Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:32

Sommigen trekken zich daar niets van aan en met jonge takken zal het ook wel mee vallen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:41

Pony }> is een bikkel :D . De jonge takken zijn inderdaad een stuk minder scherp dan de wat oudere, dikkere takken, maar als ik jonge takken uit de tuin wil trekken heb ik toch echt dikke handschoenen nodig :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:49

[***] schreef:
Wat voor heg is dat? Daar heb je nog een behoorlijke klus aan. Wij hadden een soortgelijke heg aan de voorkant van ons huis. Die zouden we eerst snoeien, maar toen de loonwerker aan de slag ging hebben we die er ook maar compleet uit laten trekken.

ehhh... een hoge? :') Geen idee wat voor merk. Snoeien werd voorheen door de terreineigenaar gedaan, maar sinds dit jaar zit er een ander op en doen we alles zelf. Gevolg was dat alle heggen uitlopers van een halve meter hebben :+ Ik wil hem ook wat smaller, hij steekt nu zo ver uit. Even hardcore terugsnoeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:53

WendyBZ schreef:
ehhh... een hoge?
:') :') _/-\o_

Ja effe flink de schaar erin. Is ie aan de binnenkant ook mooi groen of blijft er een bruine heg over?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:53

@[***]: waar kan ik zo'n pony krijgen? Ik wil ook wel een brameneter :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:55

[***] schreef:
WendyBZ schreef:
ehhh... een hoge?
:') :') _/-\o_

Ja effe flink de schaar erin. Is ie aan de binnenkant ook mooi groen of blijft er een bruine heg over?

Aardig groen, maar minder vol. Dat geeft niet zo, wind komt toch vaak van de andere kant :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:04

Wendy schreef:
@[***]: waar kan ik zo'n pony krijgen? Ik wil ook wel een brameneter :D

:D :D Het is ook een mega goede "onderschrikdraaddoorkruiperterwijljetoch140cmhoogbent" dus je mag hem wel even lenen hoor :j .

Toen ik verleden week naar les was kwam ik terug en zag mijn man redelijk beteuterd door het grote land lopen, met een pony..... Pony had gezien dat man in het land liep met de rugspuit en kreeg het voor elkaar om exact op het punt waar het land iets naar beneden loopt onder het onderste (3e) draad door te duiken -:(- . Mijn man heeft nog niet veel ervaring en heeft dus eerst een tijd achter pony aan lopen vangen :') en je raadt het al; toen hij hem teruggebracht had nam pony in een rechte lijn een aanloop en dook er weer onderdoor. Dit is de wei waar kunstmest op gestrooid is om straks de 2e snee vanaf te halen. Daar staat dus heerlijk frisgroen sappig gras. En pony moet echt door de knietjes om er onderdoor te kunnen. Onderste draad staat hooguit op 50 cm. Daar moet ik wel bij zeggen dat het al wat ouder draad is en dus redelijk meegeeft. Pony tilt het draad gewoon op _O- . zo kwam ik er dus achter dat hij bramen lekker vindt....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:08

Daarom zei ik ook zo'n pony, ik had al een vermoeden dat het je ontsnapmonster was :D
Geweldig is dat, het verhaal van je man :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:14

Wendy schreef:
Daarom zei ik ook zo'n pony, ik had al een vermoeden dat het je ontsnapmonster was :D
Geweldig is dat, het verhaal van je man :D :D

Voelde me eigenlijk wel een beetje l.ullig, hij heeft geen flauw idee dat het vrij zinloos is om achter een ontsnapmonster aan te lopen, maar had van mij gehoord dat veel vers gras niet goed voor ontsnapmonsters is ivm hoefbevangenheid, dus hij heeft al die tijd in het land gelopen. Toen hij hem voor de 2e keer had teruggezet is hij naast het schrikdraad heen en weer gaan lopen zodat het monster er niet meer onderdoor kon. Net zolang tot ik terugkwam..... Ik ben bijna 2 uur weggeweest en pony is vrij snel ontsnapt.

Nu ik het zo opschrijf, schieten de tranen wel weer in mijn ogen van het lachen :') , zie het nl helemaal voor me _O-.

En vooral zijn reactie achteraf; "en nu is het moment waarop jij tegen mij moet zeggen dat het allemaal wel goed komt met mij en paarden".

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:53

_O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:11

Hier is de haag gelukkig niet vreselijk lang, en het moet er eigenlijk een keer uit omdat het niet echt onze soort haag is, en hij komt 2 meter naar binnen.

Er gaat al een stuk (denk bijna de helft) als ik ooit de garage ga bouwen (voor 2 auto's en een trekker en een grote zolder voor het hooi).
Maar tot die tijd houd hij mooi het zicht een beetje uit de tuin.

Bramenstruik eten de paarden hier niet zo veel helaas dus moet elke paar weken een rondje met de bosmaaier om dat tuig te temmen.
Als het wat natter is weer zal ik er eens met de brander langs lopen, misschien helpt dat.. Maar dan moet het niet zo droog meer zijn anders brand m'n hel wei af ;)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:17

Ik heb zelf de dazenval gemaakt die op facebook voorbij kwam,gezien? 2 zwarte emmers insmeren met insecten lijm. Omgekeerd ophangen en voila binnen 5 sec al slachtoffertjes gemaakt! Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:18

Misschien ga ik dat hier ook maar proberen..

