Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:26

Ik heb vandaag beide paarden gereden. Aafje ging echt lekker. Fiesta ging ook fijn, maar ik moet even de vrijblijvendheid wat verminderen…. Volgens haar is het kortste rondje, het beste rondje en dat was ik niet met haar eens.
Bij Aaf was de drafknop weer gerepareerd
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:31

Zo herkenbaar met verbouwen.
Het is nooit af, altijd wel weer een nieuw project , al ben ik wel blij met een echte badkamer, een verwarming na een winter geen verwarming gehad te hebben en dat ik gewoon mensen kan ontvangen zonder gekke blikken te krijgen maar juist oeeee en aaaaa van diegene die weten hoe het eerst was.

Mijn man is alleen bang om alles nu echt af te maken, bij de vorige 2 huizen stond toen het klaar was meteen het te koop bord in de tuin maar ik wil hier echt niet weg

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:52

Haha, herkenbaar. Vorige huis werden de puntjes nog op de i gezet vlak voor de overdracht bij verkoop. Ik heb nooit in een huis gewoond wat echt af was :')

Marjan, haha ja zonder ramen was het vast nog kouder :') jullie hebben ook een groot project he! En je omschrijft het zo treffend, ik zou het ondanks de zooi nu voor geen goud willen ruilen.

Momenteel is het hier ook wel echt erg en mensen die hier voor het eerst komen schrikken best wel, maar zelf zie ik het niet eens meer. We hebben eigenlijk alleen nog een bruikbare keuken, wc en badkamer uit het jaar nul en al de rest is 'in progress'.

Belker, leuke foto! Fijn dat de drafknop het weer deed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:40

Wij willen hier wel echt blijven maar zijn ook nog lang niet klaar. Ooit nog de badkamer verbouwen en boven.

Fijn belker.

Ik heb weer een crosstraining gereden en durfde dit keer al een hindernisje hoger te pakken :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:51

Ik zag een hindernis op je instagram. Doodeng haha! Zo knap dat je dat durft. En ik zag dat Modesta haar manen zo kort waren, staat haar heel sportief <3

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:02

Hier gelukkig geen klus huis. Zelf laten bouwen dus nog niet zo gek oud. Maar er is altijd iets te doen. Helaas man met twee linkerhanden en hij heeft ook geen zin om te klussen. Maar zelf vind ik het leuk om bezig te zijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:07

Ik heb 1x een huis gekocht wat af was. En dat was toen ik vrijgezel was ha ha.
Verder alleen maar kluswoningen. Ik hoop hier heel lang te kunnen wonen. In ieder geval zolang we paarden hebben. En dat is hopelijk nog heel lang.

Ik zou het wel een fijn gevoel vinden als de verbouwing echt klaar is. Op zich mag ik niet klagen, want we kunnen echt goed en behaaglijk wonen.
En als ik dan naar dit plaatje van vorig jaar terugkijk, dan weet ik wel dat ik zo'n groot project niet meer wil.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En toch hebben we de verbouwing grotendeels heel positief ervaren en ook veel lol gehad.

Stoer Robijntjah!

Ziet er fijn uit Belker!

Goed van je dat je het zelf niet ziet Dais. Want anders kan ik me voorstellen dat je je redelijk gefrustreerd zou gaan voelen.

Ik heb Tess vandaag voor de 2e dag achter elkaar in de bak gereden. En vandaag zoveel fijner dan gisteren!

Morgen ga ik naar mn werk fietsen ...22km. Ben benieuwd hoe het bevalt. Ik heb wel een e-bike hoor :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 07:21

Boemel, herkenbare plaatjes, op de slaapkamers en gang na heeft hier elke ruimte een andere indeling en doel gekregen. Wat ik wel een nadeel vond is het wonen en klussen tegelijk. Elke keer 1 ruimte klaar en opnieuw een hoop stof, hoop extra kosten want weeeeeer de betonwagen die moest komen ipv in 1 keer alles te kunnen doen.
En kinderen zijn een nadeel daarin, je kan niet alleen maar klussen maar moet ook aandacht geven aan hun. Maar op de bijkeuken na is alles nu grondig aangepakt en is het alleen weer bijhouden, met honden en kinderen zijn die muren alweer vies.

Met ebike is valsselen :P
Leuke foto Belker, lekker dt je ze beide hebt gereden

Ik denk dat ik er vandaag weer opkruip en met mijn dochter het bos inga. Mijn zoon gaat naar de woongroep, heeft wel enkele dagen vrij maar niet alle en nu is het voor haar fijn om even 1 op aandacht te krijgen. Ik heb ook nog 2 dagen vrij tijdens hun vakantie nu en de week erna nog eens 2 dagen. Ik heb veel teveel overuren en nu buiten het seizoen toch wat proberen op te nemen. Ik werk in België en daar lopen de vakanties anders, die hebben volgende week pas herfstvakantie. Dan zijn er vakantiehulpen en kan ik eens 2 dagen thuis zijn terwijl de kinderen overdag weg zijn. Ben nu al aan het bedenken wat ik allemaal kan gaan doen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 08:26

@Robijn: hele mooie foto, jouw haar past goed bij je paard ;)

@belker: die draf ziet er goed uit!!

@marjan: jullie huis is ook wel super mooi aan het worden!

Wonen en klussen tegelijk is inderdaad zo niet handig, maar voor onze portemonnee bv geen andere keus.

Hier ook opnieuw volop in de verbouwing, onze radiatoren en mazoutketel (stookolie) zijn weg en vervangen door een warmtepomp. Installatie van dat ding had nog best wat voeten in de aarde, met overal gaten boren in de muren, en op de bovenverdieping op zolder een muur uitbreken en stuk plafond uit zagen :roll: never ending story die verbouwingen..

