Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:45

Op een vorige stal hadden we een tussenversie van die hierboven, wel met zo’n ophanghaak (metaal), maar geen versnelling. En dan in combinatie met een haspelhoekpaal waar de haspels aangehaakt konden worden. Het andere uiteinde was ook een haspelhoekpaal, maar dan met gewone isolatoren waar we de poortgrepen van de draad aanhaakten.

Ik heb nu ook twee haspelhoekpalen, maar dan allebei met gewone isolatoren. Bij het verzetten van de draad leg ik een nieuwe lusknoop in de draad en het stuk wat ik over heb, hangt aan een prikpaaltje. Maar dat zijn dan ook geen stukken van 100 meter (eerder 5).

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:18

Straks als we de weides definitief hebben afgerasterd en ingedeeld, dan wil ik het met prikpillen af kunnen zetten. Soort strookbegrazing.
Dan is zo’n kleinere haspel wat je op kan hangen denk ik wel handig. Kan je het makkelijk aanpassen.

Maar voor de grote rollen koord moet ik nog wat verzinnen. Dat moet netjes terug op een rol, want ik denk dat we wel een gedeelte moeten hergebruiken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel klaar ben met de warmte. Voor mij hoeft dat niet meer. Ben klaar voor de herfst ;)
Maar als het dan toch warm is... scheppen de kinders het bad leeg en zoekt de hond ook wat verkoeling in een privé badje ;)

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:26

Ik heb het over de plek van de paddock gehad gisteren avond. Maar waar ik dus niet aan gedacht heb... de grond kan daar niet gekeerd worden, want daar loopt de gasleiding :')
Nog maar even verder brainstormen.

Stonden jullie paarden gisteren ook zo enorm te zweten? Nick was doorweekt en de hele tijd aan het kreunen. Maarja, hij was ook aardig vol gevreten. En vrat gewoon door, zoals een echte haflinger. Heb hem nu van de wei gehaald en 'opgesloten' bij de inloop stal met uitloopje. Ff balans dag. Er zit gewoon geen stopknop op dat paard. De hele wei is al kaal!!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 09:30

Hier ook zweten afgelopen dagen. Maandag zelfs afgespoten. En roos had last van een horzel, werd er helemaal gek van.,

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:41

Het viel me gisteravond op dat Boon ook opgedroogd zweet op de borst en hals had staan.

@Chasey: je hoeft grond niet te keren om er een paddock van te maken. En afhankelijk waar de gasleiding ligt kun je ook alleen dát stuk ongemoeid laten.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:08

Chasey schreef:
Ik heb het over de plek van de paddock gehad gisteren avond. Maar waar ik dus niet aan gedacht heb... de grond kan daar niet gekeerd worden, want daar loopt de gasleiding :')

Klic melding doen bij de gemeente en ruim om de leiding heen werken (en hopen dat wat op de melding is aangegeven klopt met de werkelijk).

Hier stonden de mini's ook te zweten gisteren en ik ook met uitmesten. Gelukkig weer wat koeler.

Een mini vindt de ingang van de schuilstal opeens eng, best lastig als ze daar hun avond/nachtportie hebben liggen en de andere mini zich opoffert om voor 2 te eten (die past de deur straks niet meer door).

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:00

Hier waren ze droog. Maar ze hebben wel de hele dag in de schaduw van de tent gestaan. Voor de gelegenheid heb ik ze daar ook hun hooi maar gegeven. Ik wil ze niet 'dwingen' om in de zon te gaan staan aan.

En gelukkig is de temperatuur vandaag al een stuk aangenamer.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:01

Mijn mini stond ook te zweten, maar die heeft ook al best wat haar. Mijn haflinger had alleen gisteravond op de trailer naar het strand wat gezweet, maar die mocht daarna lekker in de zee afkoelen. Die zit ook nog een stuk dunner in het haar moet ik zeggen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:27

Hier waren ze ook droog.
Maar ze zitten ook nog niet dikker in het haar.
En hebben schaduw van bomen en de schuilstal. En het waaide wel wat, dat scheelde ook wel.
Vandaag wat minder warm gelukkig, dat wel.

Hier hebben we eerst een winter afgewacht waar we het zand wilde keren. Eens kijken wat de gunstigste plek was een waar het van zichzelf al het snelste droog wilde blijven.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:37

Hier ook kletsnat.Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:44

DD Leuk spul maak je!
Chasey, mooie plek voor de paddock!
Inderdaad even Klic melding maken, en anders misschien paddock/gras matten iets en daar zand overheen?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:32

Hier waren ze droog gister, maar het was wel heel smerig warm zeg, bah

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:50

Bij mij waren ze niet nat maar toonde wel hangerig. Snap ik ook wel met deze hitte :D

Vanmorgen heb ik ze om 06.00 buitengezet en kom pas 21.30 thuis dus dan is het wel aardig afgekoeld :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:55

Ik was ook hangerig met deze hitte :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:30

Hier 2 droge paarden, maar ze zijn allebei in Spanje geboren en kunnen prima tegen de hitte.

Daarbij hebben we hier altijd zeewind (langs 3 kanten heb ik de Westerschelde) dus het is hier altijd wel wat frisser.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:33

Ik heb er een uit Texas. Drie keer raden wie gisteren het meest stond te zweten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:48

Ik heb nu een Canadees en een Spanjaard, beide komen al aardig in het winterhaar. Kijken wie er dit jaar 'wint' qua lengte.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:21

Onze berk heeft een 'jasje uitgedaan'... :)

Van dit (vorig jaar zomer)

Afbeelding

Naar dit

Afbeelding

De plukjes klimop bovenin bleken nog duivennesten in te zitten, dus die hebben ze laten zitten.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:50

Iemand ervaring met een epoxy antislipvloer? Wil het gangpad met een gevlinderde betonvloer hiermee behandelen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:23

Wow DD! Daar zal de boom wel content mee zijn :D

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:46

@Niello pfoe dat lijkt me een dure grap. op mijn vorige stal hadden ze de betonnen vloer in laten frezen en dat scheelde echt heel veel aan glijdende paarden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:48

Die boom ziet er heel anders uit zo.
Gen ervaring met epoxi, lijkt mij vrij prijzig. Gevlinderd is inderdaad ontzettend glad. is opruwen door 1 of andere machine geen idee?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:00

Ik wil graag een alarm plaatsen op de loods, maar welke?? Ik hoef het niet via een duur bedrijf, "gewoon"een sirene of zo als een deur opengemaakt wordt Er komen nu vrij veel inbraken voor hier en wij hebben 2 waakse honden maar ik denk dat als aan de voorkant van de loods iemand bezig is hun dit niet horen en dus ook niet aanslaan. 100 euro wil ik uitgeven

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:02

misschien heel stom, maar al eens op ali express voor zoiets gekeken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:10

@lynn: Ik zou in dit geval niet vertrouwen op iets als Ali-express :)

@niello: opruwen van het beton zou ook mijn eerste keus zijn en anders een dunne rubbermat op rol met profiel.