Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:16

Ik vind dat ook heel jammer. Mag mij ook pb-en. Y;(

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:17

Caily,als je verhaal kwijt wil mag je mij pb sturen.Hopelijk zien we je snel weer :(:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:23

AbbyBlues schreef:
Ach kom, tis toch gewoon een shetje op anabolen. :7

:D :D :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:26

Kvulden: ik zou dan bang zijn dat ze van bovenaf in de shet "happen". Ligt ook aan de dominantie vd andere twee. Ben benieuwd of het werkt.

Leuk Zoefie!

Oei eraf vallen is 1. Paardje erna in de stress is nog vervelender. Wel braaf dat ze terug kwam!

Caily vindt jouw reacties altijd uitgebreid. Heel fijn. Kost wel veel tijd. Misschien iets minder vaak/betrokken zijn.
Scheelt veel tijd...mocht dat de issue zijn?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:35

He Anke. Heb jij jouw onderschrift aangepast? Of valt me dat nu pas op dat je instructrice bent? :o?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:42

Nou Monmaster met zo'n lekker bed om in te rommelen, knabbelen enzo bleef ik ook binnen!
Fabster hopelijk ben je vandaag minder stijf!
Caily jammer dat je gaat :(:) , pb staat open als je er behoefte aan hebt, maar wat je zeg het is 1 van de weinige topics waar er respect is voor elkaar en waar het gezellig is!

Spokende paarden met wind, mijn oude merrie die kon er wat van, begon ze te knorren en kijken en zichzelf op te blazen, ik zei dan altijd pas maar op hoor straks eet het je op. Dan liep ze er langs en dan kreeg ik echt zo'n blik van wat klets je nou.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:50

Goedemorgen,

Dank je wel voor alle complimenten over mijn stal.... Ik ben zelf ook erg blij met mijn stal en de paardjes ook.

Jammer Caily, zoals zovelen al hebben aangegeven. Ik hoop dat het niet om al te ernstige redenen gaat... Als je wil, ook mijn PB staat open.

Vallen in de bak is 1 ding, buiten is al genoeg stress voor de baas....een half jaar geleden viel mijn vriendin langs de weg eraf.... Gelukkig kwam een vrouw direct helpen, want ik stond in (splitsecond) dubio terug naar haar of paard vangen langs een drukke weg.
Dat opzich was al een traumatische ervaring. Toch maar eerst haar paard gevangen, dus moest ik beide eerst naar huis brengen, had nu mijn handen vol met twee stuiterende paarden.
Die mevrouw hielp mijn vriendin, die later bleek... Zelfs even weg te zijn geweest...man wat was ik geschrokken.

Zij uiteraard helemaal, door haar kneuzingen kon ze ook ff niet rijden... Dus daarna was het best spannend om er weer op te gaan.

Ik ben blij dat je er direct weer op kon, en je rit goed hebt kunnen afsluiten.

Gelukkig is de woei over... ( hier tenminste) en droog.... Deze week hoef ik alleen di, woe en do te werken... Dan een week vrij, zag dat het vanaf vrij echt weer mooi weer wordt.

Dames, een fijne dag en doe voorzichtig!
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 22-02-16 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:51

Ok. Ik ga even een hele stomme beginnersvraag stellen. Als een paard briest, dus net alsof hij z'n neus snuit, meestal gebaart ie dan ook met z'n hoofd naar beneden of schud z'n hoofd. Wat betekend dat?
Mij wordt verteld dat dat een teken is van op z'n gemak zijn. Maar ik heb juist het idee dat mijn paard briest als ze ergens onzeker van is?

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:54

Abby, Mijnes briest altijd even in het begin... Zelf lees ik dit af als ontspanning...., voor elk paard is dit weer anders, ook andere briesvormen.
Kan ook dt ze aangeeft, leuk baas.... We gaan!

