Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:00

Als die mini niet klem kan komen te zitten onder de stang, lekker los zetten. Kans dat ze anders onder de stang doorgaan en raar in het touw gaan draaien is vrij groot. Bovendien hebben ze aan die voorstang dan helemaal niks qua steun; vaak staan ze dan liever achterstevoren (als ik onze Shet en Welsh mag geloven).

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:31

_ENGEL_ schreef:
Van aars maden ook heel weinig verstand, bloedwormen helaas wel.
Aanstaande donderdag Ga ik mijn nieuwe weidemaatje ophalen. Ik kan niet wachten n *\o/*
Misschien een suffe vraag maar hoe moet Ik een mini shet in een 1,5 paards trailer vervoeren? Vast of toch los?

Gewoon los. Zo vervoer ik de mijne ook

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:54

Wel het zeiltje boven de klep dichtdoen, als je de pony los vervoert. Ik heb een paar jaar terug een twee jarige shet van de trailer gehaald die probeerde over de klep te klimmen.
Als mijn shet helemaal los in de trailer gaat, dan doen we ook het halster af. Zo kan ze nergens achter blijven haken.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:39

Thanx! Dan klopte mijn gevoel. Toch anders, mijn tinker vervoeren vind ik geen probleem, die staat er meteen in en voel je de hele rit niet. Nu ik mijn mini op ga halen vind ik het spannend, terwijl die 1/4 van Mojo weegt

wat befteft halster af en zijltje dicht zijn goede tips, daar zou ik zelf niet aangedacht hebben

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:13

Wat een gave naam: Mojo!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:15

Ja, ontzettend Austin Powers!

Hier druk... ik probeer binnenkort een topic te maken met de foto's van de sloop van de schuurtjes en de bouw van de stal, maar wegens tijdgebrek lukt dat niet.
Zelfde reden ook voor het sporadisch reageren hier, sorry!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:23

Wat betreft dilema schapen of geiten heb ik de ultime oplossing jaren gehad, HAARSCHAPEN :j

Het zijn de voorlopers van de schapen en geiten die we nu kennen en heerlijke dieren.
Ze hebben iets van beide.
Niet het uitbreken van de geiten maar geen gezeur met wol en ze zijn intelligenter als een schaap zonder vervelend te worden.
Ik heb ze jaren gefokt en als ik meer grond had, dan had ik ze nooit weggedaan.
Ik had het ras Barbados Black Belly <3
Afbeelding
Hihi, even googlen en ik kom gelijk mijn eigen bok tegen, was zo'n schatje.

Dit is ook een mooie foto van het ras.
Afbeelding

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:42

Als jullie nog een matching namen weten voor de mini die bij Mojo past???? Mijn zoontje wil hem nu kleintje noemen, misschien maar gewoon Mini _O-

ik heb overigens een zwak voor die dwergbokjes <3

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:05

Ik vind mojo en mini wel leuk klinken samen. Of anders mojo en flow ofzo?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:11

_ENGEL_ schreef:
Als jullie nog een matching namen weten voor de mini die bij Mojo past???? Mijn zoontje wil hem nu kleintje noemen, misschien maar gewoon Mini _O-

Mini en Mojo is wel leuk :)

Onze pony heet Piccolo (= klein in het Italiaans), roepnaam Pico :P

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:16

Wat een intrigerende schapen. Ik had nog nooit van het bestaan gehoord, maar het lijkt me inderdaad een perfecte oplossing als je van geiten houdt, maar praktisch gesproken beter met schapen uit de voeten kan. Ga ik onthouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:25

Als je dan toch in de Austin Power films blijft; MiniMe...

Voel je niet bezwaard dat mijn kleine schat zo heette, daar kwam toch van de paasei achter...

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:38

Solleke_Noah schreef:
_ENGEL_ schreef:

Mini en Mojo is wel leuk :)

Onze pony heet Piccolo (= klein in het Italiaans), roepnaam Pico :P

Die van ons heet ook Pico :D

Ik vind mini ook leuk :j
Of ev mimi als het een merrie is

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:35

Thanx voor de schaap versus geit verhalen! Hele gave schapen op de foto!! Gelukkig kan ik er nog wel een paar maanden over nadenken. Al heb ik de namen voor 2 dwerggeit bokjes al stiekem bedacht :o

Ohjajoh, succes! Leuk hè paarden? Maar jij kan in ieder geval van het weer genieten, ik zit binnen :(

