Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sky_Britt schreef:MarloesHJ wij zaten in de laatste boerderij richting Oensel, schuin tegenover de sauna. Zat 5 hectare grond bij en stond destijds te koop voor 5 ton maar er moest nog zoveel aan gedaan worden dat je er op zijn minst nog wel een paar ton tegen aan moest gooien om er iets leuks van te maken.
Sky_Britt schreef:Ik heb flink bij moeten lezen, heb afgelopen week mijn dissertatie moeten verdedigen. Ik zag wat bekende plaatsnamen voorbij komen. Ik en mijn vriend zijn beide brabander maar hebben de afgelopen jaren in Zuid-Limburg gewoond en we zijn nu neergestreken in de omgeving van Weert.
@Tarzan, staat je paard bij equine park in Hulsberg? Daar heb ik tot 6mnd geleden ook gestaan (in de buitenstallen).
DubbelDun schreef:Het is ook maar net wat je paard 'kan hebben'... sommige ontploffen als ze niet x keer per week onder het zadel komen en anderen kun je gerust een maand of langer laten staan.
Net 6 balen hooi achter in de kikker gekregen... toch niet verkeerd
https://www.mupload.nl/img/a2shp3e.jpg
Mijn vaste bijrijder klaagde dat ie onder het hooi kwam te zitten
[ Afbeelding ]
_Penotti schreef:
DubbelDun schreef:Ik zou niet weten wat ik met 12 m3 compost aan moet ondanks dat we best een grote tuin hebben
@dais: ik heb ooit mijn postzegelwei ingezaaid met Barenbrug paardenmengsel (fructaanarm) en heb nu een wei waar haast geen gras meer staat maar alleen (on)kruid.
belle_boef schreef:Ik vraag me ook af hoe fructaan arm eruit ziet. Fructaan wordt nml ook aangemaakt onder invloed van omstandigheden. Water, bemesting, vorst is van invloed op de hoeveelheid fructaan.
DubbelDun schreef:belle_boef schreef:Ik vraag me ook af hoe fructaan arm eruit ziet. Fructaan wordt nml ook aangemaakt onder invloed van omstandigheden. Water, bemesting, vorst is van invloed op de hoeveelheid fructaan.
Fructaanarm gras is gewoon minder vorstbestendig, wat weer logisch is omdat 'suiker' het gras beschermd tegen die kou. Soorten als Engels Raai kunnen dus goed tegen vorst én zijn dus ook fructaanrijker.