Hang ze wel in een boom ergens ofzo

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:19

Echt zooo jammer dat dat nu allemaal verschijnt. Ik heb 2 weken geleden een dazenval gekocht..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:26

Karev...wat heb jij erop gesmeerd??

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:30

Ik zie die emmers nu ook overal langs komen...maar zijn jullie niet bang dat je er veel meer mee vangt dan die verrekte dazen? Ik heb nogal een druk perceeltje hier, vol met allerlei vogeltjes, hommels, vlinders etc. En ja dus ook dazen inmiddels. Mijn dazenval werkt wel goed en best selectief, daar vang ik zelden meer mee dan dazen of vliegen. Toch nog veel last van die krengen dus ik twijfel erg om zo'n emmer toch te proberen...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:33

Tsja ik denk dat je daar inderdaad niet aan ontkomt.. Dat er ook andere dieren tegenaan vliegen. Misschien wat groter gaas er omheen doen ofzo?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:46

Ja dat is helaas het risico..maar bescherm mijn paarden toch ook graag tegen dazen. Idd gaas er om is nog een goede optie.

Ik heb luxan insectenlijm

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:04

[***] wil je je man namens mij sterkte wensen? Arme kerel.. Geef 'm maar een glaasje roosvicee. Komt wel goed schatje. :D

Mijn kerel heeft ook zo'n elektrische heggenschaar, idd handig.
Hij deed ooit eens klusjes voor mensen, maar omdat hij nogal prijzig is hadden ze besloten zelf de heg te doen. Oké prima. Mijn vriend had 't in tien minuten kunnen doen maar goed.

Het heeft ze drie verlengsnoeren en een paar uur tijd gekost. :')

Dus als er nog mensen met een vervelende heg zijn... Als je nou een lekkere BBQ organiseert kun je hem daar misschien mee lokken? Ik maak hem wel wijs dat je een soort verre achternicht van me bent. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:27

Ik ga het overbrengen Gypsy! Alvast bedankt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:49

welsh pony's zijn volgens mij een bramenstruikenetent ras :D
mijn ervaring in ieder geval

mijn inmiddels overleden welsh cob heeft in een jaar tijd een bramenhaag van jaren oud, van 2m hoog, 1 m breed en 40 m lang opgevreten :9
Mensen kwamen boos vragen waarom wij de haag verwijderd hadden want daar plukten ze al jaren bramen van.'

Toen wij hier kwamen wonen heeft hij ook een handje geholpen, dikke doorns en oude takken maakte hem niks uit. :9

Mijn man heeft ook een degelijke haagscheermachine, gaan ook behoorlijke takken mee door.

Lotte loopt alleen redelijk op 1 zakje bute en zogauw dat uitgewerkt is staat ze er gelijk weer zielig bij ;(
DA gebeld, zou terug bellen maar was ze blijkbaar vergeten, morgenochtend belt ze terug.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:47

Wahaha wat een verhaal [***].

Ik kan mijn man nu gelukkig met een gerust hart met onze pony opzadelen. Hij heeft haar namelijk uitgezocht en was tamelijk onvermurwbaar. Deze moest het worden en geen andere. Zelf er voor betaald terwijl er ook genoeg gratidps pony's zijn. Nu roep ik dus: ga je pony halen!!!! Ze haalt rottigheid uit

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:11

Bij mij variëert het enorm wie de eigenaar is van de jongens...als ze lief en braaf zijn,zegt mijn vriend:"Dit zijn mijn jongens",halen ze rottigheid uit of moet er voer gekocht worden..."Het zijn jouw pony's" :P :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:27

Tinky dat komt me heel bekend voor :j

[***] wat een verhaal, arme kerel :D :(:)

Ik heb nog een topicje aangemaakt van Tika, laatste in de kraamstal.
[KS-ITP] Tika, bijna 1 jaar oud!

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:06

Wat een leuk overzichtje van Tika Spatter, ik mis ook nog de bloemen foto in het overzicht.

Heb vandaag voor het eerst van mijn leven een melding gedaan bij 144.
Ik rijd wekelijks langs een mini weitje met een shetje erop. Diertje staat alleen, op een heel kaal stukje en een enorme vieze mest bende. Dat is niet hoe ik een paard zou willen houden maar de viezigheid en alleen staan is niet de aanleiding om te bellen.( Zou eigenlijk wel zo moeten zijn maar dan krijgen die mensen het wel heel erg druk)
Er staat geen enkele spriet gras meer op het stukje, aan de slootkant staat nog een strookje van 10 cm. ik heb regelmatig gekeken of ik een plekje zag waar hooi gegeven zou kunnen worden, maar dat heb ik nooit kunnen ontdekken. Pff...Gisteren nog maar een keer langsgereden in de hoop dat hij een stukje wei had bij gekregen...niet dus.

Wat zouden jullie gedaan hebben? Zat er al weken aan te twijfelen om zelf aan te bellen bij die mensen..
Nou ja, de melding is gedaan en ik hoop natuurlijk dat ze me gaan vertellen dat die iedere avond een plakje ruwvoer krijgt. Het enge vind ik ook dat ze die kleine diertjes eventueel uit het zicht gaan zetten. Zo van lekker achter de schuur, ziet niemand ze staan.