Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:10

Marjan, niemand met BE die het voor jou kan rijden?

Spotted jij hebt het dus ook door het metaal dat was ik ook al aan het denken Bij mijn vorige stal was dat ook zo gedaan maar nu adviseerde de an die het leverde om met hout een frame te maken tussen die dakbalken en het daaraan vast te maken, vind ik nogal veel werk.
Mar over hekwerk en prikkeldraad? Oei, gelukkig niks ernstigs gebeurd

Robijn leuke foto zo op de hei

Bloedworm zou ik een moxidecine nemen, bv een Equest Pramox, die heeft zowel moxidectine als ivermectine, een gewone equest heeft alleen de Moxidectine, die pakt ook ingekapselde wormen aan
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 24-10-22 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:14

Ik zoek nog een sleep voor achter de auto maar dat is moeilijk te vinden zeg.

@spottedponie, schrikken van het uitbreken! Hopelijk gebeurt het niet weer!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:23

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:24

Lynn_Nikita schreef:
Karin_deB schreef:

zoiets https://www.marktplaats.nl/v/zakelijke- ... aaier-auto

Jaa die had ik op het oog maar lees veel slechte recensies over dit bedrijf dus durf het niet aan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:28

Zover had ik nog niet gekeken, en al die andere die achter de quad/ zitmaaier kunnen, passen die niet achter de auto?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:30

Ik heb mijn baksleep daar gekocht (recent). :P Ben er zo blij mee! Jarenlang aangeklooid met pallets en roosters achter de auto, om de zoveel tijd veel geld uitgeven aan loonwerkers of mensen die voor 50 euro per keer komen slepen. Ik had de bak vol met gras en onkruid en heb 'm in mum van tijd weer goed gekregen met die sleep achter de auto. Dat was toch aanzienlijk goedkoper dan een trekker kopen.
Eén groot nadeel: de sleep werd een paar maand later geleverd dan beloofd. :+

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:36

Die hebben wij ook! Netjes op tijd geleverd, woon wel vlakbij Enschede. Heb m nu twee jaar denk ik, maar ik was minder tevreden; ik heb m of te smal gekocht, of het werkt gewoon niet ideaal, maar onze bak kreeg steeds meer heuvels, sleep nu alsnog met een pallet :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:38

Dan mag ik blij zijn met de buurjongen die voor 7,50 de boel komt lostrekken :+

Al gezocht op getrokken weidesleep?

Mag helaas geen vreemde in mijn auto rijden ivm lease. Maar misschien dat ik dat met m’n vader wel aandurf. Heb ook gekeken naar transport maar vind dat allemaal wel wazig tot nu toe. Misschien dat m’n vader nog iemand kent.

De overbuurman die komt voor de paarden zorgen als ik in Duitsland zit. Wel fijn, man fokt zijn hele leven al paarden. Dus weer een geruststelling. Vriend doet s avonds hooi geven en in de ochtend een stukje wei. Dus dan moet dat allemaal wel goed komen denk ik :D

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:39

Spottedponie fijn dat ze thuis zijn! Alles goed gegaan?
Oei lees nu dat er vanochtend al 1 uit is gebroken. Dat is schrikken!

Boemel ja zoontje is gelukkig wel weer opgeknapt maar moet wel weer even aansterken. Klinkt als een enerverend fietstochtje gisteren :')

Marjan nee niks ernstigs op zich. Hij was al een week alleen maar aan t spugen dus uitgedroogd. Nachtje een sonde gehad, toen thuis nog een paar keer gespuugd maar gelukkig nu voor de 3e dag al niet meer *\o/*

Boemel gelukkig nog geen erge bloedwormbesmetting, wel altijd vervelend. Ik zou een wormenkuur met moxidectine kiezen (groene of blauwe equest)

Ik heb na werk nog even met m'n jonkie geklooid en Suus (de nieuwe) gelongeerd. Eerst maar eens beetje conditie opbouwen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:40

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:44

Ik moest echt een manegevlakker met pinnen hebben, zodat ik de wortels kapot kon trekken. Mijn sleep is net zo breed als de auto. Breder kon niet, omdat ik een zeer krap bochtje moet maken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:47

Phoe het is wel herfst zeg! De bak ligt ineens vol blad. Veel wind en ik was net voor de plensbui weer terug op stal.

Ik heb Tess de laatste maanden amper in de bak gereden, maar het leek me vandaag beter om dat wel te doen.

Pfff wat was ze heet. Ik zit in de opbouwende fase en ik draaf nog niet zulke lange stukken. Er kwam nog net geen stoom uit dr oren als ze terug naar stap moest.

Ik had de Pivo aan om te filmen. Zag al dat mn beugels wel een gaatje langer mogen. Terugwerken met de teugels mag ook wat minder, maar ze was niet simpel te rijden. Ik had amper druk op de teugels, maar ze krulde zich graag op en ging dan stiekem harder lopen.
Toch maar even wat minder het bos in en wat vaker gebruik maken van de bak. :D

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:21

Ik vind het best netjes anders boemel!

Wij hebben de bovenste sleep ook. Wel de wieltjes er af want anders trok ie niet diep genoeg.

