Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:27

Ik lees nog steeds alles bij maar heb niet zoveel nuttigs bij te dragen op het moment. Mijn droom van een rijpaard op pension is uitgekomen en voor mij nooit geen modder of bagger meer. Dankjewel.
De andere 2 die er nog staan, blijven uiteraard en we doen nog steeds alle benodigde klussen etc. Maar een pensionstal met alle gemakken zoals een binnenpiste, poetsplaatsen met warm en koud water met een deftige afvoer, een toilet en ubergezellige, toffe mensen! En een erg meedenkende en begripvolle staleigenaar.. Ik ga daar nooit meer weg!

En het hooi (geen voordroog want daar had hij wat slappe mest van dus krijgt hij wel gewoon hooi) valt in hoeveelheid super goed mee. Nee het is niet onbeperkt en hij staat wel wat uren zonder maar hij ziet er goed uit en doet het er super.

Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:33

kristelhans schreef:
Oh Shirley, nog steeds niet helemaal fit? Duurt lang! :( En het is echt s*hijtweer. :') Ik blijf binnen bij de houtkachel vandaag!

Nope. Sinds gisteren pas koorts vrij. Duurt echt lang inderdaad. Gelijk heb je kristel!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:42

Kom ook net van het paard af, combinatie wind en miezerregen geeft je het idee dat je gewaterstraald wordt :D laat zenu ook lekker op stal staan en het baasje op de bank.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:47

Ik heb net de paddock gedaan, toen had ik wel weer genoeg water en wind gehad. Het bos is nu niet de beste/veiligste plaats om rond te hossen :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:06

dynamiek schreef:
[ [url=m/pMbaud.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo onverwachts kwam mijn paardenbuuf vanochtend langs om een mooi cadeautje langs brengen, dank je Meggiemeg! Zo leuk en lief .

Om je te feliciteren met je nieuwe baan, dat verdiend een bloemetje toch?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:07

DubbelDun schreef:
Ik heb net de paddock gedaan, toen had ik wel weer genoeg water en wind gehad. Het bos is nu niet de beste/veiligste plaats om rond te hossen :D

Wij zijn net terug van het Kootwijkerzand, daar staat ook een beste wind, heen was prima te doen met wind in de rug maar tegen de wind in was best pittig, de honden hadden het opperbest naar hun zin.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:09

:):) maarre moest jij niet vanmiddag weg?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:20

Mijn bak vanmorgen... ondertussen regent het alweer een hele tijd, dus zal het nog erger zijn (en paardjes staan buiten, dus die vinden mij niet lief ) }> Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:04

Dat is wel een serieus natte bak. Die van mij is nog niet zo erg gelukkig als heb ik wel wat natte plekken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:23

Handig die voetstandaard.

Oh MM wat een heerlijke ruimte!
En ja geef ze eens ongelijk met dit weer.o

Super veel regen gevallen afgelopen nacht.
Zo overdag valt het mee. Vooral miezerregen en tussendoor droog. Waait wel behoorlijk hard..

Sinds ik Dunya heb gezegd dat ik Roosje weg doe omdat ze maar wat staat te staan in haar stal...lijkt er wat meer interesse. En als je dan een klein zusje hebt die de hele tijd naar de huhuhu wil. Is dat natuurlijk wel een stimulans.
Caya wilde rijden, toen moest Dunya natuurlijk ook.
Onverwacht een leuke pony ochtend met de kids gehad.

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:27

Kan me voorstellen dat je nu extra blij bent met pensionstalling. Zo nat en vies de laatste tijd.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:44

Zo stonden ze toen ik weer buiten kwam :D
Afbeelding

Nu hopen dat deze interesse blijft Anke!

Met dit weer wil ik ook wel op een pensionstal met binnenbak staan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:53

Hier viel het eigenlijk nog wel mee, dus ze mogen nog even buiten blijven :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:03

Oh zielige paardjes..haha

Ja ze is nog jong en vindt veel dingen leuk.
Maar haar kleine zusje die nu steeds bij mama buiten is, dat is dan toch wel stimulerend om ook naar buiten te komen.
Of dat de goede reden is, is een andere vraag...

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:44

Ik lees even vrolijk mee! Over een tijdje hebben wij ook het paard aan huis :-)!

Vraagje aan de ervaringsdeskundigen:
Stel, je hebt twee paarden thuis en je gaat met 1 op les of wedstrijd..

Wat is jullie ervaring hiermee?
Is dit mogelijk? Of zou je juist dan 3 paarden aan huis moeten hebben (wat niet mijn voorkeur is).

Begrijp natuurlijk dat het per paard verschilt...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:12

Geen punt, als jouw paard(en) er niet moeilijk om doen.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:28

Hangt van het paard af wat achterblijft. Met mijn ruin hoef ik het niet te proberen die sloopt alles als hij alleen is. De oude merrie vind het wel best maar dat heb ik haar aangeleerd. De eerste keren op stal met iets lekkers, daarna gewoon buiten met wat lekkers tot je gewoon weg kan zonder dat ze reageerd. Heb haar zelfs regelmatig languit slapend aangetroffen als ik terug kwam dus ze heeft het best goed geleerd vind ik zelf :D
Overgens was het voor mij wel een reden om er een derde bij te zetten. En dan niet voor het uurtje wat ze alleen zijn als ik iets leuks wil doen maar meer omdat ik niet op stel en sprong en vol emoties een paard wil kopen als er met 1 van de 2 iets zou gebeuren.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:32

Ik heb ook 2. Kleine shet blijft meestal alleen achter. Gaat wel rennen maar is goed voor dr haha. Als ik ga rijden red ze zich maar. Als ik langer weg ga ( halve dag of meerdere dagen) breng ik haar ergens heen.

