Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:42

Hier ook geen bak. Behoorlijk irritant soms, maar ergens zou ik er ook niet m'n groene omgeving voor willen opgeven (als het al had gemogen van de gemeente). Dus maak me er maar niet te druk om.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:51

Hier wil ik ze leren alleen zijn.
Konden ze voor de verhuizing prima.
Dan kan ik war makkelijker gaan rijden.
Maar oudste mag niet compleet uit stekker gaan ivm chronische peesblessure..
Lastig haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 23:00

horsii schreef:
Hier wil ik ze leren alleen zijn.
Konden ze voor de verhuizing prima.
Dan kan ik war makkelijker gaan rijden.
Maar oudste mag niet compleet uit stekker gaan ivm chronische peesblessure..
Lastig haha

Oh heel herkenbaar. Krijg het ze niet aan verstand gepeuterd nog.
Met chronische peesblessure lijkt het me helemaal lastig en spannend.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 23:40

Bij jou ookal drama Queens dus.
Ja het is stabiel maar wil ik ook graag zo houden. Tuurlijk rent en bokt ze op z'n tijd maar als ik wegga met de jongste blijf ze gaan.
Voorheen had ik dan zoiets je kijkt maar, maarja dat gaat nu niet.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:08

Hier is het splitsen van de paarden opgebouwd door kleine stukjes weg te gaan en mijn vriend ging dan met de achterblijver grondwerk doen.
Verder krijgt de achterblijver maar een heel klein stukje paddock zodat er niet gerend kan worden. En veel eten natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:09

Wij ook geen bak maar een riipaddock ;)
Zijn ook nog niet klaar maar mogelijkheden genoeg in de omgeving. Wij bouwen hem stapsgewijs op, zie teveel ellende met mensen die hem hebben laten aanleggen en niet erin kunnen rijden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:42

Horsii dat van die lage bloeddruk ken ik.. zit ook regelmatig onder de 100. Huisarts zei ga maar drop eten :+

Ik wil ook zo’n mooie bak maar goed het zit er gewoon niet in en denk dat ik hier prima kan rijden als ik maar regelmatig kan slepen.
We laten ons huis ook taxeren na verbouwing, zal ook wel wat schelen, maar goed rente is zo laag dat ik afvraag of het heel veel is.

Hier sluit ik de achterblijver gewoon op op een klein stukje met een bult hooi. Werkt prima en Amy was er zo aan gewend. Kaatje maakt meer drama _O-

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:46

Zo, drukke dag gehad haha

Paard is nog heel… hek was 1,60m hoog, met prikkeldraad aan de bovenkant… Geen idee waarom ze het gedaan heeft, ik denk ergens van geschrokken, door de draad van de paddock gegaan, mijn andere paard achter haar aan, in een hoek terecht gekomen en maar 1 optie gezien en dat was erover…
Ik ben een beetje huiverig om ze vandaag weer buiten te zetten, al hebben we het gister wel even een half uurtje geprobeerd in onze andere paddock…

Rijbak heb ik ook nog niet, kan in de paddock wel wat prullen en anders rijd ik wel op de akker langs ons, neem ze sowieso regelmatig mee naar de Rijvereniging…

Paarden scheiden is hier ook een ellende, mijn nieuwe heeft jaren alleen gestaan, dus die heeft extreem verlatingsangst, wat natuurlijk heel begrijpelijk is…

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:46

Horsii niet fijn, hopen dat het snel goed gaat.

Zo wat een nacht/ochtend..... De hond van overburen was ontsnapt... Saarloos wolfshond. Man wist niet goed wat te doen, hond van dochter, dochter in Amerika op vakantie. Hond komt normaal alleen naar haar, niet naar hem. Exvrouw waar die bekend mee is pakte niet op. Op ons kwam hij ook niet af. Oke poort open, voordeur open en hopen dat hij terug komt. Om 2 uur snachts nog met iemand van zoekteam op de app, hadden alles goed gedaan. Mijn gevoel was rust op straat loopt hij hopelijk naar huis.

Vanmorgen alles stond nog open, hond niet thuis. Maar ze zijn hier ook een straatje opnieuw aan het bestraten dus veel werkmensen. Vraag een werkman luister als jullie een hond zien laat het weten, nou gelijk hij ligt daar en daar in het gras... oke super. Stomme beest springt bij mij in de wei op een gegeven moment paarden over de zeik. Nou ik voelde mij net een combi van een boze kleuter/smurf toen ik mijn histerische schattige merrie eens g$%&%dadklfa;xxx moest laten weten dat dat kleine stampende ding toch echt wel iets voor het zeggen had en dat ze met haar dikke derriere de stal in moet. Het is gelukt... Hond veilig, paarden veilig en ik onder de modder :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:50

MarjanB schreef:
Horsii dat van die lage bloeddruk ken ik.. zit ook regelmatig onder de 100. Huisarts zei ga maar drop eten :+

Ik wil ook zo’n mooie bak maar goed het zit er gewoon niet in en denk dat ik hier prima kan rijden als ik maar regelmatig kan slepen.
We laten ons huis ook taxeren na verbouwing, zal ook wel wat schelen, maar goed rente is zo laag dat ik afvraag of het heel veel is.

Hier sluit ik de achterblijver gewoon op op een klein stukje met een bult hooi. Werkt prima en Amy was er zo aan gewend. Kaatje maakt meer drama _O-

Waarom is dat precies? Je huis laten taxeren? Ik snap er niks van :')

Wij hebben overigens een rente van... ik dacht 1,7 procent en momenteel is hij al terug rond de 5,3 hoorde ik.

