het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 11:29

Dubbelfun ik maakte het net vaak aan de spijlen vast. Dan om een aantal spijlen en dan met een karabijnhaak weer vast maken aan het net.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:36

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:50

@DP: dat zijn mooie haken!

Het 'probleem' is dat ik mijn net dichtmaak via een stuk elastiek koord van 8 mm en als ik dat via de spijlen terug doe naar het net dan loopt dat klem tussen de spijlen en de ijzeren rand van de deur.
Bij dit beeld van Jasmijn haar stal kun je beter zien wat ik bedoel
https://boktimg.nl/img/m/7PQCv8.jpg
Omdat er aan het net goed getrokken wordt zit dat elastiek de volgende dag muurvast en krijg ik het met moeite weer los. Ik gebruik dit dikke elastiek omdat de netten beduidend langer heel blijven dan wanneer ik een vast touw gebruik. En de voorkant van het net moet wat hoger vast gemaakt worden omdat ze anders uit de open bovenkant gaat eten |o

Zo ziet dat er ongeveer uit

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 12:08

@boemel, fijn dat het gelukt is! Elke stap is er een!

@Marit, wauw lekker bezig jij!

Ik heb een bosrit op mn ruin gemaakt. Was net rodeo, zn benen waren meer in de lucht dan op de grond :')
Daarna gelukkig een relaxte wandeling met de merrie.

Nu gauw bak slepen, stallen mesten, hooinetten vullen en douchen voordat ik om 12.30 weer op schoolplein moet staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 12:32

@karin: de ruin had er duidelijk zin in, gelukkig ben je blijven zitten :)

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:33

joyce83 schreef:
Greendragon had een graver. Is hij nog met het gat bezig? of heeft hij het los gelaten?

hmm nou ja en nee...
Gisteren niets met beide pony's gedaan, maar ik heb net nog even in de miezerregen met shetje rondjes gelopen door de bak. Zodra ik haar halster aan doen, wordt Welshje druk, gaat door de bak rennen, bokken. Hij loopt zich op te winden en bij opwinding gaat hij altijd rollen, maar nu heeft hij er een obessiefje bij opgebouwd door nu ook te gaan graven...

Dus terwijl ik met shetje door de bak stap, begon ie weer te graven en te rollen. Volgende keer sluit ik hem buiten de bak. Overdag doet ie verder niets met dat gat.

Nadat ik de 15 min met shetje had behaald, hem ook nog maar even aan het werk gezet aan een touwtje. Hij moest ook even zijn energie kwijt en dat snap ik ook wel. Ik was wel nat toen ik klaar was.

Vieze prut regen...

Karin, was je ruin zo vrolijk of had hij ook energie te veel? Ik heb wel het idee dat de lente in de koppies begint te komen.

Marit, ga je die omheining zelf plaatsen of laat je het doen? Is wel een klusje? Wat heb je voor plannen voor 'trainings/vakantie pony's'?
Jij ment ook alleen met kleine pony's he? Ik heb nu een bak/paddock van 23x15 en heb daar met shetje + sulky in gemend en met welshje + vierwieler; was te doen, maar je wordt wel tureluurs van de bochtjes. Ik wil nu mijn paddock laten vergroten naar 23x30. Dat is twee keer zo groot, maar nog geen 20x40. Zo dat genoeg zijn om een beetje fatsoenlijk te kunnen rondrijden?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:33

@greendragon, energie teveel!
Hebben afgelopen 2 maanden ook bar weinig gedaan :=
Vanmorgen heerlijk mn bak gesleept maar sinds 15.00 regent het hier alweer flink en alles staat weer blank. Zo demotiverend :(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:46

Hier alweer tegengaand 6 uur vanavond en gaat de hele nacht weer door. Ben zo klaar met al die nattigheid.
Scheelt dat we nog klussers binnen hebben want anders.
Wel droogt het alweer sneller dan een maand geleden. Je kan merken dat de bomen wakker zijn. Die slurpen echt al wel veel water op

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 00:18

greendragon schreef:
joyce83 schreef:
Greendragon had een graver. Is hij nog met het gat bezig? of heeft hij het los gelaten?

hmm nou ja en nee...
Gisteren niets met beide pony's gedaan, maar ik heb net nog even in de miezerregen met shetje rondjes gelopen door de bak. Zodra ik haar halster aan doen, wordt Welshje druk, gaat door de bak rennen, bokken. Hij loopt zich op te winden en bij opwinding gaat hij altijd rollen, maar nu heeft hij er een obessiefje bij opgebouwd door nu ook te gaan graven...

Dus terwijl ik met shetje door de bak stap, begon ie weer te graven en te rollen. Volgende keer sluit ik hem buiten de bak. Overdag doet ie verder niets met dat gat.

Nadat ik de 15 min met shetje had behaald, hem ook nog maar even aan het werk gezet aan een touwtje. Hij moest ook even zijn energie kwijt en dat snap ik ook wel. Ik was wel nat toen ik klaar was.

Vieze prut regen...

Karin, was je ruin zo vrolijk of had hij ook energie te veel? Ik heb wel het idee dat de lente in de koppies begint te komen.

Marit, ga je die omheining zelf plaatsen of laat je het doen? Is wel een klusje? Wat heb je voor plannen voor 'trainings/vakantie pony's'?
Jij ment ook alleen met kleine pony's he? Ik heb nu een bak/paddock van 23x15 en heb daar met shetje + sulky in gemend en met welshje + vierwieler; was te doen, maar je wordt wel tureluurs van de bochtjes. Ik wil nu mijn paddock laten vergroten naar 23x30. Dat is twee keer zo groot, maar nog geen 20x40. Zo dat genoeg zijn om een beetje fatsoenlijk te kunnen rondrijden?

Wij gaan harmonica gaas met aluminium palen plaatsen.. zelf :)

Ik men idd met kleine pony’s, heb wel graag veel ruimte, al men ik vaak wel voltes. Ik wil echt 20x40 uitzetten om in te rijden :)

Ik ga vanaf komend voorjaar aan huis pony’s beleren/doorrijden en bied ook vakantie stalling aan, liefst icm training oid :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 08:03

Hier staan de struiken en bomen al in de knop en de tulpen zijn al uitgekomen. Hoop niet dat het nog gaat vriezen.

Minder leuk nieuws van het pensioenpaard, ze wordt ingeslapen. Ze heeft die hoefkanker, melanomen en is l. a. niet zuiver na een oude blessure van dr wedstrijdperiode en de eigenaar wilde haar eigenlijk goedkoop in het buitenland op een weilandje gooien maar hij heeft ingezien dat dat niet mogelijk is zonder die hoefverzorging. Helaas heeft hij de keuze gemaakt dat haar 9 maanden pensioen lang genoeg is geweest.
Dat is het harde verschil met een investeerder en een echte paardeneigenaar. Zakelijk gezien begrijp ik hem, hij heeft helaas nooit de ernst van de situatie uitgelegd gekregen en is nu wel geschrokken van hoe snel zij achteruit kan gaan.
jammer dat dat net na een revalidatie is waarin het paard weer zga zuiver loopt, mooi op gewicht is en nog maar 1 ieniemini plekje in dr hoeven heeft. Hij wil voorkomen dat ze weer terugvalt.

Ik hou mijzelf maar voor dat ze in ieder geval bijna een jaar relaxt heeft kunnen genieten op de track bij mij ipv is weggekwijnd in de wei waar ze stond en dr hoef er half afviel terwijl niemand het in de gaten had.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 09:08

Flinke klus voor de boeg Marit.

Ah wat sneu en moeilijk voor jou LN. Heb je al je tijd en energie erin gestoken om haar er boven op te krijgen. Sterkte.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:06

Sneu LN. Sterkte.

Marit, als je toe bent aan een beleerpony geef maar een gil. Ik wil onze shet graag aangespannen hebben maar die heeft als veulen zijn SI gebroken en het is voor de sulky geëscaleerd. Hij sleept de paddock, loopt mee langs de wagen maar er echt voorstaan moet in 2 span gebeuren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:12

@lyn: sneu voor het pensioenpaard, maar wat je zegt hij heeft het afgelopen halfjaar nog een relaxte tijd gehad.

@marit: ik hoop dat het gaas zelf plaatsen goed gaat, dat is nu echt een klusje wat ik graag heb uitbesteed.

Ik heb net nog maar even de dekens afgedaan want het is nog best warm, tenminste dat vond Boon. Ik zag dat Boon toch ook 'ringen' aan haar dunne regendeken (Waldhausen) heeft zitten, dus misschien past daar de hals van de Amigo ook wel op (die heeft 4 'ringen').

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:57

LN, dat klinkt zuur zeg. Jij hebt er zelf best veel aan gedaan om ‘m op te knappen toch?
Ik kan me goed voorstellen dat dat wat met je doet.
Sterkte en troost je maar met de gedachte dat je het dier een fijne tijd gegeven hebt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:08

Ahh LN dat is sneu! Sterkte!

Verder lees ik even alleen mee want ben te druk en weinig ruimte in m’n hoofd om ook op alles te reageren

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:10

Wat intens verdrietig Lynn
Zoveel werk ingestopt en nu het eindelijk wat beter gaat houd het op.
Maar idd hij heeft het nog fijn bij je gehad....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:35

Ik was net Jasmijn wat aan het borstelen en denk er over om haar toch maar helemaal te scheren. Dan ben ik iig 95% van het haar kwijt en kan ik ook veel beter de huid goed schoon borstelen (ze heeft veel huidvet/roos).
Tijdens het borstelen voelde ik een paar keer een 'ril' door haar lijfje gaan en 1x zelfs een echte 'schrik', blijken de buren een roofvogel/vlieger aan een stok met touw te hebben hangen en die komt af en toe boven de heg uit :D Maar goed dat de kip er niet meer is; die was niet meer onder de heg vandaan gekomen :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:40

Lynn_Nikita schreef:
Hier staan de struiken en bomen al in de knop en de tulpen zijn al uitgekomen. Hoop niet dat het nog gaat vriezen.

Minder leuk nieuws van het pensioenpaard, ze wordt ingeslapen. Ze heeft die hoefkanker, melanomen en is l. a. niet zuiver na een oude blessure van dr wedstrijdperiode en de eigenaar wilde haar eigenlijk goedkoop in het buitenland op een weilandje gooien maar hij heeft ingezien dat dat niet mogelijk is zonder die hoefverzorging. Helaas heeft hij de keuze gemaakt dat haar 9 maanden pensioen lang genoeg is geweest.
Dat is het harde verschil met een investeerder en een echte paardeneigenaar. Zakelijk gezien begrijp ik hem, hij heeft helaas nooit de ernst van de situatie uitgelegd gekregen en is nu wel geschrokken van hoe snel zij achteruit kan gaan.
jammer dat dat net na een revalidatie is waarin het paard weer zga zuiver loopt, mooi op gewicht is en nog maar 1 ieniemini plekje in dr hoeven heeft. Hij wil voorkomen dat ze weer terugvalt.

Ik hou mijzelf maar voor dat ze in ieder geval bijna een jaar relaxt heeft kunnen genieten op de track bij mij ipv is weggekwijnd in de wei waar ze stond en dr hoef er half afviel terwijl niemand het in de gaten had.

Sterkte :knuffel:

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 12:39

Wat zonde Lynn!