De grote is zelden alleen. Maar als ze alleen is zal de hele buurt het weten. Brullen en gillen. Gaat ook rennen. Is ook goed voor dr ;). Ze blijven beide netjes achter de draad.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:45

Thanks voor de antwoorden! Goed te lezen dat het wel eens gebeurd dat er een paardje alleen staat.. Zou voor mij puur om enkele uurtjes gaan, maar geen dagen.

De achterblijver trainen met wat lekkers is ook een goed idee trouwens! Niet aan gedacht :-)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:50

Ik heb er ook twee, of ik zet de een op stal met hooi of ik zet M op de paddock.
Hinneken wel wat als ik BV wegga, meestal is het pensionpaard degene die achterblijft.
Maar ze wennen eraan en weten dat je weer terug komt.

Tis een beetje hoe het paard is... Die twee gaan er gelukkig goed mee om.
Maar eten leidt meestal wel af! In het begin opbouwen....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:51

We zijn al bijna zeker dat we de paardjes (2 stuks) aan huis kunnen krijgen. Komende week belt de hypotheker terug. *\%/*
Naast de tuin om zelf in te zitten hebben we dan nog een stuk van 80x10-12 achter het huis liggen waar ik een paddock met uitloopstal wil maken (gedeeltelijk verhard). Opslag kan bij de buren naar alle waarschijnlijkheid.
Verder moet er dan nog een hek om zo'n 9000 vierkante meter, wat een verschillen in prijs zeg :?

Voor mij de eerste keer echt zelf voor mijn paardjes zorgen dus ik ben er heel erg mee bezig.
Hieronder hoe het stuk nu ongeveer is, suggesties zijn welkom ;)
Afbeelding
Een deel word al als weitje gebruikt waar een stoeptegelpad doorheen loopt, daarna is het allemaal verhard en staat er een schuur van 4,5x20 aan de huiskant van het stukje grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:13

Tja, ik kan kleine wel makkelijk achter laten in stal met een pluk hooi, ze vind het niet leuk maar het hooi is nog altijd lekkerder.
Maar ik hoef dat met grote echt niet te proberen; die is ook dusdanig groot, dat ze heel goed weet dat ze overal doorheen komt als het moet en die werpt zich met haar volle gewicht (toch zowat 700 kg) in stalwanden/omheiningen/draad om achter ons aan te komen.... (en aangezien ik huur, waag ik het er tegenwoordig niet meer op, vroeger op eigen wei met sterke stal, waagde ik het er wel eens op, maar was altijd weer blij dat stal en paard er zonder kleerscheuren vanaf waren gekomen)
Als ik het geld had gehad, waren er 3 geweest...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:25

Net wezen rijden, ben ik er onderweg gewoon afgevallen! Lang leve de airbagvest. Ben wat stijf en een zete bil. Verder niks, gelukkig.

Beetje suf van mezelf. Ik weet dat mijn merrie onberekenbaar is, dus ik ben altijd erg allert op alles. Maar de laatste tijd ging het eigenlijk zo goed, dat ik aan een lang teugeltje lekker flierefluitend aan het draven was. Honden mee, dus ik keek net achterom om te kijken of die er nog waren en zie de plastic zak in de berm over het hoofd. Zij niet natuurlijk, dus ze schiet opzij. Ik zat dus niet op te letten, dus ik hing er half naast. Daar schrok ze ook weer van, dus die maakt een draai van 180 graden. Tja, toen lag ik er wel naast. Had de teugel nog vast, maar ze was zo over haar toeren, dat ze zich los rukt en weg rent. Ik baalde al, want ik zag haar al naar huis rennen. Gelukkig is het daar heel erg rustig. Daar komt echt nooit iemand (maar nu natuurlijk wel, toen ik er naast lag |o ), dus heel gevaarlijk was het gelukkig niet. Maar goed, ik roep haar een paar keer, ze draait zich om en komt weer naar me toe. Schat is het dan toch. Maar goed, paard over haar toeren, hond over haar toeren, veel wind en een strak opgeblazen airbagvest, die ik niet meer aan kon (dacht er later pas aan om het dáár leeg te laten lopen), dus toch maar even mijn man gebeld om de honden en get vest op te halen. Langs de weg maar gaan lopen, want dat werd echt gevaarlijk met zo n paard over haar toeren. Later wel weer opgestapt en ook gewoon draven. Voortaan toch beter opletten.....

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:41

Gelukig goed afgelopen zeg, de mijne was vandaag ook kijkerig en 2x niet meer verder willen lag echt aan het waaiweer.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:43

Oeps fabster..gelukkig geen gekke dingen! Altijd ff weer schrikken