Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:39

Hilary schreef:
Kijk anders even op hoebouwikeenschuilstal.nl (of iets dergelijk). Daar staan dikten en hoogten van palen beschreven. De hoogte zou ik houden op ca. 220 cm, minimaal. Volgens mij is de richtlijn of minimale bouwhoogte voor 'officiële' stalgebouwen tegenwoordig 230 cm.

Ja die kende ik al ;-)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:55

Palen had ik op 1.10/1.20 maar bleek te laag. Nu verhoogd naar 1.50 dmv prikpaaltjes. Dikte geen idee. Standaard maat.
Stal is 2.50 hoog

Buitenrijden is niet doorgegaan. Helaas weer op zondag een Dierenarts rekening. Mijn pensionpaard is gisteren na 6 weken teruggekomen van training en mijn paarden hebben geknokt ondanks dat dIt paard apart gezet was. De senior zit vol bijtplekken de ander had niks dacht ik. Gepoetst gezadeld en toen keek ik tussen zijn voorbeen daar zat een klein maar diep gaatje wat vol lucht zat. Bubbels bij aanraking doordat er door de klap lucht tussen de huifwagen is gekomen. Wondje nu Gehecht en antibiotica erin komende dagen . Morgen vertrek ik op vakantie en de pensionklant kan niet spuiten dus daar nog iemand voor regelen. Hoop niet dat het gaat ontsteken of complicaties komen. Ik vind het al niks om de verzorging aan een ander over te laten maar nu al helemaal niet.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:35

Lynn_Nikita ik bedoel de palen waar de stal mee is gebouwd. De staanders van de stal. ;-)

Wat vervelend van je paard en dat net als je weg gaat. Altijd vervelend als je de zorg aan een ander moet overlaten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:11

Dat is balen Lynn Nikita.

Leuke neckrope zag ik. ;) Ik hou ook van knutselen, heb ook weleens een neckrope met parkietveertjes gemaakt :)

Vandaag heb ik mijn zalven, die ik zelf maak, onder de aandacht gebracht. Ik ben er trots op *\o/*

http://www.stalvossehol.nl/wat-doe-ik/zalven/

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:28

Antheman schreef:
Dat is balen Lynn Nikita.

Leuke neckrope zag ik. ;) Ik hou ook van knutselen, heb ook weleens een neckrope met parkietveertjes gemaakt :)

Vandaag heb ik mijn zalven, die ik zelf maak, onder de aandacht gebracht. Ik ben er trots op *\o/*

http://www.stalvossehol.nl/wat-doe-ik/zalven/

wat leuk die zalven!!

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:53

Leuk hoor die zalven. Die moet ik onthouden. Heb er even snel tussen geneusd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:00

kvulden schreef:
Lynn_Nikita ik bedoel de palen waar de stal mee is gebouwd. De staanders van de stal.

Wat vervelend van je paard en dat net als je weg gaat. Altijd vervelend als je de zorg aan een ander moet overlaten.

;-)
:o?
:D oeps

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:05

kvulden schreef:
Leuk hoor die zalven. Die moet ik onthouden. Heb er even snel tussen geneusd.

Dank je :)
Ik maak ook hoofdstellen, staan op dezelfde website :)

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:12

Wat leuk die zalven Antheman! Ga ik zeker onthouden.

Vanuit hier goed nieuws: aankomende vrijdag vertrekt mijn A pony naar een nieuw huisje.
Ook een hele lieve shet gevonden die ik deze week hoop op te halen. Spannende week dus!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:34

Heb nog even verder gekeken Antheman. Mooie site hoor. Altijd mooi als mensen lekker hun ding doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:04

Mooie hoofdstellen ook. Niks met een hackemore, zie ik. Anders had ik mssnog wel bij je langs gekomen. Alhoewel ik al verl te veel spul heb :D .

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:25

Ik wil eigenlijk voor onze shet nog een fijn hoofdstel.. Hij heeft zo'n raar hoofd dat ik met een gewoon standaard hoofdstel niet uit kom.. De minishet is te klein en de shet is weer te groot.. Dus ik zoek iets customs.. iets met bitje ivm mennen.. maar ook iets sidepull achtigs voor als er kleine kindjes op rijden.. :D
Met halsters overigens precies t zelfde.. daarom gebruik ik altijd een touwhalster.. die is op maat te knopen haha

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:43

Fabster schreef:
Mooie hoofdstellen ook. Niks met een hackemore, zie ik. Anders had ik mssnog wel bij je langs gekomen. Alhoewel ik al verl te veel spul heb :D .

Westernhoofdstel kan prima een hack in

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:08

Antheman schreef:
Fabster schreef:

Westernhoofdstel kan prima een hack in

Dat is waar! En het hoofdstel van Caj is al kapot. Rij er nog gewoon mee, maar hoort zo niet. Ik pb even

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:47

Zalfjes en hoofdstellen, lekker hobbyen ;)

Hier is m'n projectje weer naar huis.
Als ik weer thuis ben komt hij misschien nog even terug of ik ga bij hun een paar keer rijden.

Er staat alweer een nieuw project klaar. Iemand heeft een 3 jarige uit Ierland geïmporteerd. Daar ga ik ook nog even kijken als ik weer terug ben, of ik het zie zitten om die zadelmak te maken. Ben benieuwd wat het is voor iets.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:57

Dag dames en heren.. in het vorige topic had ik mijzelf voorgesteld in de hoop mee te kunnen kletsen. Dit is er door drukte toen helaas niet meer van gekomen.. ik volg jullie wel en lees van tijd tot tijd bij.
En eigenlijk hoopte ik dat iemand mij even advies kon geven.

