Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:30

Ik ben echt heel blij dat we de bui even afgewacht hebben, daarna hebben we echt heel prima weer gehad.

Schuil gedeelte van de stal ligt beton in, 1/3 nog niet, dat zou deel zadelkamer en deel misschien stal worden. We hebben er even een latje tussen gezet. Helemaal gesloopt, dit was niet het beste idee dat we ooit gehad hebben :')

Dat andere deel komt over een paar weken wel :+

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 07:30

En het ergste is, over een jaar ben je al dat harde werken weer vergeten. Ik denk nu soms, verdorie al dik 2 jaar bezig en ik zit nog steeds op de beton in een ruimte aar als ik dan foto`s terugkijk van waar wij vanaf komen denk ik, ow ja, toch al veel gedaan. Even doorbijten Prairy

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:12

Wat een water zeg. Dat houden die mensen daar ook niet droog binnen ;(
Volgens mij kunnen ze tegenwoordig beter huizen een meter boven de grond bouwen.
Hier is vannacht ook aardig wat gevallen hoorde ik vanuit mijn warme bedje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:30

Bij ons is er ook echt heel veel in heel korte tijd gevallen.

Gelukkig mogelijkheden genoeg hier, dit was vanochtend:

Afbeelding

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:44

Robijntjah schreef:
Bij ons is er ook echt heel veel in heel korte tijd gevallen.

Gelukkig mogelijkheden genoeg hier, dit was vanochtend:

[ [url=m/0vG1ru.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijk plaatje <3

Hier helaas niet echt goed nieuws... Jannie's headshaking is lange tijd aardig stabiel gebleven, maar sinds een week heeft ze ineens last van regen en dan laat ze ook wel meer zien dan alleen een keer een klein knikje. Ik heb vorige week Utrecht gebeld en ze gaat daar volgende week maandag heen voor onderzoek. Mocht Utrecht tot de conclusie komen dat het trigeminusneuralgie (headshaking door aangezichtspijn) is dan zijn er grofweg drie opties: 1) niets doen zolang het relatief mild blijft, 2) medicatie proberen, 3) neuromodulatie (EquiPENS).

Neuromodulatie wordt eigenlijk alleen toegepast bij ernstige gevallen, op zich is het bij Jannie nog wel beheersbaar dus ik verwacht niet dat ze daar nu voor in aanmerking komt. Medicatie heeft bijwerkingen en als nadeel dat alles wat ze hiervoor kunnen geven op de dopinglijst staat. Voor mij is het allerbelangrijkste dat ze zo min mogelijk (liefst natuurlijk helemaal geen!) last heeft, ook al houdt dat dan in dat het einde sportcarriere is. Ik heb voor mezelf heel helder dat ik het geen doen vind als ze niet zonder last naar buiten kan.

Vind het echt enorm moeilijk en verdrietig allemaal, het is zo frustrerend dat je zo weinig kunt doen |(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:51

oh wat erg Laurie. :knuffel:

Wat is het toch ook een nare ziekte

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:20

Sterkte Laurie.
Hier met Nilay heb ik ook al meerdere malen die afweging moeten maken (hij begon zo'n 12 jaar geleden met af en toe een knikje) en is het zelfs periodes zo erg geweest dat ik serieus over inslapen heb nagedacht. Bij hem is de belangrijkste verandering geweest dat ik hem niet meer op gras houd (ivm zijn zomereczeem waren we al voorzichtig met suiker). Sindsdien doet hij het 80-90% beter. Hij kan weken staan zonder te knikken en af en toe heeft hij een dag of paar dagen dat hij schud. Maar hij doet het dan prima als ik hem gewoon zijn gang laat gaan buiten of als ik hem rij in een binnenbak.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:21

Schuilstal ziet er al mooi uit Prairy! En jullie hebben wel eer van je werk als je alles zelf doet.

