Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kvulden schreef:Ik heb nog niet bij gelezen, even erg druk, maar ik heb een spontaan probleem. De paarden staan bij mij samen in 1 grote stal. Dat gaat altijd prima. Ze gaan er zelfs bij liggen. Maar nu ga ik wat vaker voeren omdat mijn Shetlander wat extra voer nodig heeft en nu durft ze niet meer naar binnen als de anderen binnen staan. Ze stond er helemaal verregend bij. En toen ik de anderen naar buiten stuurde kwam ze pas voor haar voer. En de rilde. De ondervacht is nog droog. Wat kan ik hier nu even zo snel aan doen. Nu staat ze alleen op stal en de anderen even buiten. Ik heb ook geen regen deken voor haar. Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen. Ik was deze week al aan het bedenken hoe ik de shetlander de hele dag kon bij voeren zonder dat de anderen bij haar voer kunnen komen. Maar had niet gedacht dat ik ook voor een aparte onderdak moest gaan zoeken. De stal opdelen gaat niet echt dacht ik. Hij is iets van 3,5 bij 4. Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad. Maar ze is oud en heeft niet zo veel zin meer om te vechten voor haar plekje geloof ik.
kvulden schreef:Ik heb misschien nog een optie. Bij 1 deur van de stal. Dat is de kant waar ik normaal door ga. Niet aan de paddock zijde. Daar zit een afdak. Daar kan ik misschien even een stukje afzetten. Dan moet ze via de paddock door de stal naar de andere deur. Die deur kan aan de bovenzijde dicht. Alleen is dat dus voor Rosie niet laag genoeg. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Ik heb nog een staldeur staan en wat hekjes. Daar zou ik bv 1,5*1,5 kunnen afzetten. Ik heb ook wel rubber voor op de vloer.