Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:50

Heb je niet gezegd dat zowel zij, als de hond en de kinderen... niets te zoeken hebben aan die kant van de poort ?
Als ze niet snel maakt dat ze wegkomt... zou een goeie voor mij zijn. Heb de pest aan mensen die vinden dat ze recht hebben op de hele wereld -:(-

Achterom

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:56

Nou, ik ook. Daar ga ik dus ook echt geen bordje voor ophangen hoor, als ze een schok krijgen van de schrikdraad op mijn terrein, dan hebben ze pech. Daar hebben ze namelijk niks te zoeken.

Ik had laatst ook een grote hondendrol in de rijbak liggen, vermoedelijk van de hond van de buren. Die wandelt namelijk de hele omgeving af.
Nou, als die ooit een trap krijgt van een van de paarden oid dan hebben de buren ook gewoon pech. Moeten ze die hond maar bij zich houden.
Maar goed, daar doen zij dan ook weer niet moeilijk over, vermoed ik :') Anders hielden ze dat dier wel bij zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:25

Huh? Begrijp ik nou goed dat die mevrouw op jouw terrein liep en daar over het stroom kwam klagen????? Is ze nu helemaal door de ratten besnuffelt!? Bij ons waar de wei en de paddock aan de openbare weg grenst heb ik een bordje hangen. Is volgens mij zelfs verplicht. Maar op mijn eigen erf niet. Haha zal mooi worden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:30

Vraagje, ik kan het zo niet vinden. Ik zoek doppen op mijn drainagebuis. Die ik erop en eraf kan doen. Ik zie alleen doppen die je vast klikt, maar dan kan die er niet meer af. Kennen jullie ook doppen die je er wel weer af kunt doen? Of een ander systeem? En is het echt nodig om aan de slootzijde talut buizen op het eind te doen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:44

Volgens mij is het wel verplicht een bordje te hebben als je op je omheining langs de openbare weg stroom hebt staan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:03

Waaslander stom mens maar een bordje moet volgens mij wel ter informatie.
Ik zou er een bordje bijhangen dat ezels aanvalsdieren zijn en vreemden de wei uit trappen }:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:05

fokfanaat schreef:
Volgens mij is het wel verplicht een bordje te hebben als je op je omheining langs de openbare weg stroom hebt staan.

Heb je daar een bron van? Daar ben ik wel benieuwd naar...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:27

Het staat wel op allerlei sites waar je stroomdraad kan kopen, zou je misschien bij gemeente na kunnen vragen.

Waarschuwingsbordje aan twee kanten bedrukt.
Verplicht aan te brengen om de 50 m langs de openbare weg.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 24-08-16 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:29

Ik had een bordje, maar die is van de paal af gewaaid. Maar als je draad ziet hangen, weet je wel genoeg, toch? En kinderen doen dat ook maar 1 x.... }:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:30

Ben het helemaal eens hoor, maar zou me indekken met een bordje, kunnen ze iig nergens klagen.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:31

wist niet dat zo een bord moest. is geen openbare weg waar we wonen, wonen in het bos, ons huis is wel bereikbaar via een wegje met houtsnippers waar inderdaad ook wel veel gewandeld wordt. zal dan voor de zekerheid maar zo een bordje hangen.....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:49

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:55

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:21

Je hebt ook van die "als de/het (vul beest in) komt, plat op de grond gaan liggen en op hulp wachten. Als er geen hulp komt: sterkte!"-bordjes. Hadden we vroegah op de deur van de geitenstal.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:39

Bordje is inderdaad verplicht langs de openbare weg. Op eigen terrein niet.
Grappig dat Groovy voorgesteld werd voor de mini, aangezien mijn hondje Roovy heet

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:40

_ENGEL_ schreef:
Bordje is inderdaad verplicht langs de openbare weg. Op eigen terrein niet.

Bron?
Sorry dat ik zo flauw doe, maar er wordt gewon veel onzin verkocht over dit soort dingen die 'zouden moeten'.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:46

kvulden schreef:
Vraagje, ik kan het zo niet vinden. Ik zoek doppen op mijn drainagebuis. Die ik erop en eraf kan doen. Ik zie alleen doppen die je vast klikt, maar dan kan die er niet meer af. Kennen jullie ook doppen die je er wel weer af kunt doen? Of een ander systeem? En is het echt nodig om aan de slootzijde talut buizen op het eind te doen?

Wat bedoel je precies? Of je het einde af moet sluiten?

