De bloemenfoto's zijn van toen ze 10 maanden was dus die heb ik weggelaten, vooral omdat ze ook in haar vacht weer enorm verkleurd was.
Moeilijke bij die kleintjes is dat teveel gras ook slecht is dus hoe het diertje eruit ziet is meer bepalend. Maar is het mager en slecht in de vacht en dan ook nog alleen met vieze wei, is het zeker niet verkeerd dat er naar gekeken wordt.
DA vanmorgen aan de lijn gehad, moet Lotte nu op 1.5 zakje bute per dag zetten. Voor een atje van 250 kg vind ik dat best veel, hopelijk loopt ze dan wat beter.
Hallo daar, sorry dat ik zomaar kom binnen vallen. Ik heb mijn ponys niet echt aan huis staan maar ik sta op een doe het zelf stal bij mensen aan huis. Nu is de schuilstal en de uitloop ervoor bestraat. Echter slijten de hoeven van mijn pony nu zo snel af dat het niet meer te doen is. Nu hoop ik dat jullie ideeen hebben. Het gaat om een stal van ong 5 bij 3. Rubbermatten heb ik al naar gekeken ben ik ongeveer 100 euro kwijt. Op zich niet erg maar andere (wellicht goedkopere) opties hoor ik graag.
100 euro voor rubberen matten vind ik al niet veel! Maar vloerbedekking is wel een oplossing waar ik niet snel aan had gedacht.
Is er nog iemand die een containerstal zoekt? Zie onderschrift...
DubbelFun
Geplaatst: 22-07-15 12:03
Niet echt, maar zo moeilijk is het niet om je een stukje vloerbedekking over een stel tegels in te beelden Misschien dat de kleur in 1e instantie wat opvallend is, maar na een paar maanden wordt alles grijs
Mijn oude vloerkleden hebben hier al jaren een 2e leven bij de paarden
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 22-07-15 12:15, in het totaal 2 keer bewerkt
Aanbouw losmaken en de container op een vrachtwagen hijsen. Zal wel het nodige kosten, maar daar kun je prijsopvraag voor vragen.
_Lorette_
Geplaatst: 22-07-15 12:06
Convoi Exceptionnel Hij kan met twee tractoren worden opgepakt om aan de weg te zetten, maar er zitten ook sleuven aan, dus hij kan ook door 1 tractor gesleept worden. De vrachtwagen heeft een takelding om de container te laden en te lossen. Moet redelijk strak langs de wagen, maar bij ons konden ze hem wel mooi over de omheining tillen. De luifel moet eerst even gedemonteerd worden. Dat is niet zo ingewikkeld. (Oke, voor mij wel, maar ik kan echt helemaal niet klussen. De gemiddelde man draait zijn hand er niet voor om. )
Was enkele jaren geleden 250 euro vanuit het meest noordelijke puntje van Groningen naar net onder Zwolle
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 22-07-15 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Dubbeldun dat is inderdaad een hele goede. Ik dacht zelf bijv aan zand in de stal maar als urine niet weg kan lopen eronder, wordt dat niet enorm smerig dan?
DubbelFun
Geplaatst: 22-07-15 12:15
En als hij door de vrachtwagen niet op de plek te zetten is dan moet je dus een kraan extra huren, maar dan nog moet je binnen een bepaalde reikwijdte blijven (heeft te maken met de stempelmogelijkheden/ondergrond).
@rianne: ze plassen er niet op (bij mij niet iig). Zolang als het nu ligt (3 jaar) heb ik er in totaal 2 hopen mest vanaf hoeven halen. En die vlekken regenen wel weer 'schoon'
_Lorette_
Geplaatst: 22-07-15 12:16
Dat lukt dus gewoon met een tractor. Wij hadden echt geen kraan nodig voor het op de plek zetten en hij staat zeker 100 meter van de plek waar hij is gelost. Of bedoel je van de wagen halen als daar geen ruimte is? Hij is hier gewoon naast de weg gezet en toen met de tractor op de plek gezet. Heb je echt geen ruimte, dan moet je wel eng gaan doen met een kraan.
Anonymous86
Geplaatst: 22-07-15 12:17
Ja het nadeel bij mij is het regent niet in de schuilstal Ik vind het zo lastig want de uitloop zelf die hou ik wel bestraat, dat is maar een klein stukje en daar staan ze niet heel vaak. Alleen in de schuilstal staan ze wel heel vaak. En hoe doe jij dat met hooi ed? Als dat op de grond valt eten ze het vaak op, krijgen ze dan niet veel zand binnen?
Andor wordt om de 3 weken bekapt maar geen verharding aan stal dus altijd op zand/wei en toen ik hem nog reed 1x per week buitenrijden maar ook geen asfalt. Andor is met zijn HKO + gevoelige voeten wel een geval apart.
Dan kan ik me indenken dat je niet wilt dat de hoeven te kort worden.
Ipv de stal binnen van iets zachts te voorzien, zou je dus ook het stukje buiten kunnen 'verzachten'. Daar loopt ie waarschijnlijk net zo veel als binnen en krijg je dus hetzelfde effect.
spatter
Geplaatst: 23-07-15 10:42
Hoeven te kort is echt pijnlijk en sneu dus zeker wat doen aan de bodem.
Het is een fabeltje dat iedere hoef zich wel aanpast, gewauwel van de natuurfrieken Helaas wordt er met fokken nog altijd te weinig gelet op goede hoeven en dus zijn er nu eenmaal paarden met slechte hoefgroei en dunne zolen.
De meeste ponyrassen en arabieren hebben goede hoeven maar zogauw je komt bij de paarden en NRPS gefokte pony's is het een heel ander verhaal. Quarter is ook zo'n ras waarbij ze het leuk vonden om stevige paarden te fokken op dikbilpaarden aan toe op schattige kleine hoefjes. De ellende die daarbij ontstaat
Lotte liep vandaag een stuk beter al blijft ze een beetje op eieren lopen maar ze wisselt niet meer van eene voorpootje naar het andere, maarja, dus wel 1.5 zakje bute per dag.
Ik heb een shet met enorm harde hoeven normaal. Ik men er inderdaad mee en ook stukken over het asfalt. Nu probeer ik altijd alleen te stappen. Draf en galop doe ik zoveel mogelijk in de berm (zeker galop). Probleem is dat ze binnen dr hooi en drinken heeft. Dus daar staat ze enorm veel.het verharde ervoor niet echt.
En even omdenken, de pony tijdelijk schoenen aan? Hoefschoenen kun je bv halve dagen omdoen, dan slijt het niet zo heel snel meer, maar worden de hoeven toch nog gestimuleerd om nieuw, harder materiaal aan te maken.
Alleen is dat natuurlijk wel prijzig. Aan de andere kant, je kunt ze dan ook met mennen gebruiken. Ik heb er ook en ze zijn hun geld zeker waard.