Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:04

zou kunnen, meer dan 400 in totaal gaan wij er niet aan uitgeven :D

We hebben er nu 1 van craenenbroek gehad van 189 en is al jaren goed bevallen en deed zijn ding. Bramen, distels, alles wat we hier tegen kwamen.
Maar nu ff de twijfel of met accu fijn is. Maar professioneel hoeft het ook weer niet te zijn :)

Jinte

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:29

Wij hebben een combitool op benzine waar o.a. bosmaaier, trimmer en heggenschaar op kan. Ideaal!

Handschoenen zijn op wedstrijd niet verplicht (werd ik altijd op aangesproken maar het hoeft echt niet). Plastron volgens mij ook niet als je 'iets' met een witte kol draagt en haarnetje is ook niet verplicht.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:34

Ik lees al een tijdje mee en wil soms wel meepraten, maar jullie tempo houd ik niet bij haha. Ik ga proberen mezelf wat meer te laten horen :o

Om gelijk mijn/onze ervaring te geven, wij hebben ook een makita op accu en super tevreden mee! :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:39

Ik heb een Stihl bosmaaier op benzine en die is top.

Mijn ouders hebben ook een makita op accu maar die is leuk voor grasjes en dunne brandnetels maar een wat dikkere zuring of distel komt het toch echt niet meer doorheen. Of je moet heel lang per steeltje blijven staan. De Stihl is veel fijner voor het grovere werk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:09

Jinte schreef:
Wij hebben een combitool op benzine waar o.a. bosmaaier, trimmer en heggenschaar op kan. Ideaal!.

Heb ik ook nog hangen, doe er nooit meer iets mee, kreeg hem altijd waardeloos gestart.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:12

Robijntjah schreef:
Wij moeten ook nog voor een bosmaaier....

Ik kwam vannacht tot de conclusie (hoezo wedstrijdstress) dat ik niet eens meer weet of een plastronspeld, haarnetje en handschoenen nog verplicht zijn op wedstrijd :=

:') wanneer ga je starten?

Wij hebben ook een bosmaaier. Een oranje :+ geen idee welk merk haha. Wel op benzine

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:12

Dat starten en die benzine ellende verzuipen enzo echt veel fijner met een accu ding.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:35

Ik heb geen problemen met het verzuipen van mijn bosmaaier. Ook nog nooit aan de hand gehad. Enkel een keer met de heggenschaar maar dat was meer omdat wij het niet snapten dan een probleem van het materiaal. Daarna ook nooit meer gebeurd. Starten kan ik inmiddels ook alleen nu ik het een aantal keer gedaan heb.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:49

Ik krijg de grasmaaier met zo'n trekkoord aardig aan de praat, maar dát ding... altijd ellende.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:56

Wij hebben een aantal accu apparaten van Greenworks, wij hebben de 60 volt serie genomen. Besteld bij Timberxl, en zéér tevreden over de klantenservice!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:00

11 juli en 26 september oefenwedstrijd :D

Daarna mag ik pas beslissen of ik een startpas ga aanvragen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:22

Leuk Robijntjah!

Wij zijn ook aan het kijken voor een bosmaaier op accu van Makita. Ik vind het leuk werk met de handsikkel. Maar het is gewoon te veel. Het voordeel is dat we al meer gereedschap van Makita op accu hebben. Dus we willen graag hetzelfde systeem. Dan zijn de accu's uitwisselbaar.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:08

Wij hebben een stihl bosmaaier op benzine met messen. En zoals jullie weten is hij heel sterk. Ik heb per ongeluk een wilg omgezaagd en de omheining meerdere keren meegepakt. Dat gaat (te) goed.

Paard op pensioen is niet altijd de oplossing. Mijn 11 jarige had ik ook op pensioen gezet. Dampig, peesblessures, artrose en in de bak duidelijk niet rad en ook benauwd. Hij mocht met pensioen.

Na een jaar maakte hij met andere paarden veel ruzie op de wei en hij was echt zo 'fit als een hoentje'. Ik ben rechtuit op het harde buiten gaan stappen met hem en we hebben nog 3 fantastische jaren gehad. Misschien wel de mooiste. Zelfs met vakanties naar de Veluwe en Duitsland. Harder dan stap gingen we zelden en liefst altijd alleen maar rechtuit, maar hij was weer paard en voelde zich mentaal zoveel beter!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:09

Malenka schreef:
Leuk Robijntjah!