Volgende week komt er iemand voor zonnepanelen en we hebben ook een IBA (individuele waterzuivering) laten plaatsen. Dan is het geld wel weer even op :+

Tuin is serieus te grazen genomen voor het plaatsen van die IBA (en wat een lelijk ding is dat ook haha, een reuze bloembak)

Afbeelding

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:49

boemel schreef:
Ik heb 1x een huis gekocht wat af was. En dat was toen ik vrijgezel was ha ha.
Verder alleen maar kluswoningen. Ik hoop hier heel lang te kunnen wonen. In ieder geval zolang we paarden hebben. En dat is hopelijk nog heel lang.

Ik zou het wel een fijn gevoel vinden als de verbouwing echt klaar is. Op zich mag ik niet klagen, want we kunnen echt goed en behaaglijk wonen.
En als ik dan naar dit plaatje van vorig jaar terugkijk, dan weet ik wel dat ik zo'n groot project niet meer wil.
[ [url=m/Jh0QoK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gNq6hO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JeKGYb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fxt5tl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zVtQRg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H7hNhy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cwl1gm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qAYmzR.jpg]Afbeelding[/url] ]
En toch hebben we de verbouwing grotendeels heel positief ervaren en ook veel lol gehad.

Stoer Robijntjah!

Ziet er fijn uit Belker!

Goed van je dat je het zelf niet ziet Dais. Want anders kan ik me voorstellen dat je je redelijk gefrustreerd zou gaan voelen.

Ik heb Tess vandaag voor de 2e dag achter elkaar in de bak gereden. En vandaag zoveel fijner dan gisteren!

Morgen ga ik naar mn werk fietsen ...22km. Ben benieuwd hoe het bevalt. Ik heb wel een e-bike hoor :D

Zo is het nu ongeveer ook bij ons, alleen hebben wij geen mini graver maar scheppen we het met de hand uit. Maar als ik de deur dichtdoe van die ruimte zie ik er niks van :')

Op de ebike naar het werk heb ik afgelopen zomer ook gedaan. Is voor mij maar 18km en het is 17km alleen maar aan de zeedijk. Was echt heel tof, voelde me gewoon toerist onderweg naar het werk :')

Solleke, dat zijn ook flinke klussen zeg! Maar gelukkig is de warmte pomp voor de winter iig in werking! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:04

@boemel: dat zijn best heftige foto's als er een minigraver ín je huis bezig is :)

Ik zou daar nu écht geen zin meer in hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:16

Oh t kan nog erger _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ja die rode reed ook in de woonkamer :=

Nu is de loonwerker puin weg aan het halen
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:21

@marjan: dat is idd wel heel heftig.
Overigens vind ik die stenen plafonds altijd heel interessant... hoe zouden ze die gemaakt hebben ??

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:21

Je hele huis op een paar van die stempels, altijd spannend!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:29

DubbelFun schreef:
@marjan: dat is idd wel heel heftig.
Overigens vind ik die stenen plafonds altijd heel interessant... hoe zouden ze die gemaakt hebben ??

Dat deden ze in delen, muurtje metselen met stalen delen er in en dan neerleggen, weer stalen ding er tussen en zo verder :')

Oh man zit hier niet rustig, zulke knallen langs het huis

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:30

Jeetje Marjan, dat is idd toppunt volgens mij.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:30

Jemig wat een grootschalige verbouwingen joh!
Wij hebben ons huis ook gestript maar gelukkig hoefden we er toen niet te wonen haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:34

MarjanB schreef:
Dat deden ze in delen, muurtje metselen met stalen delen er in en dan neerleggen, weer stalen ding er tussen en zo verder :')

Oh man zit hier niet rustig, zulke knallen langs het huis

Jagers??

Bedankt voor de uitleg, ik vraag het me al jaren af en heb er nooit iets over kunnen vinden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:35

Nee de loonwerker _O-
Afbeelding
Putten langs het huis slopen. De glazen staan te trillen in de kast

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:35

Pfoe dat zijn wel heftige verbouwingen zeg

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:39

Wij krijgen vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis, blij dat we (vooralsnog) niet grootscheeps aan de verbouwing hoeven. En met terugwerkende kracht blij dat we de boerderij niet gegund hebben gekregen waar we op geboden hadden. Dat was een verbouwing van hier tot Tokio geweest, alles moest gebeuren, van woonhuis tot schuur. En we zijn nu al bekaf van (meer dan) fulltime werken en twee huizen verkoopklaar maken :D

Ben nu al helemaal aan het bedenken waar ik de paarden wil en ben al aan het azen op de stukken weiland naast ons perceel. Wil graag wat meer grond erbij op termijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:41

Heb je een link van jullie nieuwe huis Moska (mag ook in pb)?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:46

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:07

@moska: dat is een mooi stekje, lekker de ruimte qua gebouwen.
@marjan: schieten ze die putten dan kapot (of opblazen??)

Ik denk dat ik zo maar ga rijden voor het vanmiddag weer té warm wordt, maar eerst koffie :):)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:17

Dais, wij hebben het ook met de hand gedaan dat is weer het voordeel als je ruimte voor ruimte doet, het is met de hand te doen. ( terwijl alles in 1 keer met een gravertje misschien wel sneller zou gaan)

Moska, soms lopen dingen anders en blijkt het achteraf toch te kloppen.

Heel leuk huis, die brug is mijn man jaloers op, de loods is gebouwd om te klussen aan zijn auto`s maar er is nog nergens tijd voor geweest en ook de autobrug kopen is nog steeds niet gedaan.
Mooie balken in de woning en dat prieeltje in de voortuin <3