Heerlijk de groep zo bij elkaar Robijn <3 en nog droog bij jou!

@Laurie: wat een rotnieuws.. wat gaan jullie doen, toch de medicatie maar proberen? Sterkte :knuffel:

Hier werden een paar roofvogelkasten in de wei geplaatst, eentje voor steenuil en eentje voor torenvalk. Mijn tweejarige wou de man van de uilenwerkgroep wel even een handje helpen met de ladder :D

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:29

@solleke: heb je zelf geïnvesteerd in die kosten (a.i. in eigendom) of gaat dat van eea stichting uit ??
Ik hoop dat er snel wat in komt :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:35

DubbelFun schreef:
@solleke: heb je zelf geïnvesteerd in die kosten (a.i. in eigendom) of gaat dat van eea stichting uit ??
Ik hoop dat er snel wat in komt :)

Komt de uilenwerkgroep gratis plaatsen :j ze doen dit ook voor gemeenten, bedrijven etc en die rekenen ze wel kosten aan, en met die opbrengst dekken ze de kosten van de kasten bij particulieren. Ben ook benieuwd of er wat in komt!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:38

Nee, wat oliebol, Laurie! :(:) Ik weet dat je alles voor haar doet om het leven zo plezierig en comfortabel mogelijk te maken.

Frum heeft bij vlagen last van pollen. Ik kan alleen niet ontdekken welke pollen het zijn... Hij reageert er alleen op bij inspanning onder het zadel en begint dan hard te proesten. Wij (mijn vriend en ik) hebben het tegelijk met Frum gekregen. Ik had nooit last van hooikoorts, maar nu kan ik echt een enorme loopneus en jeukogen krijgen met rijden. Mijn vriend nog een stuk erger. Die heeft soms dagen dat hij onafgebroken aan het niesen is en geen enkele medicatie lijkt te werken. Maar waar we nou op reageren... Ik probeerde het bij te houden, maar er zit geen lijn in. Eerst gaven we de schuld aan de processierups, maar die heb ik slechts 1 jaar gezien.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:42

Solleke-Noah, hoe vind je dat soort initiatieven? Hier mogen ook wel een aantal kasten (vogels en vleermuizen) geplaatst worden. :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:48

Malenka schreef:
Solleke-Noah, hoe vind je dat soort initiatieven? Hier mogen ook wel een aantal kasten (vogels en vleermuizen) geplaatst worden. :)

Ik zit een beetje in het wereldje omdat ik werk als bioloog voor een natuurorganisatie. Hebben jullie in Nederland ook een initiatief zoals een Regionaal Landschap? Of eens googelen op uilenwerkgroep Nederland? Of vleermuizenwerkgroep voor de vleermuizen :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:55

Ik ga gewoon eens zoeken en rondvragen in de wijk. We dachten er al over om zelf kasten te plaatsen. Maar dat zou dan nog wel even duren. Dus als zo'n werkgroep dat eerder kan doen en hun kennis bij kan dragen dan zou dat super zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:59

Vleermuizen hebben we hier ook wel eens gehad in een oude schuur. Dan schrok je je wezenloos als er weer eens zo'n ding langs kwam :)
Iets verderop staat een boom waar elk jaar een nest uilen in zit... niet scherp want max. zoom

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:01

Malenka schreef:
Ik ga gewoon eens zoeken en rondvragen in de wijk. We dachten er al over om zelf kasten te plaatsen. Maar dat zou dan nog wel even duren. Dus als zo'n werkgroep dat eerder kan doen en hun kennis bij kan dragen dan zou dat super zijn.

Het is wel super handig dat ze weten waar hij het beste geplaatst kan worden, welke windrichting etc. De steenuilenkast heeft ook een ingebouwd sluisje tegen de steenmarter. Ze timmeren ze zelf in elkaar, dus dat is misschien ook nog een optie?

