Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:16

Ik vind dat zo prachtig, gisteren ook toen ik naar het werk reed.

Nou is het hier sowieso prachtig, voor zitten we midden in de weilanden, staan de paarden van de buren en daar gaat de zon op en achter staan onze eigen paarden in het bos en hebben we een prachtige zonsondergang.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:18

Ik zag hier vanochtend in de frisgroene coniferen heg de spinnenwebben zitten, het leken wel wolkjes sneeuw :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:20

Chasey schreef:
Ja we moeten er even aan wennen. Nick en bliksem ook! Haha
Koeien kijken:
[ [url=m/V4QETi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar super blij met het uitzicht! Kan zo ver kijken ineens!

En inderdaad door met de plannen :D

Wauwie! En hoort dit stuk dan bij jullie?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:24

Is dat hele stuk nu can jullie Chasey?

Hier ook weer zo mooi mistig <3 ik ben wel altijd de pony kwijt dan :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:22

Was het maar waar! ;)
Nee aan de kant van het huis (aan woonkamer zijde) komt 1800m2 bij en over de hele lengte van het perceel wordt het 4 meter breder.
Meer grond wilde de boer helaas niet kwijt. Want we hadden graag meer willen bijkopen. Maar wie weet in te toekomst! :D zodra het wel kan gaan we sowieso bij kopen. Alles op zijn tijd. Eerst dit maar eens netjes in orde maken. Er is nog ontzettend veel te doen.
Maar het uitzicht is echt fantastisch! Reeën, hazen, konijnen, roofvogels en de koeien van de buren ;)
Het voelt nog steeds onwerkelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:27

Prachtig uitzicht wel hoor. Heerlijk <3

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:28

Dat gevoel van onwerkelijk herken ik, heb ik echt lang gehad :D
Je zit daar ook echt prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:38

Dat heb ik na anderhalf jaar nog steeds :+

Gisteren een ritje gemaakt met de dames en daarna kwam de andere dame nog voor haar paard dus ik zei al: Goh, een paardendag op mijn eigen stal, da's gek _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:07

ik heb ook nog steeds van die momenten hoor na 2,5 jaar

Wij krijgen per 1 november een pensionklantje, ben heel benieuwd hoe het gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:08

Leuk Maartje, hopelijk bevalt het jullie beide goed :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:25

Ik geniet ook nog steeds van het feit dat hier achter geen mais meer staat, maar dat het nu weide is van de pensionstal 2 huizen verder. Ze wisselen met het ene dagdeel de ruinen en het andere merries met veulens.

Net in de paddock even druk geweest met alle stukken tapijt weer even ontzanden en goed neerleggen (als het nat is is het 10x zo zwaar, dus nu moest het nog even) en de rubber matten goed leggen en schoonvegen.
Ondertussen kwam Boon even aandacht vragen en Peppy stond 'veilig' achter haar nieuwsgierig te zijn. die heb ik nog 2x een aai over zijn neus kunnen geven voor hij door had wat ik deed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:37

Hahaha. Zo begint het.

Hier kwam de nieuwe ook even kijken net tijdens het mesten. En ik kwam 2 stoeiende eekhoorntjes tegen <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:43

Eekhoortjes zijn leuk, wij hebben ze hier ook in/rond de appelboom gehad inkl. vliegmomenten :) . Op een bepaald moment hadden ze uitgevonden dat ze onder de golfplaten door in het caviaschuurtje konden komen en hebben de plastic deksel van de brokjespot kompleet aan gort geknaagd. Dus toen heb ik metalen bussen neer moeten zetten. Toen er niets meer te halen viel waren ze ook snel weer vertrokken.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:13

Wat een mist vanmorgen!
Afbeelding

Super leuk dat Peppy wat losser komt.