Wij zijn ook aan het kijken voor een bosmaaier op accu van Makita. Ik vind het leuk werk met de handsikkel. Maar het is gewoon te veel. Het voordeel is dat we al meer gereedschap van Makita op accu hebben. Dus we willen graag hetzelfde systeem. Dan zijn de accu's uitwisselbaar.

Hebben wij ook dit systeem. Werkt echt goed. We twijfelen over een grasmaaier op accu voor de moeilijke hoekjes. 4 accu's erin en je zou best een flink stuk moeten kunnen doen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:50

Oh das bijna Jolijn, succes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:10

Bij oefenwedstrijd hoef je toch ook niet in officieel tenue?

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:16

Hier ook gewoon stihl bosmaaier op benzine. Met accu spul geen ervaring, behalve dat ik vaak hoor dat het fijn werkt. En ik stoor me niet zo snel aan een brandnetel, distel of braam. Eten ze van de winter wel weer op. En tot die tijd zijn ze prima voor de vlinders! :P

Leuk Robijntjah, dat is al snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:43

Hoeft niet maar ik wil wel :+
Heb het toch liggen (al 10 jaar ongebruikt :') )

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:53

Lynn_Nikita schreef:
Bij oefenwedstrijd hoef je toch ook niet in officieel tenue?

Sommige oefenwedstrijden wel.
Heb er vroeger genoeg gereden in compleet tenue.
Of dat nu overal gemakkelijker is weet ik niet

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:03

DubbelFun schreef:
Dus voor shets is dit ruigedrag redelijk normaal, hoef ik me geen zorgen te maken.

@hilary: had je die geschoren shet dan ook veel een regendeken op dan of zelfs een iets gevoerde deken met koude nachten??

Hier zijn ze vannacht weer mooi buiten gebleven en het was alweer warm genoeg buiten voor een dun vestje :)

Nee, die pony had het altijd warm eigenlijk. Die heb ik het nog nooit koud zien hebben. Als ze het echt te warm vond, bleef ze in de schuilstal staan en/of ging op het kale beton liggen. Dan pakten we de scheermachine er maar bij. We deden het scheren wel in etappes, eerst een strook onder de hals, borst uitscheren, oksels en een streep over de buik. En elke keer daarna ging de hals en de buik kaler, schouders kaal etc. We lieten dan meestal vanaf de schoft een soort rugkleedje met haar zitten.

Dit was een van de laatste tussenfases, hierna borstelden we alleen nog tot ze in haar zomervacht zat.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:45

Mooie manen :)

Ik zal het de komende dagen eens aankijken hoe ze verder verhaart, want áls ik wil scheren is het nu wel ongeveer de tijd.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:58

Karin wat een naar nieuws en lastig om te weten wat wijsheid is. Ik denk dat ik ook met haar op pad zou gaan.

Bij de wei gebruik ik geen bosmaaier. Ik doe alles met de zeis.

Mensen vragen om mee te wandelen naar de wei is nog best lastig. Ik heb nu al een tijdje les en ik krijg woensdag les aan huis. Ik heb haar gevraagd om mij te helpen en om dit ook te oefenen in de les zodat ik ook meer vertrouwen krijg.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:16

Hier een benzine bosmaaier van Husqvarna en daarnaast grasmaaier en verticuteermachine op accu. Van Husqvarna, werken als een tierelier. Ik maai mijn 2000m2 gras ermee en verticuteer er ook alles mee. Kost wat tijd, en tussentijds accu opladen omdat we er maar 1 hebben, maar echt fijn spul. Ook de kettingzaag is Husqvarna accu. Fijn ding en start zo.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 01:28

En dan neemt je weekend ineens een andere wending.
Ben opgenomen in het ziekenhuis op de longafdeling.
Extreme astma aanval en compleet in ademnood.
Heb dat vaker gehad en kreeg dan een stootkuur prednison, maar dat mag nu niet ivm zwangerschap.
Hartslag veel te hoog, en kan geen stap zetten.
Nu na alle onderzoeken etc lig ik eindelijk op de afdeling. Maar ik kan de slaap niet vatten... en moest het even kwijt.
Morgen echo voor de zekerheid.
Ben helemaal lek geprikt, ze moesten o.a bloed uit de slagaders halen. Voel het nu nog, wat doet dat vies pijn.
Maar goed. Ben op de goede plek op het moment, maar kan wel huilen.
Kindjes weten nog niet eens dat ik opgenomen ben, die sliepen al.
Hopelijk snel weer beter en naar huis.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 04:40

Sterkte Chasey. Ik ben blij dat je op de juiste plek bent. Wat een schrik! Hopelijk herstel je snel met de juiste zorg. :knuffel: