Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
joyce83 schreef:Greendragon had een graver. Is hij nog met het gat bezig? of heeft hij het los gelaten?
greendragon schreef:joyce83 schreef:Greendragon had een graver. Is hij nog met het gat bezig? of heeft hij het los gelaten?
hmm nou ja en nee...
Gisteren niets met beide pony's gedaan, maar ik heb net nog even in de miezerregen met shetje rondjes gelopen door de bak. Zodra ik haar halster aan doen, wordt Welshje druk, gaat door de bak rennen, bokken. Hij loopt zich op te winden en bij opwinding gaat hij altijd rollen, maar nu heeft hij er een obessiefje bij opgebouwd door nu ook te gaan graven...
Dus terwijl ik met shetje door de bak stap, begon ie weer te graven en te rollen. Volgende keer sluit ik hem buiten de bak. Overdag doet ie verder niets met dat gat.
Nadat ik de 15 min met shetje had behaald, hem ook nog maar even aan het werk gezet aan een touwtje. Hij moest ook even zijn energie kwijt en dat snap ik ook wel. Ik was wel nat toen ik klaar was.
Vieze prut regen...
Karin, was je ruin zo vrolijk of had hij ook energie te veel? Ik heb wel het idee dat de lente in de koppies begint te komen.
Marit, ga je die omheining zelf plaatsen of laat je het doen? Is wel een klusje? Wat heb je voor plannen voor 'trainings/vakantie pony's'?
Jij ment ook alleen met kleine pony's he? Ik heb nu een bak/paddock van 23x15 en heb daar met shetje + sulky in gemend en met welshje + vierwieler; was te doen, maar je wordt wel tureluurs van de bochtjes. Ik wil nu mijn paddock laten vergroten naar 23x30. Dat is twee keer zo groot, maar nog geen 20x40. Zo dat genoeg zijn om een beetje fatsoenlijk te kunnen rondrijden?
Lynn_Nikita schreef:Hier staan de struiken en bomen al in de knop en de tulpen zijn al uitgekomen. Hoop niet dat het nog gaat vriezen.
Minder leuk nieuws van het pensioenpaard, ze wordt ingeslapen. Ze heeft die hoefkanker, melanomen en is l. a. niet zuiver na een oude blessure van dr wedstrijdperiode en de eigenaar wilde haar eigenlijk goedkoop in het buitenland op een weilandje gooien maar hij heeft ingezien dat dat niet mogelijk is zonder die hoefverzorging. Helaas heeft hij de keuze gemaakt dat haar 9 maanden pensioen lang genoeg is geweest.
Dat is het harde verschil met een investeerder en een echte paardeneigenaar. Zakelijk gezien begrijp ik hem, hij heeft helaas nooit de ernst van de situatie uitgelegd gekregen en is nu wel geschrokken van hoe snel zij achteruit kan gaan.
jammer dat dat net na een revalidatie is waarin het paard weer zga zuiver loopt, mooi op gewicht is en nog maar 1 ieniemini plekje in dr hoeven heeft. Hij wil voorkomen dat ze weer terugvalt.
Ik hou mijzelf maar voor dat ze in ieder geval bijna een jaar relaxt heeft kunnen genieten op de track bij mij ipv is weggekwijnd in de wei waar ze stond en dr hoef er half afviel terwijl niemand het in de gaten had.
MaritB schreef:Wat zonde Lynn!
DF - mijn man is echt heel erg handig. Het zelf doen scheelt ons 5k! We gaan er mee beginnen, mocht het super tegenvallen, kunnen we altijd nog op zoek naar monteurs![]()
Ik heb vertrouwen in de man, hij had al wel bedacht een tijd bij een bedrijf te gaan werken die hekken plaatst, ze zoeken daar vaak monteurs.. en laat hij nou met monteur zijn![]()
Oh leuk Belker, in 2-span met Doortje, super leuk. We gaan zeker contact houden![]()
Succes Marjan!