Achterblijver sluit ik op op stal. Ze heeft zich in het verleden een peesblessure en spierbevangen gerend, dus daar loop ik geen risico meer mee. Op stal is ze braaf en ze eet lekker. En we gaan zo vaak weg en komen altijd weer terug en dat weet ze nu ook wel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:02

Stel je hebt 5ton gefinancierd op basis van 90% waarde dekking. Na verbouwing is je huis 8,5ton waard. Dan val je in een risicoklasse lager bij de bank van 60% waarde dekking. Daardoor kan je rente omlaag. Vaak is dat 2 of 3 tiende. Bij 5 ton gefinancierd is dat toch nog een leuk bedrag per maand.

Sp dat klinkt wel als serieus stress geval zeg. Hoop dat ze vandaag rustig blijven!
Joyce _O- gelukkig alles heel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:12

@joyce: gelukkig hond weer terug bij oppas. Ook niet het type hond wat je graag los ziet bij schapen, het aantal wolvenmeldingen in de buurt zal wel stijgen.

Toen ik Missy nog reed moest Boon ook altijd op stal, want die rende zich ook kapot. Tegenwoordig is ze wat rustiger en is het 'geweld' meer vocaal :)

Gelukkig was Boon haar neus vanochtend nog schoon, want ik werd niet vrolijk van de verhalen van DA's over éénzijdige neusuitvloeiing.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:49

Inderdaad de uitleg van Marjan klopt precies.

We gingen eur 75,00 per maand minder aan hypotheek betalen en hebben extra op kunnen nemen en daardoor een eb en vloed bak ermee kunnen financieren.
De bodem is daardoor altijd constant.
Maar, het blijft uiteindelijk een lening.

Ik heb voor de achterblijver hier op het kleine stukje waar ze stond ook nog een paar vlasbaaltjes neergelegd, zodat ze geen rondjes kon lopen tollen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:33

Ja ik kan helaas nog geen stal dicht doen. Moeten het nog even doen met een oud klein stalletje met open voorkant, anders passen ze er samen niet in haha.

Oeff, ook een avontuur. Gelukkig hond weer terecht.

Hier nog steeds buikgriep dus vermoed dat het weinig met de paarden en honden doen wordt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:40

Thanks voor de uitleg. We zitten momenteel midden in een verbouwing en ons huis is nu zeker minder waard :'), dus het is nu niet aan de orde. En we hebben ook al veel minder geleend dan de taxatie waarde omdat we daarmee inderdaad al best wat korting hadden op het maandbedrag, maar het is wellicht wel de moeite waard voor over een paar jaar.

Veel beterschap Horsii!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:48

@horsii: beterschap. Waardeloos om met dieren in de lappenmand bent.

Net bij de buren 4 baaltjes hooi gehaald. Hij heeft nog voldoende dus we maken het nu samen eerst op voor er nieuw komt. Ik was blij dat ik mijn plateauwagen niet verkocht had, want ondanks het gewicht is het ding met 1 hand in beweging te houden :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:23

Driekwart hier in verbouwing haha.

Dat is ideaal en handig zo met de buurman.
Hier voeren de buren allemaal in plastic. Ik onverpakt.
Anders kon ik balen van de buren krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:51

Er was in het begin wel sprake van plastic, maar de huidige huurder wil het niet, dus daar heb ik voordeel van :) Hij heeft ook niet zoveel bergruimte voor een volle lading en met zijn 2'n gaat dat goed.
Ik heb plastic ook meerdere keren geprobeerd, vooral omdat ik dan -toen Missy nog leefde- 's winters geen hooi hoefde nat te maken, maar ze gingen er allemaal elke keer na 1 a 2 weken van aan de dunne. Dus ik ben 'genezen' :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:18

Het paard aan huis topic is eigenlijk één groot verbouwings/klus topic :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:37

Dais_ schreef:
Het paard aan huis topic is eigenlijk één groot verbouwings/klus topic :')
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:44

Ik wou net zeggen, houd het verbouwen/ klussen ooit op?
Wij bedenken om de haverklap weer iets nieuws/ beters :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:58

Ja ha ha dat is het inderdaad.

Toevallig is momenteel de binnenschilder bezig. Ik had het graag zelf gedaan, maar mijn tennisarm houdt helaas niet van schilderen :(

Ik verwacht eigenlijk dat we volgend jaar echt klaar zijn met verbouwen.
Aangezien we in het huis hiervoor ook al 3 jaar aan het verbouwen/klussen waren, kan ik me bijna niet meer voorstellen hoe mijn leven is zonder verbouwing _O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:16

Haha je moet wat hè als je buitenaf wil wonen :')

Vriendin van me sliep hier een nachtje en die zei jemig wat koud hier boven. Mijn antwoord, wees blij we hebben sinds kort ramen _O- ze is sowieso niet van het platteland en heeft wel meer verbaasd staan kijken toen ze hier was. Maar de rust vond ze erg fijn en ze had in tijden niet zo goed geslapen omdat t hier zo rustig is.

En dan denk ik, ik heb alle dagen die rust, de vogeltjes, de frisse lucht om me heen. Neem alle klussen en dingen die ik moet doen wel voor lief om dit te mogen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:48

Herkenbaar. Lever ik mijn weekendje Centerparcs graag voor in :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:07

Volgens mij ben je met een eigen huis nooit uitgeklust al dan niet 'buiten', als je dan ook nog eens paarden aan huis heb kun je het helemaal wel schudden :D

Met Boon maar even gelongeerd, want rijden was er weer niet van gekomen.