Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
palousa_boy schreef:Ik zou het ook lekker laten liggen als het niet in de weg ligt.
Zou wel uitkijken met de palen zo dicht tegen de greppel, dus je die niet zo om nu? (Of in de winter als alles nat is)
Hier was de buurman een greppel aan het graven en daar viel 3/4 van onze omheining dus in omdat hij strak tegen de palen aan het graven was. Waren we niet zo erg blj mee aangezien de paarden gewoon in de wei stonden, en het was weer erg veel werk om het te herstellen. (En uit hem kwam er geen woord, t is dat ik het zelf zag)
spatter schreef:lynn wat een schitterend dier!
Ken jij de eigenaren ?
Waaslander wat een prachtige dieren.
Ik overweeg om mijn welsh cob merrie te laten dekken door zo'n grote ezelhengst maar kan er nog geen vinden zo groot.
Je hebt gelijk kwa gedrag , Tika lijkt wat dat betreft ook meer op een ezel.
Ze kan heel moeilijk doen om iets maar snapt ze het , is het voor altijd goed, enorm slim dier.
Ik doe vanaf dat ik haar heb al veel grondwerk , ook wandelen langs de weg.
Fabster schreef:Hoe oud worden muildieren of ezels eigenlijk? Ouder dan paarden toch? Anders zou ik het ook nog wel overwegen. Toch nog mijn fjord laten dekken door een ezel en dan als hand/last dier mee op de ritten. Maar ze moete wel dood zijn als ik dood ga. Anders miet je straks een ezel van 30 gaan verkopen. X raden waar die dan terecht komt...
Fabster schreef:Hoe oud worden muildieren of ezels eigenlijk? Ouder dan paarden toch? Anders zou ik het ook nog wel overwegen. Toch nog mijn fjord laten dekken door een ezel en dan als hand/last dier mee op de ritten. Maar ze moete wel dood zijn als ik dood ga. Anders miet je straks een ezel van 30 gaan verkopen. X raden waar die dan terecht komt...
spatter schreef:Muilezels en ezels worden inderdaad ouder als paarden, meer zoals kleine pony's.
Waaslander daar heb ik al contact mee gehad maar die zeiden dat ze nu geen hengst hadden daarvoor.
Nee toch niet denk ik, was een ander bedrijf dichter bij mij met poitou ezels.
Ga kijken!
spatter schreef:Moeilijkste is niet een hengst maar een hengst die een paardenmerrie wil dekken, de meesten doen dat niet maar ik zag dat ze zelf ook een muildier gefokt hebben .
Wil er binnenkort eens heen om de boel te bekijken.
spatter schreef:Waaslander kan ik me voorstellen.
Vriendin van mij met 4 muildieren , wil als volgende een grote ezel om te rijden.
Ze begint per 1 september een bedrijfje dat ritten organiseerd met muildieren in de Belgische eiffel.
Denk dat als ik haar mee neem , ze zeker met een ezel thuis komt