Heb na het werk even morita gelongeerd, gisteren 18 km gereden met vriendinnen dus die zal wel spierpijn gehad hebben :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:01

Met zo'n mooie bak mag je niet eens buiten rijden vind ik :') (frustraties alom doordat ik zo'n klote bak heb :'))

En een hele dag fietsen voor een stukje appeltaart!! Mij niet gezien hoor haha :')

Oei, paarden die ontsnappen na hun eerste nacht. Enig idee waardoor het is gekomen?? Wat eng joh!

Robijn, wow 18km! Flinke rit, maar het was er wel mooi weer voor.

Jinte, beterschap gewenst voor jullie kleintje!

DF, met het scheerapparaat aan de slag geweest. Zullen ze wel kunnen waarderen lijkt me :D
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 24-10-22 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:04

Nog steeds geen blijvende oplossing? :(:)

Ja was de eerste keer weer zo ver sinds mijn val van de trap (januari) en voelde het bij terugkomst aardig :') maar vandaag gaat het weer goed dus ik mag niet klagen! Heb wel mijn les vanavond afgezegd want morgen ook al cross training.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:12

Niks onder de 8000 euro en nog steeds geen garantie... en dat is voor ons gewoon veel geld aangezien we op andere vlakken ook al veel tegenslag te verwerken hebben. Dus de rijbak is nu geen prioriteit, maar voor mij wel een enorme frustratie ;(

Fijn dat de klachten maar kortdurend waren, maar wel bizar dat je van je val 10 maanden geleden nog steeds klachten hebt := echt heel lelijk gevallen toen!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:16

Ik heb er nu zo eenAfbeelding

Maar blijft dan te los behalve de inloop.
Mischien probeer ik het morgen nog een x

Ziet er goed uit boemel ondanks dat ze heet was. Prachtige bak. Jaloers

Fijn Marjan, geruststelling.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:25

Karin_deB schreef:

Ik heb een sleep te koop staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:35

Dais_ schreef:
Niks onder de 8000 euro en nog steeds geen garantie... en dat is voor ons gewoon veel geld aangezien we op andere vlakken ook al veel tegenslag te verwerken hebben. Dus de rijbak is nu geen prioriteit, maar voor mij wel een enorme frustratie ;(

Fijn dat de klachten maar kortdurend waren, maar wel bizar dat je van je val 10 maanden geleden nog steeds klachten hebt := echt heel lelijk gevallen toen!

Nou dat vind ik ook best veel geld hoor :')

Ja, zeg dat. Ik denk ook dat het nooit meer helemaal overgaat eerlijk gezegd := en dat het best aardig stuk was ook :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:38

Flinke val geweest dan zeg.

8000 voor een bak renovatie? Jeetje

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:40

Balen Dais. Troost je, hier ook geen bak. Of te zwaar of hard. Eerst op zoek naar een minitractor, dan een sleep en cultivator.

Lekker bezig Boemel.

Veel plezier met de crosstraining Robijntjuh.

DF, al geschoren. Het is echt raar weer. Ik moet hier de accu’s ook opladen en scheren.

Jinte en Maartje, sterkte met de kleine, ziekenhuisopname is niet niks.

Jeetje Spotted, dat is geen fijne eerste nacht paarden aan huis.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:57

horsii schreef:
Flinke val geweest dan zeg.

8000 voor een bak renovatie? Jeetje

Ik ben begonnen met sparen. Over 10 jaar heb ik het vast bij elkaar :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:12

Ik snap rijbakfrustraties echt heel goed. Een jaar geleden zaten we echt met onze handen in het haar, want onze bodem was zo slecht dat zelfs stappen niet kon.

We hebben gewoon geluk gehad dat de taxatie van ons huis goed uitpakte en dat we daardoor in een lagere risicoklasse qua hypotheek vielen. We gingen minder per maand betalen en konden het bedrag voor de rijbak extra opnemen door hypotheekverhoging.

Met Tess heb ik de laatste maanden veel bos gepakt ivm haar knieblessure. Rechtuit is dan fijner dan steeds moeten wenden.

Maar, ben echt heel blij met de rijbak en train er normaal gesproken een keer of 6 per week in.

We hebben een sleep geschikt voor een bodem met vlokken. En kan alleen achter de trekker, dus aan mijn ervaring heb je helaas niks

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:21

Hahaha, ik maakte maar een grapje joh, je moet je aan mij niet gaan verantwoorden omdat ik een stomme opmerking geef uit frustratie :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:24

Rome is ook niet in een dag gebouwd
Lekker van je bak genieten.

Hier wordt na de verbouwing ook het huis opnieuw getaxeerd.

Pff ik ga m'n duizelige lijf van de bank sleuren en de honden uitlaten.
Sinds m'n bevalling/zwangerschapsvergiftiging blijft m'n bloeddruk etteren.
Van normaal tot laag.
Dus toen na een maand al gestopt maar nu nog regelmatig laag.
Terwijl die voor en na bevalling juist hoog was en bevalling daardoor al met 36 weken begon.
Nu sinds zaterdag vrienden met de wcpot en weer lekker duizelig.
Bloeddruk van 93/52..
Verklaart het weer.
Wou morgen een lekkere lange wandeling met de honden maken, bak slepen, paarden beweging geven..
Fijn op zulke momenten alleen thuis zijn...