Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:16

Mijn man (techneut) bestelt al onze beveiligingscamera's op ali, vandaar dat ik daar meteen aan moest denken. Kwaliteit moet wel heel goed zijn, anders kwam het hier niet in huis :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:19

ja ali gekeken ( heeft echt prima spul, made in China net zoals het dure spul wat je hier in de winkels koopt ) en bol.com ook maar er is zooooveel dat ik geen die heb wat nu het handigste is om te doen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:56

ik heb laatst een alarm geinstalleerd van ali en dat werkt op zich goed hoor. Heb er geen simkaart oid in zitten om een service te bellen, maar alleen een loeihard vét irritant alarm haha. En zo'n lampje dat begint te draaien.

Mijn ervaring is dat die infrarood sensors foutgevoelig zijn (is hier bij de automatische poort ook) maar dat die echte deur 'voelers' waterdicht zijn. oh en ik heb alles bedraad aangelegd want ze hoeven maar met een storingsapparaatje te komen en je alarm doet t anders niet meer.

https://nl.aliexpress.com/item/32225261977.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4djDRmJR

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:28

Dat zijn iig geen prijzen om van wakker te liggen én als het idd betrouwbaar werkt is het een mooie optie.

Ik heb net eerst maar weer eens een ritje hei gedaan. Het stofte nogal...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:06

Ik baal vandaag. Ik zou zondag naar een lesdag gaan met mijn IJslander maar dan zou mijn warmbloed een dagje alleen in de wei moeten (met naast zich nog 20 paarden van de buren).

Wil ik vanochtend gaan rijden heeft hij of een opengebroken hoefzweer (maar is niet kreupel ofzo geweest) of zich lelijk aangetikt. Lesdag maar afgezegd als hij onrustig zou worden (niet geheel onmogelijk als je vriendje weg is) en het nog verder zou aantikken zijn we verder van huis. Echt het enige wat ik dit jaar heb kunnen plannen en naar uitgekeken had.

Gezondheid van paardlief is uiteraard belangrijker. Maar ik baal vandaag nog even verder...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:24

@marloes: is idd balen, maar er komen vast nog wel meer lesdagen :(:)

Mijn bel bleek het vandaag ook niet meer te doen. Ergens binnenin is iets afgebroken (ding is 'pas' 40 jaar oud of zo :) ) Dus ook tijd voor iets nieuws.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:33

Dubbeldun, dit was de eerste lesdag in de buurt die ik heb kunnen vinden in 3 jaar :+ laten we hopen dat een volgende sneller is!

Wel zonde van de bel maar 40 is een respectabele leeftijd :P ik heb nog een gongbel in de aanbieding }:0 die is tijdens de verbouwing buiten werking gesteld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:42

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:47

Maar wel leuk! Ik heb ook zo’n soort bel hangen maar omdat hij achter de poort hangt (carre boerderij) wordt hij eigenlijk nooit gebruikt. Iedereen gebruikt de elektronische deurbel bij de poort. En dan kunnen we gaan rennen omdat wij een stuk achter de poort liggen...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:00

Balen Marloes!
Je mag best de shet een dagje lenen maar ik vermoed dat je uit de richting zit haha.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:07

Haha ja, ik zit vlakbij Maastricht.

Maar serieus beginnen sparen voor nummer 3 dan heb ik dit probleem in de toekomst niet meer!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:08

Dat zegt ook niet alles. Buuf hiernaast heeft er ook 3 en als ze uit rijden is dan staan er 2 te schreeuwen :)

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:08

SillyB schreef:
@Niello pfoe dat lijkt me een dure grap. op mijn vorige stal hadden ze de betonnen vloer in laten frezen en dat scheelde echt heel veel aan glijdende paarden

Hoi, is zo'n gefreesde vloer niet lastig te vegen? Lopen die lijntjes een beetje recht?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:29

Niello schreef:
SillyB schreef:
@Niello pfoe dat lijkt me een dure grap. op mijn vorige stal hadden ze de betonnen vloer in laten frezen en dat scheelde echt heel veel aan glijdende paarden

Hoi, is zo'n gefreesde vloer niet lastig te vegen? Lopen die lijntjes een beetje recht?

Wij lieten het frezen in de koeienstal op gladde stukken door Greutink stalinrichting doen. Je kon kiezen voor 1x banen of 2x dan krijg je vierkantjes van 5 x 5 cm.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:58

DubbelDun schreef:
Dat zegt ook niet alles. Buuf hiernaast heeft er ook 3 en als ze uit rijden is dan staan er 2 te schreeuwen :)

Ja dat weet ik, maar dan is mijn schuldgevoel in elk geval minder omdat ik dan een paard niet alleen thuis laat. Maar eerlijk? Ik denk dat als hij een vriendje bij zich heeft prima er een mee kan nemen. Als ik nu ook weg ga staat hij op zich rustig te grazen als ik weg ben. Maar hij blijft bijv wel dicht bij de ingang en is wat makkelijker van streek en onrustig bij weggaan en terugkomen. En staat op stal ook heel onrustig alleen. Vroeger kon hij prima een tijd alleen staan bijv tijdens opbouwen weide. Ik heb op een pensionstal gestaan waar ze in een korte periode vaak de kudde hebben gewisseld in tegenstelling tot de afspraken die we hadden gemaakt en toen is de ellende begonnen.

