[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:19

Ja die stomme esdoorn hier is ook nog groen. Voorste deel van het pad is wel schoon. Maar die ene esdoorn moet echt gaan uitvallen voor ik het open doe.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:58

Ow echt? Wat raar ook die grote verschillen.

Hier staan er 4 esdoorns tussen ons en de buurman. Die zijn nu 99% kaal, maar dat vond ik acceptabel en loop nu 2x daags nog een rondje om een evt blad te pakken.

In de hoek tegen boarand aan heeft nog iets blad, maar daar valt meeste op ons dakje van hooibar.

Achteraan zijn de eiken nog helemaal groen. Opzij worden de eiken nu geel.

Onze jonge wilgen zijn ook nog niet verkleurd of kaal. De populieren bijv weer wel.

In de tuin zag je vd week wel na eerste nachtvorst dat de blaadjes heel somber waren. Japanse wijnbes, andere bessen, rozen, vlinderstruik, vlieren, chinees klokje zijn nog groen.

Weet nu ook niet wat we gaan doen met aanplanten. Het moet nog kunnen, maar het vriest wel echt bij de grond.

SafeHaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:59

superpony schreef:
SafeHaven, heb je niet per ongeluk aangewaaide wilgen die je kan vouwen en buigen tot iets?

Dat was mijn oorspronkelijke plan, maar het is vooral tegen wind en regen. Wilgentunnels en -bogen zijn toch iets geschikter tegen zon heb ik het idee (ivm alle kieren).

Ik speel nu met het idee van ijzeren palen (omdat die veel steviger zijn dan hout en er daarom voor een dunnere maat gekozen kan worden) met een dakje van transparante golfplaten. Maar dan wel ergens in de buurt van bomen om een beetje te verstoppen..
Nadeel is alleen dat die platen erg luid zijn bij regen, ik denk niet dat ze er dan graag staan..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 11:06

Kun je niet iets met tentdoek of canvasdoeken? Dan kun je een schutkleur nemen en is misschien wat minder herrie.

SafeHaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 11:32

Oh ja slim! Ga ik ook over brainstormen :)*

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:15

SafeHaven schreef:
Oh ja slim! Ga ik ook over brainstormen :)*

Is zo’n schuilstal van schuilstal.com geen optie? Groen, is verplaatsbaar (als je hem uitgraaft en flink wat spierkracht verzameld..)
Je kan huren en dan later overnemen voor de prijs -huur, mocht het toch echt problemen geven

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:30

Wij hebben winddoek op stukken bij de overkapping omdat de opening vol op de wind is. Werkt super. Misschien kan je dat aan de binnenkant stiekem doen?

Hier kiezen ze wel voor beschutting bij bomen. Op onze vorige plek een grote linde als parasol die ze kozen boven de stal. Zou ik ook wel weer ergens willen, maar in die grootte niet te betalen. Dus wat kleiner planten en veel geduld hebben maar.

Heb wel spijt dat ik niet nog een weekje heb gewacht met blad ruimen. De laatste vallen nu wel achter elkaar en er staat precies wind onze kant op natuurlijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:02

Pffff, ik heb een heftig weekje. Heel druk op het werk, mijn schoonvader opgenomen in het ziekenhuis aan de andere kant van het land (dus veel heen en weer pendelen), de paarden.
Aankomend weekend afgesproken met mensen om te gaan betegelen bij stal, dus ook nog tussendoor even zand en een graver regelen (wat natuurlijk ook niet in 1x geregeld is...).
Ik ben elke dag weer blij als ik mijn bed in kan rollen en elke ochtend doet het weer zeer om er uit te komen :+

Dus als ik iets vergeet of niet reageer, bij deze mijn excuses. Er is geen ruimte voor in mijn hoofd :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:37

Ow, balen is dat. Zeker nu het qua weer misschien nog even kan en je er dan de rest van de winter nog plezier van kan hebben. Hopelijk lukt het.

