-20 15:59
DubbelDun schreef:
@xXutopiaXx: dat worden flinke stallen én veel blokjes haard voor de houtkachel
Thanks Ja, blij mee! Haha ja! Zo had ik er nog niet eens naar gekeken Maar inderdaad Kunnen we mooi opstoken!
En gebrek aan creativiteit Maar moet zeggen dat we eigenlijk nooit hout weggooien ofzo... en dat we het altijd wel ergens weer voor kunnen gebruiken.. al is het maar om een plateautje te maken om de timelaps camera op te zetten
Ah verkeerd gelezen Lorette, snapte het al niet. Hier is het ook lang, begin augustus gemaaid. Wil proberen met schapen binnenkort en als dat niet lukt anders een keer laten bloten op 10 cm en daarna de schapen er evt nog op indien nodig.
Wat is eigenlijk het verschil tussen bloten en maaien?!
_Lorette_
Geplaatst: 23-09-20 17:16
Ik dacht altijd dat je met maaien het gras onderaan afsneed en dat met bloten het gras verhakseld werd. Wij gebruiken bloten voor het gemak ook wel voor maaien waarbij het afgemaaide gras wordt afgevoerd i.p.v. tot hooi wordt verwerkt.
Hier maait hij het ook onder af, maar slaat het dan als het ware in duizenden stukjes, dus kan het blijven liggen. Hier is het net zo kort van de grond af als dat de loonwerker komt maaien voor het hooi.
Ja ik denk wel, je kunt het laten liggen als humus zeg maar. Maar ik zet nooit de paarden er op daarna, te bang dat er voor hun wel te veel ligt. Net zo min als gemaaid gras van de grasmachine, lijkt me te slecht.