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:08

@Nathalie: ik heb 4 schapen (eigenlijk 8 maar weg gegeven) bij het huis gekregen. helaas waren zij ook iets aangetast door die beestjes in de vacht en moet ik nog 1 schaap behandelen. verder zijn ze super makkelijk. simpele omheining nodig. geiten vreten alles en volgens mij moet je goede omheining hebben, mogelijk ook iets hoger. zijn klimmers soms :D
succes met kiezen

Nou heb sinds gister de sleutel van ons nieuwe huis. Alles dus goed gegaan.
Volgende week heb ik met de gemeente een afspraak over de paardenstallen. Ze gaf aan dat het mogelijk toch vergunningsvrij zou kunnen zijn, maar lag aan situaties. Dus duimen allemaal :j Ik ben blij dat ze graag meehelpen/denken. Ook eens positief review over gemeente :D ok ligt waarschijnlijk aan persoon natuurlijk haha

Er zijn vandaag ook al fruitplukkers aan de slag. veels te veel fruit en zij geven een mooi bedrag per kilo, scheelt ons weer werk.

Ik moet snel iemand inhuren om het gras te maaien want staat tot mijn knieën.
Weet iemand of het gras dan kan blijven liggen of moet het weg gehaald worden? hooien heeft denk ik niet zoveel zin met al die distels er in of wel?

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:13

Ik lees af en toe snel even bij. Veel te druk weer jammer genoeg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:56

Ligt eraan hoeveel distels. Als het meevalt gewoon hooien geen gekke vormen erin ? ( jkk)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:59

Lynn_Nikita schreef:
Ligt eraan hoeveel distels. Als het meevalt gewoon hooien geen gekke vormen erin ? ( jkk)

Distels eten de paarden hier gewoon op (behalve de stam), het is alleen wel vervelend met eten geven als het ineens prikt.

Gras laten liggen leek mij nooit zo best voor de groei van het gras eronder en de paarden kunnen er dan niet meteen op maar ik ben benieuwd wat mensen met meer ervaring denken.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:09

Vandaag is de tandarts bij Marinka geweest. Ze had een paar haken en ik had het idee dat ze het bit niet meer zo lekker vond zitten. Ben benieuwd of het verschil maakt. Ze had wel wat haken.
Rosie nog even opgemeten. Ze is nu 19 maanden en 1,48/1,49 bij de schoft. De kont is nog 8 cm hoger. ;-)

Vandaag druk geweest met de drainage klaar maken, zodat ze kunnen beginnen met de geulen graven. Er komen 10 buizen op een breedte van 20 meter. Dus dat is heel mooi. Nu nog wat koppelingen ed bij halen. Gaat helemaal goedkomen.

Die foto van die haarschapen. Altijd gedacht dat dat geiten waren. Mooie beesten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:42

Ik gooi ze gewoon oo het omgevallen en platgelopen "gras". Vorig jaar hebben ze daar ook alles nog tot de grond kaalgevreten ondanks dat het gras was dat al 6 jaar aan het doorschieten en omvallen was. Dat kwam dit voorjaar gewoon weer heel mooi terug.

En om eerlijk te zijn, het maakt wei ik verschil of het "verstikt" onder her lange gras of gewoon uitdroogt omdat er geen druppel water valt.. Dood gaat het toch wel daar.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:08

Bij risico op verstikking zou ik het afgemaaide gras afvoeren (hooibaaltjes, of misschien een koeienboer die het voor z'n koeien wil hebben?).

Leuke beesten Spatter!

Mojo is ook een concertorganisatie, maar om die kleine nou LiveNation te noemen...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:32

_ENGEL_ schreef:

Groovy :j

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:27

even pissed, komt er hier iemand aanbellen om te zeggen dat ze het echt niet kunnen vindt dat er een elektriciteitsdraadje hangt op de binnenzijde van onze houten poort van de wei, haar hond heeft al eens een snok gehad en super gevaarlijk voor kinderen beweert ze. Ten eerste blijf toch gewoon eens van andermans dieren en ten tweede daar gaat ge toch echt niet dood van ze!!! en trouwens ons ezels schoppen een hond dood die op de wei komt dus is nog eens voor hun eigen veiligheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:28

:)) hoop ik toch echt dat je het precies zo tegen die brutale doos hebt gezegd...

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:46

@Waaslander, heb je niet op je weide poort een bordje hangen dat er schrikdraad hangt.? Als je dit op je poort hebt hangen is er normaal niks aan de hand want dan is iedereen gewaarschuwd en is het risico voor hun.
Ik snap dat je dit vervelend vind. Zou er ook niet mee kunnen lachen, moest hier zo iemand komen aankloppen.