Die van mijn vriendin deed dit pas na een half uur, ook dan pas was hij ontspannen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:57

Briesen kan van alles betekenen en hangt volledig samen met het soort bries en lichaamstaal. Is dus moeilijk te zeggen. Die van mij briest als hij over een zeiltje moet omdat hij het eng vind, briest als hij net langs iets spannends gelopen is om zichzelf te ontspannen en nog tientallen andere redenen. Over het algemeen denk ik dat je kan zeggen dat het is om zichzelf te ontspannen. De aanleiding daarentegen kan heel divers zijn.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:59

Dus t zelfde als zuchten in mensen. Kan een soort van frustratie zijn maar ook ontspanning.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:00

Eigenlijk wel ja. Door diep adem te halen en te briesen ontspant het paard zich en laat eventuele spanning afvloeien. Zoals zuchten bij mensen of schudden bij honden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:17

Ik denk niet dat de anderen er van bovenaf in de Shetlander gaan happen, maar het gaas komt daar overheen dus dan kunnen ze het zeker niet. Ze zijn nog een beetje onrustig, maar denk dat het een goede oplossing is. Ik heb het zo gemaakt dat mocht ik willen ik het hele boeltje zo naar buiten kan zetten. Mocht dat beter bevallen.

Mijn kinderen zijn afgelopen weekend op scouting kamp geweest en daar hadden ze een mooi systeem aan de want gemaakt zodat ze in een grote ruimte allemaal hokjes konden creëren. Daar sliepen de kinderen in. Dat ga ik verder uitwerken voor mijn nieuwe stal. Leek me super handig.

Caily jammer te horen dat je weg gaat. Hoop alles gaat goed met je. Ik zit hier tussen allemaal zieken. Lang leve de vakantie NOT

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:29

Hier de woei nog niet over hoor!

Abby, wat de rest al zei. Je gaat de verschillende briezen vanzelf herkennen bij je paard.

Niet meer stijf. Wel een mooie zwarte plek op mn kont :=
Laatst bijgewerkt door Fabster op 22-02-16 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:30

Beterschap voor de zieken kvulden.

Ik ga maar weer aan de revalidatie, goed begin van de dag en week en het is een hele leuke groep dus het is geen straf. Taart mee dus iedereen weer blij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:05

Hier sinds een week een pleegkip!? Buren aan de overkant zijn vertrokken en er is een kip achtergebleven. Sinds gister gaat ze "op stok" op het stuur van mijn fiets (hangt een dek op)die in de schuur staat..... Buiten was het niet lekker voor pleegkipje. Nu dus maar op zoek naar een hok en nog een paar kippen.....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:09

Dat is wel gezellig! Zi hadden wij een paar jaar geleden bijna een pleegkonijn. Mijn buuf kwam er mee aan. Het beest liep rond en zij had al konijnen en kn hem er niet bij hebben. Het was zo n Vlaamse reus ook nog. Ik wil eigenlijk helemaal geen konijnen, maar had gezegd, dat als ze de eigenaar niet kon vinden, ze dan maar weer langs moest koomen. Was al hememaal een ren aan het bedenken enzo en er moest dan natuurlijk een vriend(in) bij komen. Maar gelukkig was te eigenaar toch weer gevonden. Anders heb je nóg meer dieren om een oppas voor te zoeken bij vakantie....

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:13

Karev wat handig die hoefstandaard, ik wil ook nog een keer zoiets hebben. Haha mooie drive-in :D

Yontheke fijn dat de pensionstal goed bevalt :)

Donja dat is een natte boel...

Anke dat zal je altijd zien, dat ze dan ineens meer interesse krijgt. Ziet er wel schattig uit :D

Bah fabster dat is schrikken! Gelukkig geen ongelukken. Wel heel lief dat ze terug kwam!
Ik heb ook een airbagvest maar nog nooit gevallen er mee *klopt af*. Maar hij werkte dus wel bij jou :D
Oh ik lees nu dat je niet helemaal tevreden bent. Ik heb het airbag future veiligheidsvest, is dat dezelfde als die van jou?

AB super dat je zo blij met haar bent :D

Caily jammer, succes met de situatie, wat het ook is...

Ik heb eigenlijk niet zo veel te vertellen. Gisteren de stalwanden schoongemaakt, was wel goed bezig vond ik zelf. Vond het te slecht weer om te rijden. Hoop dat het snel wat beter wordt, ben die wind en regen ZAT.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:20

Ik heb hetzelfde vest Daan-O. Ga vandaag maar weer bellen. Maar ik ben inderdaad wel blij dat hij werkt. Behalve een deuk in mijn ego en een blauwe bil is er weinig aan de hand.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:25

Kvulden, fijn zo'n privé drive in, zal wel veel rust geven.