Wat je kwa afsluiting en zichtbaarheid hangt wel een beetje af van wie er daar werken (maait of sloot de gemeente of de buren er bijvoorbeeld) en vind je het erg als er bijvoorbeeld muizen in gaan zitten om daar lekker een nest te maken als de boel droog staat..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:25

Dat staat in de wet ruimtelijke ordening

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:34

palousa_boy schreef:
kvulden schreef:

Wat bedoel je precies? Of je het einde af moet sluiten?

Wat je kwa afsluiting en zichtbaarheid hangt wel een beetje af van wie er daar werken (maait of sloot de gemeente of de buren er bijvoorbeeld) en vind je het erg als er bijvoorbeeld muizen in gaan zitten om daar lekker een nest te maken als de boel droog staat..

De leidingen lopen naar een sloot van de waterstaat. Die maaien de sloot ook. Ik moet er dus voor zorgen dat ze goed beschermt liggen, want die kijken nergens na. Ik had bedacht. Er komt nog een haag langs en om dan direct na de haag een grindtegel padje te leggen. In de lengte dus 40cm breed. En de buizen daar onder te leggen. Doppen bedoel ik eigenlijk voor als het heel droog is. Dan zou ik via de buizen de grond vochtig kunnen maken. Dan moet het uit einde natuurlijk afgesloten worden en weer open kunnen als het weer regend. Ik heb liever geen muizen in de buizen, maar daarvoor ben ik nog helemaal niks tegengekomen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:49

Je kunt een bord ophangen, de kosten zijn het niet en je kunt ook zelf maken. Ben je van het gezeik af.
Zet er dan ook meteen een bord bij van "eigen terrein, verboden toegang". Op eigen terrein is een bordje trouwens niet verplicht, alleen aan de openbare weg.

Trouwens, hier in de omgeving ben ik de enige met waarschuwingsborden (jawel zaten toen als kado bij mijn isolatoren :P )
Maar iedereen met een beetje boerenverstand weet dat omheiningen onder stroom kunnen staan en nemen geen risico. Degen zonder boerenverstand komen er vanzelf achter O:) }:)

Laats wel nog een discussie met iemand gehad die van mening was dat ze de hond wel even op onze oprit uit kon laten. Die heeft ook de wind van voren gehad :o Muts vond ook dat we een bord op moesten hangen... zeg je staat nu op mijn terrein en ik ga niet voor jou speciaal een bord plaatsen, het is immers duidelijk te zien dat het geen openbaar groen is.

Maar goed, als ik nu nog een keer van een ander gezeik krijg, gaar er een hek omheen. Wil eigenlijk niet doen omdat de weg vrij smal is en met tegenliggers wil men er nog wel eens met de auto even uitwijken. Anders gaat het echt niet en daar heb ik ook geen problemen mee maar mensen die vinden dat ze daar mogen parkeren of hun hond uit mogen laten...hmmm nee dus.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:52

Yes yes yes. Ik heb net met Rosie bij onslangs de 80 km weg gelopen. Het ging super goed. Ik had Marinka op de verharding gezet. Die werd wel heel druk, maar zo had Rosie er niet veel last van. Super blij. Ik vond dit wel spannend. Dus nu uitbreiden maar dacht ik zo. ;-)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:53

Toevallig zondag mensen gehad die het nodig vonden om hun hond uit te laten in onze paddock want de draad stond open 8)7
Ben blij als het af is achter en het hek dicht kan, dan kunnen ze ook niet meer inhalen op de weg daar maar dat is niet echt ons probleem O:)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:06

Hier gelukkig geen last van andere honden en de buren ook niet van onze honden.. helaas wel van de paarden die besloten dat het gras bij de buren groener was _-:(
Gelukkig maken die er niet zo'n probleem van

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:29

Wat een verhalen over buren enzo zeg! Ben blij dat het hier tot nu toe gewoon allemaal goed bespreekbaar is met de buren en goed contact.

edit. Ik heb die schrikdraad bordjes ook bij lint gekregen. Heb er nu een stuk of 4. Maar nog niet opgehangen. Had inderdaad ergens gelezen dat het verplicht is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:29

Heel veel mensen vinden dat iets van hun is totdat je zegt prima dan ga je ook mee betalen.
Mijn zwager had er een handje van, wij hadden toen een bus, erg makkelijk, maar we hadden die niet omdat we m zo mooi vonden en om er naar te kijken, hadden deze nodig voor het werk toen. Hij dacht er altijd maar zo over te kunnen beschikken en dan niet alleen voor zichzelf maar ook voor een kennis van de buren van die. Sorry dan huur je er maar 1.