Na wat jaartjes een wei te hebben gepacht wordt deze weide helaas verkocht. Op zoek naar een andere plek dus. Gelukkig ook gevonden.
Geen pacht maar ik huur dan 3 stallen en een stuk wei . Alleen veel materiaal van wat ik nu heb op deze wei kan niet mee.
Er zijn bijvoorbeeld al stallen. Er is al een mesthoop. Draad en alles is ook aanwezig.
Ik was al druk bezig met een lijstje.
Maar ik zit met de stal units in mijn maag. Deze waren niet goedkoop maar wel uitermate handig. Vooral omdat ze verplaatsbaar zijn. Aan de voorkant kan een systeem,een soort van dissel, gemaakt worden waardoor ze door een trekker omhoog getrokken worden. Dan heel simpel de wielen eronder schuiven en verplaatsen maar.
Dit was de oplossing op een stuk waar geen bouwvergunning op zit. Dit mocht zo vd gemeente want het was verplaatsbaar.

Nu twijfel ik alleen... de units ergens proberen op te slaan of toch verkopen...

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:40

Zijn die echt verplaatsbaar? Wat kost zo iets?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:41

Even snel vanag mijn gsm maar ik zou niet meteen verkopen. Als je nog een ander plekje grond vind of jouw nieuwe plek niet bevalt moet je nieuwe kopen.
Wat is de prijs vind het wel erg interresant

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:22

als je ze ergens kwijt kunt zou verkoop niet direct mijn keuze zijn. ze kosten nu toch geen geld meer.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 13:28

Populair pb! Leuk hoor :) ik heb ook een tijdje zo wat aangerommeld met Tinkers van anderen, soms mis ik dat wel. Gelukkig is over 1 - 2 jaar mn eigen gup aan de beurt.

Hihi niet verkopen maar wel prijs willen weten? Ik zou ze ook nog even bewaren. Mogelijk verhuren?

Iemand hier ervaring met aarsmaden? Vooral de behandeling. Mijn da zegt dat ontwormen meestal niet helpt omdat de wormen niets met de bloedbaan of organen van doen hebben. Wel zou helpen de anus elke dag met babydoekjes schoonhouden. Ik lees hier op internet weinig over en dit is ongeveer de enige nldse worm waar ik weinig vanaf weet.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:37

Aarsmaden niet met wormkuur? Wij mensen hebben dat toch ook en dan gebruiken we ook een wormkuur, waarom niet bij paarden? Ik weet wel dat mijn zoontje er nogal aanleg voor heeft. Met 2x een kuur zijn ze weer weg. Bij paarden geen ervaring.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:43

Caily schreef:
Iemand hier ervaring met aarsmaden? Vooral de behandeling. Mijn da zegt dat ontwormen meestal niet helpt omdat de wormen niets met de bloedbaan of organen van doen hebben. Wel zou helpen de anus elke dag met babydoekjes schoonhouden. Ik lees hier op internet weinig over en dit is ongeveer de enige nldse worm waar ik weinig vanaf weet.

2 maal daags een doekje langs de billen en dan heb je t zo onder controle. Je ziet ook wel wanneer ze weg zijn, dan is t niet meer groenig.
Wordt door DA en t Woud geadviseerd.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 14:24

Wat groenig? Het doekje? Ik ben maar een keer per dag bij de paarden, zou dat voldoende zijn? Het gaat om een twenter. December 2015 ontwormd met pramox en 27 april 2016 met ivermectine. Plan was om oktober 2016 weer te ontwormen met pramox. Ik heb een lage infectiedruk omdat ik dagelijks alle mest opruim en week met strookbegrazing.

Helaas zag ik net wel dat de dame in kwestie staart schuurt langs het hooinet. Ze heeft noet vaak jeuk voor zover ik zie, maar als dit haar manier van krabben is zal mn andere paard ze ook wel hebben inmiddels.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:35

Caily schreef:
Wat groenig? Het doekje? Ik ben maar een keer per dag bij de paarden, zou dat voldoende zijn? Het gaat om een twenter. December 2015 ontwormd met pramox en 27 april 2016 met ivermectine. Plan was om oktober 2016 weer te ontwormen met pramox. Ik heb een lage infectiedruk omdat ik dagelijks alle mest opruim en week met strookbegrazing.

Helaas zag ik net wel dat de dame in kwestie staart schuurt langs het hooinet. Ze heeft noet vaak jeuk voor zover ik zie, maar als dit haar manier van krabben is zal mn andere paard ze ook wel hebben inmiddels.

Ik mest al jaren dagelijks :o

Andor heeft soms aarsmaden. Til de staart maar op, dan zie je waarschijnlijk een beetje groen "snot". Tuurlijk is 1 x pd ook voldoende. ;) Staart schuren is een bekende van aarsmaden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:57

Caily schreef:
Populair pb! Leuk hoor :) ik heb ook een tijdje zo wat aangerommeld met Tinkers van anderen, soms mis ik dat wel. Gelukkig is over 1 - 2 jaar mn eigen gup aan de beurt.

Haha ja wel leuk maar kom zo ook niet meer aan onze eigen paarden toe :P
Misschien straks als het niet meer 35 graden is overdag, dan hoef ik er niet meer eerder voor uit m'n bed..

Heb er nog 1 van ons zelf te beleren (het trekpaard) en 2 die bereden kunnen worden en 1 die eigenlijk wel wat mag doen voor een beetje conditie en daarna misschien wel weer wat kleine ritjes rijden of zelfs nog een veulen als het heeel goed gaat.