Ik stond ook te springen om water, maar gisteren is er een aardig plens gevallen. Zoveel dat er in weitje eendjes zwommen Wat ze hier aan water drinken is best weinig. Wilde eerst een pomp in de naastgelegen sloot (met schoon duinwater) hangen, maar doe emmertjes scheppen. Nog geen speciekuip per dag, dus dat is prima te doen. Met warme dagen word er wel meer gedronken, maar dan is er nog niet 1 leeg.
Hier af en toe een buitje. Valt nog mee. Ga zo naar de sauna, dus moet even doorwerken. Maar heb ineens een hele lage suikerspiegel. Sta te trillen als een rietje en te zweten als een otter. Dus net snel even 2 bananen erin en weer verder...
Gister hier ook een buitje gevallen, het gras was iig een beetje vochtig.
Ik zie hier ook wel verschil met drinken, afhankelijk van hoe vers het gras is Als het verser is en er dus meer vocht in zit, drinken ze minder. Maar met dit weer gaat het wat harder. Als is dat met stromend water lastig te meten.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 21-08-16 10:18
-Namiro- schreef:
Ik lees nog braaf met jullie mee, maar heb niet zo heel veel tijd om te reageren..
Het regent pijpestelen hier in het Limburgse... Ga mezelf maar inpakken en toch naar buiten..
Even een vraag. Ik denk dat ik deze week palen ga halen voor de nieuwe stal. Wat voor palen hebben jullie gebruikt? Hoe dik? En hoe diep in de grond? Hoe hoog moet de stal minimaal zijn. Voor paard van 1,65? Het wordt een inloopstal voor mijn merrie, de Tinker en de shet.
Kijk anders even op hoebouwikeenschuilstal.nl (of iets dergelijk). Daar staan dikten en hoogten van palen beschreven. De hoogte zou ik houden op ca. 220 cm, minimaal. Volgens mij is de richtlijn of minimale bouwhoogte voor 'officiële' stalgebouwen tegenwoordig 230 cm.