DF - mijn man is echt heel erg handig. Het zelf doen scheelt ons 5k! We gaan er mee beginnen, mocht het super tegenvallen, kunnen we altijd nog op zoek naar monteurs :)
Ik heb vertrouwen in de man, hij had al wel bedacht een tijd bij een bedrijf te gaan werken die hekken plaatst, ze zoeken daar vaak monteurs.. en laat hij nou met monteur zijn :D

Oh leuk Belker, in 2-span met Doortje, super leuk. We gaan zeker contact houden :)

Succes Marjan!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:30

MaritB schreef:
Wat zonde Lynn!

DF - mijn man is echt heel erg handig. Het zelf doen scheelt ons 5k! We gaan er mee beginnen, mocht het super tegenvallen, kunnen we altijd nog op zoek naar monteurs :)
Ik heb vertrouwen in de man, hij had al wel bedacht een tijd bij een bedrijf te gaan werken die hekken plaatst, ze zoeken daar vaak monteurs.. en laat hij nou met monteur zijn :D

Oh leuk Belker, in 2-span met Doortje, super leuk. We gaan zeker contact houden :)

Succes Marjan!

Doen we +:)+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:48

@marit: een handige man is nooit weg :)

Hier net wat regen, terwijl ze een uurtje geleden nog zeiden dat het rond 4 uur pas zou beginnen...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 13:58

Nou het is zo'n dag dat je denkt winterslaap is een goed idee.

Collega en ik hadden hetzelfde dus op een gegeven moment hadden we echt iets van nou maar goed dat we een halve dag hebben vandaag. Brandalarm ging af op het werk dus hup allemaal naar buiten. Was blijkbaar geen oefening maar de bovenburen hadden met klussen de stoppen eruit laten springen.

Gisteren een online lezing gehad over hetgeen wat Guus heeft. Was een duitse lezing maar achteraf gezien had ik het beter niet kunnen doen. Niet echt iets nieuws geleerd, alleen wat dingen gehoord waar ik mijn bedenkingen over heb omdat deze weer in de FB groepen anders gezien worden. Er waren maar 6 deelnemers en de andere 5 hadden allemaal introverte paarden en ik een extrovert. Kon het duits op zich wel volgen maar ging niet dieper op de materie in helaas.

Ik zie de laatste tijd dat oudje veel in de stal gaat staan slapen. Guus blijft dan bij de deur staan en hij staat meestal dan in haar stal. Geen idee waarom hij het doet, laatst met het iets warmere weer wel weer flink wat vliegjes bij hun in de oren. Hij heeft wel wat last van zijn darmen maar daarvoor heb ik volgende week (een gewonnen) consult met een voedingsdeskundige. Ben benieuwd wat daaruit komt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 17:25

Hier begint de wind al licht aan te trekken en de echte buien komen ook dichterbij. Zo te zien gaan ze om 7 uur weer naar binnen. Aan mijn net geleegde mestput te zien is er de afgelopen dagen al aardig wat gevallen; de onderste rand van 20 cm loopt wat naar binnen en dat is nu niet meer zichtbaar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:57

Ik had les en wederom liep hij heerlijk. Flinke regenbui en harde wind, het dak rammelde en hij gaf geen kick. na de les was het gelukkig weer droog dus als dit de storm is valt het mij reuze mee.
Thuisgekomen was de wadi overgelopen dus er is echt wel wat uitgevallen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:14

Hier is ook alweer zoveel water gevallen.
Het gras in de wei groeit goed, maar ze kunnen echt niet de wei in. Zo ontzettend zompig en glad.

Er is opheffingsuitverkoop bij een ruitersportzaak in de buurt. Er was niet veel meer, maar toch nog genoeg :D
Mijn vriend ging voor chaps, maar kwam terug met leren rijlaarzen voor eur 100.

En ik had een Sprenger bit van eur 109,00 voor slechts eur 10,00 :D

Mijn vriend is flink aan het klussen. Er waren nog zoveel rustpunten. Morgen gaat hij de keuken nog opnieuw schilderen en dan is die af. Ik vind ‘m nu al mooi <3

Vandaag kreeg ik 3 gratis potten voor in de tuin.
Echt fijn Afbeelding