Hier helaas wel zelfde. Mijn moeder was al even niet lekker en kreeg gister bericht dat ze zich moest melden bij de SEH vanwege slechte bloedwaardes. Ze had zelf nog niet door dat ze opgenomen zou worden.
Heb ruim 4 uur in de auto gezeten om haar hondje even op te halen. Haar zus was mee, dus we moeten even om de beurt. Ze was ook positief getest en dan zijn er nog regels.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:05

Mijn schoonvader heeft een zware hersenbloeding gehad. En het bloeden stopt niet. Inmiddels is hij deels verlamd, spraak kwijt en heeft epileptische aanvallen. Ze kijken het weekend nog aan en verbetert het niet, gaan ze hem in slaap brengen. Het is even een heftige tijd.
Mijn man is er veel. Ik mag niet mee de kamer in, dus ik ga niet altijd mee. Ben ook nog eens snotverkouden, dus wil ook niks overbrengen. En ook nog heel druk en pittige dossiers op het werk. Plus dit weekend dus zowel de loonwerker als stratenmaker (vriend van ons) die al gepland waren. De loonwerker gaat 10cm afgraven en het zand storten. In totaal is het een stuk van ongeveer 9x8m.
Het is een beetje standje overleven. Ik ben kapot :O

Net nog wel even genoten van het zonnetje bij het gespuis <3
Afbeelding

Dat ze het lint kapot hadden getrokken vergeven we ze dan maar weer. _-:(
Afbeelding

Afbeelding

En dit is de reden waarom we gaan betegelen. Voor het plaatsen van de stal had ik dit stuk gefreesd. In de stal is het mooi mul. Voor de stal is heg dus modder en bagger. Ik ben heel blij dat we de rest niet gefreesd hebben :=
Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:46

Sterkte dihayo!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:25

Sterkte Daihyo.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:17

Wat een zware periode. Heel veel sterkte.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 02:13

Vreselijk Daihyo. Snap dat je er nu voorzichtig mee bent.

Mijn moeder ligt in isolatie, maar mn zoon is vandaag wel geweest. Had wel een mondkapje, maar geen schort. Ze hadden hem zelf zo doorgelaten.

Ik wist het ook niet, maar daar hebben ze nog bezoekuur op afspraak zoals het sinds de Corona was blijkbaar. Ze zijn er niet heel streng op als je alleen komt, maar wij komen toch van ver, dus iets waar je rekening mee moet houden.

Daihyo, dat lint is dan wat minder. Valt me hier wel op. Heb op 1 perkje lint en is ook enige dat af en toe los getrokken wordt. Bij het koord klooien ze nooit.

Het was vanmorgen echt even lekker.

Hier ook wat zorgen om 1 varken die mank is. Heeft nu pijnstillers en anders willen ze voor ons wel met de röntgen bus komen. Gister is het gespoten en vandaag via de mond, maar ze vindt het lekker, dus dat gaat gelukkig prima.
Veearts dacht niet aan een breuk, maar ik vraag het me sterk af. Met dit soort dingen zijn varkens toch niet de meest handige dieren soms.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:48

Heel veel sterkte Daihyo.
Fijn dat het bestraat kan worden en succes met alles overleven in deze staat :knuffel:

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:43

@daihyo: sterkte

https://www.facebook.com/reel/1778469082487244/?s=single_unit

Waarom ik zo'n fan ben van veel ruimte voor mijn paarden :D
Hier is er één 26 jaar oud van. Mogen jullie raden welke :')

Bij die voorste tel ik gewoon maar 25 galoppassen voor hij van achter naar voor is gekomen en dan loopt dit stuk al in een U vorm en is 100+ meter lang.

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:45

@daihyo: Sterkte! :knuffel:

Ik zit met een klein probleem. Wij hebben een houten palletbox met slowfeeder net. (maas 3x3) Nu is mijn lieve pony er in gaan staan. Dus de bak en het net kapot (want ze heeft ijzers). Hebben we het gerepareerd, weer terug neer gezet, en hop ze stond er de volgende ochtend weer in. |o

Hebben jullie tips? Kom ik hier nog vanaf? Wat kan ik er tegen doen?

