Verder wil ik Anke meegeven. Verkopen is erg rot, altijd. En ik begin het idee te krijgen, hoe braver het paard, des te lastiger het is. Want wie komt er echt speciaal voor Roosje, en wie komt er "gewoon, omdat ze op zoek zijn naar een brave". Zoals ik jou nu lees, is verkoop moeilijk, maar zal het toch moeten gebeuren. Niet omdat ze op de schopstoel zit, maar zelf nu jij hebt ervaren hoe verkoop voelt en haar weer hebt terug getrokken, krijg je geen rust bij de situatie zoals hij is. Dus als ik jou was, zou ik toch proberen daad bij het woord te voegen. Ik vond persoonlijk dat je VP wel 500 euro of zelfs meer omhoog zou mogen, ze is ook helemaal gezond toch? Gouden karakter, goed gebouwd, mooie maat, mooie aftekening, goed behang; volgens mij voldoet ze volledig aan hetgeen wat de massa het ideale "Tinkerbeeld" vindt. Voordeel van zo'n hogere vraagprijs is waarschijnlijk/hopelijk dat je al heel wat mensen die komen "omdat ze braaf is", weg filtert. En misschien staat ze dan wel wat langer te koop. Nou, so be it. Het is nog winter. Als je haar nou in juni dan nog niet kwijt bent, kan je altijd nog zakken, of als het perfecte thuis voorbij komt

Ik heb mijn Caily, beetje karakter en voorkomen als Roosje maar geboren in 2000 dus heel stuk ouder, afgelopen najaar verkocht. Dat viel mij ook zwaar, heb me echt moeten troosten met de gedachte dat ik haar dochter aanhield en alleen houden van het dier geen reden is om haar te houden. Ik kon haar niet geven wat ze verdiende, en ze gaf mij extra werk en kosten terwijl ik eigenlijk graag een wat jonger en energieker paard wilde. Caily is nu van mensen die haar absoluut kunnen bieden wat ze nodig heeft, plus nog een heleboel meer en waar ze goed aansluit op wat die mensen met de paarden (willen) doen. Dus ondanks dat ik haar stiekem best erg mis, heb ik er absoluut vrede mee dat ze daar is. Ik heb hier minder werk en minder kosten en op mijn beurt een anders paardje wat ik wel kan bieden wat ze nodig heeft, plus dat ze een stukje jonger en energieker is waardoor ik langs twee kanten nu meer kan genieten. Ik heb ook met alle andere eigenaren van verkochte Tinkers nog fijn contact en geregeld foto/film update's. Ze zijn stuk voor stuk erg blij met hun Tinkertje en dat maakt mij dan ook weer blij.
Met Bo zitten we nog in de fase van verkoop, en wederom valt mij dat zwaar. Ondanks dat het niet eens echt mijn paard is en ik dus de verkoop ook maar voor de helft hoef te doen. We hadden hier hele toffe mensen wat goed klikten, helemaal weg van hem, tweede keer komen kijken, nog net zo verliefd en vol vertrouwen. Vervolgens een bod met een groot gat tov de vraagprijs. Schappelijk gezakt tot de helft er tussenin, vanwege het goede thuis en passende baasje. Komt er een tegenbod van nog eens een kleine 100 euro daaronder. Daar zakt mn broek dan echt vanaf. Als je gek bent van een dier ga je toch niet op zo'n bedrag hem laten staan? Snap er geen ene kloot van en vind het heel jammer, maar we gaan vol goede moed verder op zoek. Het is een vreselijk leuk dier en we zitten nog maar in februari, in het voorjaar gaan vaak weer meer mensen op zoek naar een paard en is vind hij vast zijn thuis wel!
Voor de rest een

En ik duim voor AB dat alles toch nog goed gaat komen, wat een sukkels daaro