Robijntjah schreef:Bij ons is er ook echt heel veel in heel korte tijd gevallen.
Gelukkig mogelijkheden genoeg hier, dit was vanochtend:
[ [url=m/0vG1ru.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een heerlijk plaatje 
Hier helaas niet echt goed nieuws... Jannie's headshaking is lange tijd aardig stabiel gebleven, maar sinds een week heeft ze ineens last van regen en dan laat ze ook wel meer zien dan alleen een keer een klein knikje. Ik heb vorige week Utrecht gebeld en ze gaat daar volgende week maandag heen voor onderzoek. Mocht Utrecht tot de conclusie komen dat het trigeminusneuralgie (headshaking door aangezichtspijn) is dan zijn er grofweg drie opties: 1) niets doen zolang het relatief mild blijft, 2) medicatie proberen, 3) neuromodulatie (EquiPENS).
Neuromodulatie wordt eigenlijk alleen toegepast bij ernstige gevallen, op zich is het bij Jannie nog wel beheersbaar dus ik verwacht niet dat ze daar nu voor in aanmerking komt. Medicatie heeft bijwerkingen en als nadeel dat alles wat ze hiervoor kunnen geven op de dopinglijst staat. Voor mij is het allerbelangrijkste dat ze zo min mogelijk (liefst natuurlijk helemaal geen!) last heeft, ook al houdt dat dan in dat het einde sportcarriere is. Ik heb voor mezelf heel helder dat ik het geen doen vind als ze niet zonder last naar buiten kan.
Vind het echt enorm moeilijk en verdrietig allemaal, het is zo frustrerend dat je zo weinig kunt doen