@DF: leuk, steenuiltjes <3

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:45

Robijntjah schreef:
11 juli en 26 september oefenwedstrijd :D

Daarna mag ik pas beslissen of ik een startpas ga aanvragen.

Wat super leuk!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:49

DP & Maartje gefeliciteerd

Hoe is het verder met iedereen?
Alweer droge voeten of is het nog steeds zo mega nat?

Hier hebben we wel wat regen gehad maar niet het noodweer op sommige plaatsen in onze provincie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:21

Hier is het vrij nat :+

Afbeelding
Vandaag alleen geladen en afgeladen en een heerlijke clubles gereden <3

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:57

Robijntjah schreef:
Hier is het vrij nat :+

[ [url=m/cDHBO6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag alleen geladen en afgeladen en een heerlijke clubles gereden <3

Ah wat super fijn! Fijn he zo’n trailer?

Die van ons is stuk, het hoekje achterin is door (bodem). Aankomend weekend zet ik hem op marktplaats als opknapper en ga voor mezelf tzt op zoek naar een lichtere trailer.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:55

Malenka, wij hebben er één hangen via de vogel werkgroep van de lokale IVN afdeling.

Hier was het vanochtend weer flink aan het regenen, net als gisteren.

Ik ben nog aan het dubben over hooi. Op dit moment heb ik denk ik nog gras genoeg zodat ik even vooruit kan, met eventueel een paar kleine pakjes.

Ik heb een container van 4x2x2m staan.
Hopelijk straks 1 paard en later een tweede, mogelijk nog een A pony.

Kleine pakjes hooi, ongewikkeld? Of een groot pak hooi gewikkeld? Of past zoiets in de container en kan ik dan beter ongewikkeld grote pakken hooi nemen (en wat kosten die bij jullie)? Hoe lang blijft zoiets goed?

Of moet ik ook nog kijken of ik van 2020 hooi kan krijgen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:38

Voordeel van kleine pakjes, vind ik, is de gemakkelijke hanteerbaarheid. Bij grote pakken is het toch altijd een beetje sukkelen en knoeien om dat goed in de kruiwagen te krijgen (is mijn ervaring). Omwille van opslagproblemen hebben wij wel grote gewikkelde pakken, omdat die buiten kunnen blijven liggen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:24

Wil je de pakjes opslaan in de container? Wat misschien ook wel iets is om in het achterhoofd te houden is dat in zo’n container het snel kan gaan condenseren bij temperatuur schommelingen. Onze kapschuur heeft ook een metalen dak en dat merk je toch wel en ik stapel niet tot het dak door. En als ik kijk hoeveel mijn 50 kleine baaltjes (meer dan 4x2x2) qua ruimte innemen dan zou ik voor een groot pak gaan en die in de container schuiven. Ik heb ook een groter dan gemiddelde kruiwagen (Hummer heet ie) en heb daar dit weekend bijna vier grote dikke plakken stro in gedaan en zonder verlies naar de stal gereden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:31

Het is een demontabele container, hij is dus niet volledig luchtdicht, er zitten kieren in. Sowieso zou ik ze op pallets leggen en idd niet tot het dak doorstapelen.

Uitrekenen hoeveel erin kunnen is wel een goede inderdaad.

Hoe sterk is dit Hummer? Hier hebben we weer een grote kruiwagen gesloopt van het weekend... Hij moet hufter proof zijn (speciaal voor mijn man :+)

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:35

Ik heb de paarden hier in container stallen staan en in 1 die over is de hooibaal die ik open heb gemaakt (verpakte midibalen heb ik hier) , dus door de deur openingen zeker niet luchtdicht te noemen. Maar je wilt niet weten hoe dat het hier in de ochtend harder kan regenen in de stallen van de condens, terwijl het droog weer is buiten... Toen ik hier kwam had ik een 10 pakjes stro meegenomen van vorige plek en die moest ik echt snel opmaken, omdat de schimmel er al in kwam.