De hooibak heb ik niet meer terug gezet ze krijgen nu hooi uit een hooinet.

Edith: Wij hebben sinds aantal dagen een rek met net erin gemaakt. Voorheen zat er een hooinet in. Sinds dat het rek + net er in zit is ze er in gaan staan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:50

Kun je de bak wat hoger maken? Zodat ze er niet meer zo makkelijk in gaat staan? Ofwel door er een pallet onder te schroeven. Ofwel door de rand op te hogen?

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:53

pol013 schreef:
Kun je de bak wat hoger maken? Zodat ze er niet meer zo makkelijk in gaat staan? Ofwel door er een pallet onder te schroeven. Ofwel door de rand op te hogen?

Nee helaas niet, dan kan mijn shetlander er niet meer uit eten.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:00

jitskenienke schreef:
pol013 schreef:

Nee helaas niet, dan kan mijn shetlander er niet meer uit eten.

Voor de shet heb ik een 'raampje' uitgezaagd van 30x30. Dat is de enige plek dat zij uit dezelfde bak kan eten als de groten.
Afbeelding
Hier zie je het nog net onder de hals van dat modder varken. En je ziet haar ook nog net staan. Ergens zie je een shetlander beentje onder dat moddervarken. Ze weet heel goed dat ze dáár moet zijn.

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:56

Owja heel handig! Ik ga er eens over nadenken

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:24

Wij hebben 2 houten hoek barren en 3 ibc vaten die laag zijn. Vanwege veulens de frames eraf gehaald. Quarter veulen staat echt non stop in de bakken. De houten bak heeft hij 2x gesloopt, de andere laat hij wel heel. Die is wat kleiner en staan ze dichter op elkaar.

Kan hier ook niet hoger vanwege de shetjes. Maar goed, hier geen paarden met ijzers en geen netten erin. Had eerder wel netten, maar nu alweer jaren hooi los.

Enige nadeel is dat meneertje ook weleens gaat plassen als hij half in een ibc vat staat en dan soms net erin of net ernaast plast :(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:37

Daarom heb ik ook geen bakken meer :o
Is ophogen en dan een andere plek voor de shet geen optie?

Hier hard gewerkt. Of nou ja, ik heb er naar gekeken en de mannen gewerkt :+
Er is een laagje van 10cm af geschraapt en daarvoor in de plaats zand gestort. Nu even eten en dan weer in de auto naar het ziekenhuis. Dank voor de sterktes trouwens :)
Morgen weer op tijd op en dan de tegels er op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van de grond is een heuvel gemaakt met vlak stuk op de bovenkant. Het ligt in de grootste wei. Daar kan ik een pad maken als extra track, over de heuvel heen. En dan beplanten op de zijkanten. Maar goed, eerst inklinken :D
Hij heeft ook gelijk 2 groten scheppen mest/compost in de wei gegooid. Kan ik dat mooi verspreiden. Ze gaan deze winter toch niet meer deze wei op.
Afbeelding

Alles is wel kapot. De vrachtwagen zat vol zand. Best zwaar. Dat trekt hopelijk wel weer bij :=
Afbeelding

En daarna nog even met 2 meiden die kwamen helpen nog even een rondje met het gespuis gedaan.
Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:13

pol013 schreef:
@daihyo: sterkte

https://www.facebook.com/reel/1778469082487244/?s=single_unit

Waarom ik zo'n fan ben van veel ruimte voor mijn paarden :D
Hier is er één 26 jaar oud van. Mogen jullie raden welke :')

Bij die voorste tel ik gewoon maar 25 galoppassen voor hij van achter naar voor is gekomen en dan loopt dit stuk al in een U vorm en is 100+ meter lang.

Goddelijk leuk! Daar word ik heel vrolijk van!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:23

De link van pol doet t bij mij niet

Mooie klus dihayo