Is ook niet alsof er volgende week een derde is :+

Maar paardlief zijn hoef is weer schoon en mooi blauw van de blauwspray. Morgen weer een nieuwe dag, hopelijk droogt het snel in.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 06:50

Marloes, wat leuk een Limburger :D
Heb je geen plaats voor een 3e, shetje, mini oid?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:20

Hoop Limburgers in het topic, en een 3e loop je vanzelf tegenaan, die hoef je niet te zoeken

Mocht iemand nog 2 bonte mini varkentjes zoeken, gratis bij goed tehuis, 1.5 jaar oud, niet de mijne :D , wel gecastreerde broertjes van ze. Hier gaat het beter, 1 kruipt telkens onder de draad door en staat dan tussen de paarden en mest zelfs op hun drollen, tot nu toe gaat dat goed ( ze hebben een groter stuk gekregen ivm handiger om apart te zetten en om te wisselen tussen paarden op de bak of varkens)
Tot nu toe ook geen gewroet gelukkig

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:28

Oh leuk veel Limburgers!
Nog meer mensen hier die in Parkstad wonen?

Varkentjes <3 <3 <3
Zou graag willen maar daar is m’n stuk toch te klein voor :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:49

_Tarzan schreef:
Oh leuk veel Limburgers!
Nog meer mensen hier die in Parkstad wonen?

Varkentjes <3 <3 <3
Zou graag willen maar daar is m’n stuk toch te klein voor :+

Ik zit hoger, de smalste gemeente vlak aan de Duitse grens

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:25

Tarzan iets naar links daar zit ik, vlakbij het vliegveld, eigenlijk in de driehoek van A2, A76 en A79.
Shetje ga ik niet doen. Ik heb daar niet zoveel mee en van de voorste wei staat de omheining in de hoek zo’n 1.5 meter boven de wei. Ik zie hem zo al naar buiten lopen, dat krijg ik niet shetproof qua omheining.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:10

Wij zitten vlakbij Toverland :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:16

@lyn: mooi dat het met de combi varkens-paarden beter gaat.

Ik zou ze hier ook wel willen, maar wil toch voorlopig mijn wei nog even heel houden :)

Het was flink fris vannacht. Ik ging vanochtend met voeren in een fleecevest naar buiten om te voeren, maar mijn lijf schreeuwde om een winterjas :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:21

Grappig om die verschillen in temperatuur te lezen. Hier was het best lekker vanochtend!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:39

Ik had ook een trui aan en vond het fris :+

Jammer inderdaad Marloes maar dan zou ik inderdaad niet voor een kleintje gaan! Ik vind ze wel makkelijk en goedkoop in onderhoud :')
Mini poept in een hoek dus echt ideaal, die kost echt nauwelijks stro en hooi krijgen ze ook niet veel nu ze nog op het gras staan, de shet daarentegen is echt een viespeuk :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:41

Marloes is met de winterjas naar school :') Ik had het ook koud vanmorgen.
Bliksem en Nick waren ook lekker fris. Ik deed het lintje van de 'wei' open en daar gingen ze in volle rengalop. Lekker bokken en klooien met elkaar. :D Goed om te zien, want een paar weken geleden was Nick heel suf en niet lekker in orde. Nu ontzettend fris. Zelfs iets té als je het mij vraagt ;)

Lekker stofhappen op het terras... Alles is ook nog zo kaal. Kan niet wachten tot het mais eraf is en we de definitieve weides kunnen indelen. *\o/* En inzaaien.
Afbeelding

Vanmiddag Nick op de trailer zien te krijgen, hij moet voor de enting naar de dierenarts. :+ Eerste keer dat we het vanaf de trailer doen. Toch eens uitproberen. In de vorige woonplaats lieten we de dierenarts gewoon aan huis komen.

Toevallig weet ik nu waar Toverland ongeveer zit, eersgisteren opgezocht! Zag reclame van het park en werd wel heel nieuwsgierig.
Vorige week zijn we naar de Efteling geweest 3 dagen, Toverland is ongeveer qua reistijd hetzelfde voor ons. Lijkt me ook een leuk park om eens naar toe te gaan.

Jullie zitten dan ongeveer 2 uur van hier.