Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:11

Als ik Van Cranenbroek moet omschrijven aan mensen die het niet kennen zeg ik altijd “kruising tussen de Welkoop/Boerenbond en de Action”. Je koopt er overalls, laarzen, bosmaaiers, maar ook fietsen, afrasteringsmateriaal, hondenvoer, zwembaden, kerstversiering, en je carnavalsoutfit.

Dais_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:46

Hier in de buurt heb je geen cranenbroek en dat is misschien maar goed ook. De action kom ik ook heel bewust niet, want ik koop mijzelf helemaal arm daar :')

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:18

Hilary schreef:
Als ik Van Cranenbroek moet omschrijven aan mensen die het niet kennen zeg ik altijd “kruising tussen de Welkoop/Boerenbond en de Action”. Je koopt er overalls, laarzen, bosmaaiers, maar ook fietsen, afrasteringsmateriaal, hondenvoer, zwembaden, kerstversiering, en je carnavalsoutfit.

Precies de omschrijving die ik ook altijd gebruik :')
Laatst nog geweest. Komende week nog een keer voor de omheining, zal vast wel weer wat aan de handjes blijven plakken _O-

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:18

Weer wat geleerd, ik dacht altijd dat paarden mest te scherp was en pas na een half jaar in de groenten tuin kan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:52

Ik ga er altijd heen met een lijst en kom met veel terug maar met weinig van de lijst :')

Robijntjah klinkt leuk!
Karin altijd goed ff masseur er bij
DF mooi dat ze snel gewend zijn

Heb kaatje vandaag ff kort gereden en merk dat dr voeten beter voelen ze krijgt weer flink looplust. En kijkt weer tevreden

Afbeelding
Onderweg met uitstappen nog een hooinet van de paal gehaald en meegenomen. Vriendlief schud regelmatig z’n hoofd als ik weer wat bedenk _O-
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:12

Cranenbroek is leuk, maar ik man er in gaan en met lege handen weer weggaan. Ik weet niet te kiezen wat ik wil, dus dat is makkelijk.

Zo ik ben weer thuis na 2 dagen luxemburg en belgie. Weer genoten van de freibergers en de knappe nieuwe new forestpony bij mijn vriendin. Nu slapen en morgen een bosrit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 06:45

Ook de verlichting en camera in de stal werken nu.

_-:(
Afbeelding
Nu heb ik een stal van 3 x 6 slaapt de pony nog buiten op de stenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 06:48

Hahaha zal ie het toch fijn vinden :')

Net even vallende sterren gekeken en nu klaar maken voor concours. Ik haat deze tijden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 07:28

Van Cranenbroek ... daar moet ik ook niet te vaak komen :D
Heb jaren geleden een probleem met hen gehad nml een tuintafel met verkeerde poten meegekregen. Het is voor ons een poosje rijden, dus ik wilde dat ze die kwamen omwisselen aan huis. Uiteindelijk de directeur aan de lijn gekregen. Aan huis wisselen deden ze echt niet. We kregen wel de reiskosten vergoed en korting op onze eerst volgende aankopen.
Toen hebben we ook belachelijk veel gekocht :D

We gaan er binnenkort weer heen. Mijn vriend wil nieuwe werkkleding.

Fijn dat Kaatje weer beter gaat Marjan! Hoe heb je het nu opgelost met het losse gips?

Lynn_Nikita, heel herkenbaar! Tess slaapt ook liever op de stenen dan in de stal van 25m2. Niet te begrijpen :D
Ziet er wel uit als een fijne stal.

Succes op concours Robijntjah!

Ik was gisteren echt hartstikke druk. De perenverkoop ging als een speer, dus moest 2x peren schudden om voor nieuwe aanvoer te zorgen.

Verder hebben de katten de hooibalen aan het schuiven gekregen. Ik kwam amper de stal nog in. De balen lagen overal. Was even flink sjouwen.

Ook begonnen met de wei te bemesten met zeg maar de pokon voor de paardenwei. Ik heb gisteren een kwart van de wei gedaan. Vandaag weer verder.

En begonnen met de schuur op te ruimen. Mijn vriend is heel lief, maar hij maakt wel een hoop rommel :D

Begin van de avond Diekke nog gereden. Ik wilde western, maar ik was zo moe dat ik ineens niet meer snapte hoe ik de singel vast moest maken. Dus westernzadel er maar weer af. Dressuurzadel er weer op. Rijden ging fijn ;)

Tess heb ik met dubbele lijnen gelongeerd voor het eerst sinds de blessure. Ze was me wat te fanatiek, maar ze liep fijn door haar lijf en nog steeds hartstikke zuiver.

Vandaag ga ik Diekke het westerntuig op doen en ga ik een fotoshoot doen met de 10 jarige dochter van mijn vriend in westernstijl. Knappe meid, komt vast goed :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:27

Leuk vooruitzicht boemel!

