Boon had net nog zo de smoor in dat Jasmijn niet eens uit haar naastgelegen bak hooi mocht eten, dus die heeft haar heil maar even ergens anders gezocht
Hoelang laten jullie een paard soppen in een hoefzak als er een hoefzweer nog wat moet uit'soppen'.. ? En hoe vaak per dag doe je dat dan... of blijft die hoefzak gewoon om ??
Ik doe meestal watten met biotex, dan een zelfklevende bandage en bij de zool tot halverwege de hoef ducktape. En meerdere keren per dag de slang erin. Ik liet ze meestal een aantal dagen zo lopen. Na 3 dagen vernieuwde ik het omdat ik wilde weten hoe het er aan toe was. Maar ze liepen er net zo lang mee tot ze beter liepen.
Ik weet wel dat paarden die in een hoefzak met Biotex werden gezet allemaal 'verbrande ' kroonranden hadden, waarschijnlijk omdat er gewoon te veel vloeistof in zat, dus dat probeer ik met de hoefschoen en dikke vilten inlage sowieso te vermijden. Ik heb idd een spuit van de Metacam bewaard om goed het gat schoon te kunnen spuiten.
Gat schoonspuiten zou ik met chloorhexidine doen, dood bacterien zeer goed. Ik zelf deed de biotex op de watten en die dan nat maken. Ik deed er geen oplossing op. Ik werkte trouwens met soda.
Chloorhexidine als in Hibiscrub ?? Die heb ik nog wel staan, maar dat moet je toch ook weer uitspoelen ??
Ze had net haar schoen uitgewerkt (klitteband is niet jofel meer), dus opnieuw het hele ritueel van spuiten en soppen Nu wel een stukje ductape over de sluiting gedaan.
Ze wil er nog steeds niet vol op staan. Maar de Paracetamol ging fijngemaakt mooi met het voertje mee naar binnen
Ik heb gewoon chloorhexidine tinctuur van de apotheek staan. Daar ontsmet ik bij mezelf elk bloedend wondje mee ivm zeer gevoelig voor bacterie infecties.
Ik had ze net even op de paddockwei gezet, maar Boon kwam er met een kwartier al afgelopen, dus nu staan ze alweer hooi te eten Boon staat iets meer op de voet, maar loopt nog steeds érg voorzichtig.
Zeker een knappe dame! De mijne stond er ook weer knap op vandaag
kojack
Geplaatst: 07-07-21 20:37
Robijntjah schreef:
Zeker een knappe dame! De mijne stond er ook weer knap op vandaag
[ [url=m/mupsaq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een knap dier zeg
Belker
Geplaatst: 07-07-21 20:37
Lekker bekkie ook
kojack
Geplaatst: 07-07-21 20:38
Wij hebben vandaag de puin container ´gekregen´, de badkamer meubels zijn bezorgd en nu ben ik spotjes aan het uitzoeken voor de badkamer. Het is niet normaal hoeveel keuze er is
Wij hebben dimbare spits in de badkamer. Op zich werkt het wel ok, alleen soms is het wel een beetje disco met flikkerlampjes.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 07-07-21 21:30
En met natte ruimtes goed letten op de IP nummers ivm vocht
Ik ben nu aan kijken voor de keukenspotjes, RVS en rond en dimbaar maar twijfel om 6 of 8 te pakken, . Er komt ook nog een hanglamp boven de tafel, is 6 x 4.5 mtr