Fijn dat je blij bent op de pensionstal Yontheke.

Abby, leuk dat het zo goed gaat met je 'pony'.

Caily, hopelijk is het niets te ernstig. Veel succes.

[***], ook fijn dat je buren die kip zomaar achterlaten.

Ik hou de paarden hier maar even uit elkaar. Eerst was de merrie baas en nu wil de ruin ook baas zijn, komt het dus steeds tot vechten. Behalve wat schaafwonden, voorlopig nog geen schade maar dat wil ik zo houden. Ze kunnen uren vlak bij elkaar staan en dan ineens beginnen ze te stampen naar elkaar.
Afbeelding
Paddock is nog steeds droog. De oprit is wel een ramp. Tegen volgende winter moeten we daar ook iets op verzinnen. Moeten nog net niet met 4x4 van de oprit rijden met de trailer.

Ben trouwens toch van plan van Washaki te laten dekken. We hebben misschien nog een geweldige leasemerrie om te laten dekken ook.
Verder zijn we nog met een heel leuk ander projectje bezig ook. Als alles goed gaat zal het resultaat hier binnenkort ook op bokt te zien zijn. :j

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:40

Wat een leuke dingen kirr!

Super abby! Heerlijk zo'n paard waar je zo mee weg rijd. Zap briest altijd na het eerst drafje, ontspannen dus.

Echt jammer Caily.

Mooie hoefstandaard! Zou je zo'n tennisbal ook op zo'n standaardhoefbok kunnen maken of zijn die te smal? Lijkt me wel handig.

Kvulden wat ben je toch handig! Dat heb je snel in elkaar zet zeg. Hoop dat het goed werkt.

Hele weekend regen gehad hier, niks gedaan.. Altijd balen. Voorspellingen zijn redelijk nu dacht ik.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:58

Ik vind het ook erg jammer dat iemand om wat voor reden dan ook uit het topic gaat/moet.

Ben net weer binnen, alle 11 weer vrolijk aan het smullen. Wil de pony nog even verplaatsen naar de andere box. Dan kan die waar ze in staat weer leeg en wat spullen in staan, daar zit nl ook de kraan aan de muur vast en nu moet je steeds haar hok in, maar hij ligt behoorlijk vol. }:0 Ik denk toch dat ik die stal gewoon elke dag maar moet gaan bijhouden en 1x in de week legen, niet te doen anders.

Hier briesen; Weet van een merrie van mijn opa, zo'n showpaard, die zette je dan buiten en dan showen. Zweefdraf enzo en dan met een gestrekt hoofd omhoog staan en dan briesen. Echt zo'n diepe ademhaling en dan in 1 ruk uitblazen door haar neus.
Tijdens het longeren begint mijn paard idd door ontspanning wat te briesen. Dan denk ik, hé goed bezig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:06

Briesen is imo wat anders als die harde ademuitstoot. Briesen is wat wij na kunnen doen door de adem via onze lippen uit te blazen en die dan laten trillen. Dát is een teken van ontpannen en plezier hebben.
Die harde ademuitstoot is een teken van vechtlust of gespannenheid. Duidelijk het tegenovergestelde dus.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:22

:wave: ik ben weer in het land der levenden! Gelukkig ging het dit weekend alweer een stuk beter, maar toen liep ik natuurlijk hopeloos achter met huishouden en dergelijke... Moest er ook nog hooi van zolder gehaald worden... Pfft, ik was blij toen ik weer naar bed kon!
Heb dus ook niet zo goed bijgelezen, sorry. Hoop vanaf nu de draad weer op te kunnen pakken :)

Jammer dat je je genoodzaakt voelt het topic te verlaten Caily. Je mag me altijd pb-en, maar ik kan me zo voorstellen dat je al genoeg aanbiedingen daarvoor gehad hebt ;)

Handig hokje voor de shet zo! Lijkt me een prima oplossing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:50

Als die grote van mij briest, snuit ze gelijk haar neus, op of over mij heen... :+

Als ze snurkt (want zo noem ik dat dan maar), is dat wat DD al zei; "het kom maar op, ik lust je rauw" geluid, wat dan in het volgende dorp zowat nog te horen is, maar dan is het idd staart recht omhoog en kop derop, groeit ze voor mijn gevoel ook nog een meter, dan word ze echt immens.