Bekapster is weer geweest en nieuw gips er om gedaan :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:51

Boemel herkenbaar zo`n man, Ik heb echt een negeer stan op als ik zijn domein inloop. Hij is ontzettend chaotisch en zet alles overal neer, ik ruimde alles weer op en 3 weken later was het weer hetzelfde. Nu geaccepteerd ( soort van) dat dat zijn rommel is en net als met de kinderkamers, ik ruim het niet op

Veel sterren gezien Robijntje? Succes met wedstrijd
Marjan, hoe zag het uit?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:13

balance schreef:
Weer wat geleerd, ik dacht altijd dat paarden mest te scherp was en pas na een half jaar in de groenten tuin kan.

Zolang er geen planten staan is het prima, je mag het idd niet 'vers' bij de planten gooien. Maar ook deze mest is al wat ouder en aan de wormenhoeveelheid te zien heel goed voor de tuin :)

@marjan: hopelijk blijft het nu langer zitten.

@boemel: heb je de gewone '2x door de riem' methode of de moeilijke stropdasknoop? De laatste ben ik ook geen held mee.

Hier ook 2 gevalletjes 'liever buiten in het zand' dan in de openstaande stallen met lekker droog houtkrul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:44

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:19

Vallende sterren heb ik ook nog willen spotten maar het was bewolkt en ze waren flink aan het affakkelen bij Antwerpen dus de hele lucht was verlicht.

Hoe ging je wedstrijd Robijn? Lag ze nog zo lief te slapen toen je haar ging halen? <3

Marjan, fijn dat er weer nieuw gips rond zit!

Boemel, leuke fotoshoot in het vooruitzicht vandaag! En dat jij dat gaat opruimen joh.. de grote schuur is bij ons ook een zooi, maar dat is zijn schuur en niet de mijne. Ik hou 'mijn' schuur wel netjes want anders kan ik niks vinden :') pff decadent al die schuren zeg >;) _O-

Morgen heb ik WE les en ik dacht vanochtend al wat te oefenen met wat balkjes, maar we werden echt enorm belaagd door een boze wesp. -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:42

Hier is het wespennest net wat rustiger geworden, dus grote kans dat ze al aan het uitsterven zijn.
Schuurruimte mis ik wel hier, had er graag eentje gehad om een hele grote inloopstal van te maken. Dat lijkt me voor 's winters wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:08

Nee dit was morita, zo schattig.

Heb op de eerste proef kijkerigheid na fijn gereden, 2e proef ging heeeeel fijn, linker galop een foutje maar de rest echt fijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:27

Hier foto’s van t gips
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Robijntjah klinkt goed!
DF gelukkig, ik vind wespen maar niks
Dais, _O- zie t al voor me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:38

2 x een winstpunt!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:50

Lieve foto Robijntjuh en gefeliciteerd, jullie gaan lekker.

Wespen…. Nu nog brr.

DF, lekker bezig.

Marjan, ziet er goed uit dat gips, hopelijk blijft het zitten.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 13:50

Robijntjah schreef:
Nee dit was morita, zo schattig.

Heb op de eerste proef kijkerigheid na fijn gereden, 2e proef ging heeeeel fijn, linker galop een foutje maar de rest echt fijn.

Sorrrryyy zonder hoofdstel aan haal ik ze door elkaar := , maar schattig is ze absoluut :) Gefeliciteerd met je winstpunten! :D

MarjanB, hopelijk blijft deze wat langer zitten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:57

@marjan: voetje ziet er weer netjes uit zo.

Éigenlijk zou ik moeten gaan rijden.....

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:09

Gefeliciteerd met de punten Robijn!

Hier geef ik de paarden vandaag nog even rust na de massage en morgen pak ik ze weer.
Maar ik moet eigenlijk wel de wei gaan mesten en gaan hardlopen haha.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:11

Hardlopen kan ik nog niet met mijn heup. Kan nog geen km wandelen, maar kan wel paardrijden dus je hoort me niet meer klagen :')

Ik ben lekker aan het opruimen op het erf. Sinds we hier wonen is het nog nooit zo opgeruimd geweest geloof ik :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:51

DubbelFun, de 2x door de riem methode. Vandaag wist ik het weer :D

Ik hou van opgeruimd en aangezien mijn vriend en net een burn out gehad heeft en last van z'n rug en daarbij een enorme chaoot is, help ik met de schuur opruimen. Niet mijn hobby, maar hij doet ook genoeg voor mij.

Gefeliciteerd met je winstpunten Robijntjah! Gaat lekker zo.

Netjes in het gips Marjan. Dat het helpt is het belangrijkste.

Heerlijk zo'n opgeruimd erf Dais.

Ik had eigenlijk nog willen rijden, maar het is een beetje een rommelige dag. Morgen heb ik 40km fietsen op de e-bike gepland staan, dus ik rij Tess morgen. Zij kost het minste energie.

De fotoshoot ging goed. Ze deden het beide super. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:02

Toffe fotos zeg!