En prachtig uitzicht nu de mais weg is.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:13

Komt wel goed met Peppy dus :)

Hier zitten weinig eekhoorntjes, althans ik zie ze nooit.
Onze buren hebben mais op het land staan tussen onze huizen in. Neemt bij ons veel inkijk vanaf de weg weg. Hier is het er overigens nog niet af

Ik wil dit najaar beginnen met heg planten in de paddock. Heeft iemand toevallig ervaring met Paard en Plant? Ik overweeg daar een x aantal meter zandhaag te bestellen. Is misschien makkelijker dan zelf alles bij elkaar zoeken := Alternatief is even bij het tuincentrum 2 deuren verder te kijken wat hij voor me kan, maar dan moet ik zelf samenstellen wat ik er in wil hebben (dat heet luiheid dus, even voor de duidelijkheid :') )

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:53

Ik heb bij paard en plant besteld en was daar zeer tevreden over, was super netjes geleverd. Ik had wat takken meidoorn en 9 bomen. Denk dat ik misschien dit najaar nog wel wat ga bestellen. Hangt er een beetje vanaf hoe en wat het loopt.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:57

Wij hebben een haag gekrégen van Erven plus, een subsidieproject van brabants landschap. Misschien even checken of daar nog wat te halen is? dan krijg je de mix zelfs gewoon thuisbezorgd haha

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:08

We hebben al heel veel gehad van erven plus :D Denk dat we nu echt naar zelf aanschaffen moeten :')

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:02

Je zou ook kunnen kijken of je aan een actie van heg en landschap mee kunt doen. Dan moet je wel zelf samenstellen. Maar het is heel goedkoop en er is bes wat keus.

Ik heb daar winterlinde, hazelaar en meidoorn vandaan voor hagen. Verder wat kamperfoelie, rode kornoelje en berken. Komende ronde hoop ik weer mee te kunnen doen.

Meerschwein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:47

SillyB schreef:
Wij hebben een haag gekrégen van Erven plus, een subsidieproject van brabants landschap. Misschien even checken of daar nog wat te halen is? dan krijg je de mix zelfs gewoon thuisbezorgd haha

Is er ook zoiets in Gelderland? Weet iemand dat?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:55

Meerschwein schreef:
SillyB schreef:

Is er ook zoiets in Gelderland? Weet iemand dat?

Ja, per jaar worden geloof ik gebieden aangewezen en dan komen ze en plan maken en kan je voordelig bomen en struiken kopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:46

Hier in Ede heb ik er vaker advertenties van gezien, gaat uit van de gemeente.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:12

Ik kon vanmorgen de paarden achterin de wei niet zien :') Ze stonden een meter of 60-70 van me af en ik zag niet eens silhouetjes. Mijn merrie was het er absoluut niet mee eens; zij staat sinds vrijdag apart ivm koude nachten/volle zon en risico op hb. Dat gaat dus prima, tot het zó mistig is dat ze de anderen niet meer ziet. Toen was er paniek. Dus mijn ruin heeft er gezellig bij gestaan tot de mist was opgetrokken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:16

Je moet ook overal aan denken...

Ik kwam er net achter dat ik vergeten ben brokken te halen... nu moeten ze het doen met speedibeet en grasbrok
Nou ja ik doe er wel wat appelstukjes door :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:22

Ja, dát had ik dus even niet bedacht idd :') Ze liet wel duidelijk merken dat ze niet tevreden was; normaal hinnikt ze 1 keer als ze door heeft dat ik eraan kom (voer!). Dan moet ik in de schuur nog wat dingen door elkaar gooien en druppels op een broodje laten vallen en staat ze smakkend voor het hek als ik de schuur uit kom. Maar nu bleef ze aan het gillen, en toen ik uit de schuur kwam, crosste ze eerst nog de track af en weer terug. Ik snapte wel gelijk wat ze bedoelde, want ik zag de anderen dus ook niet.

Ik had gedacht dat ze haar voer wellicht wat minder goed zou eten na het apart zetten, maar nee hoor. Blijkbaar staan de voerbakken wel op de goede plek, want zowel hooi als bijvoer gaat er prima in (de propjes hooi door missende kiezen nemen we voor lief).

Speedibeet, grasbrok en een appeltje klinkt ook wel gezellig. Betwijfel dan of ze de brokken missen :+