Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AshleyM

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:26

Leuk topic zeg, ik heb 2 Shetlanders thuis!

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:20

Wat een mooie stek heb je daar luzerne. Wij hebben vandaag grachten gegraven met de kraan achter de piste en dan haaks daarop richting de grote sloot vanachter. We moeten het nog wel verder uitschuppen en er draad voorzetten. Vandaag 150 meter gracht gegraven. En hopen dat we deze winter minder last hebben van water overlast.
Afbeelding
[/img]

Dit jaar hebben we er twee keer last van gehad. Andere twaalf jaar nooit zo extreem.
Dus duimen dat we dit jaar dit niet meer hebben.

Afbeelding
[/img]

En dan ben ik nog aan,het twijfelen om de andere berg zand weg te doen. Maar blijkbaar vinden de kleintjes dat leuk om erop te staan. Dus twijfel nog een beetje.

[/[img]
Afbeelding
[/img]

[/[img]
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door llora op 18-08-16 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:22

Lekker laten liggen, mooi heuveltje van maken :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:46

Ik zou het ook lekker laten liggen als het niet in de weg ligt.

Zou wel uitkijken met de palen zo dicht tegen de greppel, dus je die niet zo om nu? (Of in de winter als alles nat is)
Hier was de buurman een greppel aan het graven en daar viel 3/4 van onze omheining dus in omdat hij strak tegen de palen aan het graven was. Waren we niet zo erg blj mee aangezien de paarden gewoon in de wei stonden, en het was weer erg veel werk om het te herstellen. (En uit hem kwam er geen woord, t is dat ik het zelf zag)

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:51

palousa_boy schreef:
Ik zou het ook lekker laten liggen als het niet in de weg ligt.

Zou wel uitkijken met de palen zo dicht tegen de greppel, dus je die niet zo om nu? (Of in de winter als alles nat is)
Hier was de buurman een greppel aan het graven en daar viel 3/4 van onze omheining dus in omdat hij strak tegen de palen aan het graven was. Waren we niet zo erg blj mee aangezien de paarden gewoon in de wei stonden, en het was weer erg veel werk om het te herstellen. (En uit hem kwam er geen woord, t is dat ik het zelf zag)

De palen worden nog naar de andere kant verzet. Juist op de rand van het zand en het gras. Moeten we morgen nog doen. Hoewel ik er over na denk om er gewoon een tweede omheining voor te zetten. Heb nog palen en draad genoeg liggen. Mercikes om het te zeggen.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:55

Ik weet niet meer wie me de tip had gegeven van horsestables.nl ziet er wel redelijk uit. Bedankt !!

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:33

Jeetje luzerne wat gaaf! Dat is echt mijn droom. Helaas hier niet te betalen in de omgeving.
Super tof hoor!

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:57

Hilary schreef:
Hee Luzerne, jij zit ook in de PP-groep op FB :D

Yep..

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:57

Hilary schreef:
Hee Luzerne, jij zit ook in de PP-groep op FB :D

Yep..

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:46

spatter schreef:
lynn wat een schitterend dier!
Ken jij de eigenaren ?

Waaslander wat een prachtige dieren.
Ik overweeg om mijn welsh cob merrie te laten dekken door zo'n grote ezelhengst maar kan er nog geen vinden zo groot.
Je hebt gelijk kwa gedrag , Tika lijkt wat dat betreft ook meer op een ezel.
Ze kan heel moeilijk doen om iets maar snapt ze het , is het voor altijd goed, enorm slim dier.
Ik doe vanaf dat ik haar heb al veel grondwerk , ook wandelen langs de weg.

Hoi Spatter, je kan je merrie laten dekken op de fokkerij waar mijn ezels vandaan komen maar is mss te ver voor jou, is ezelmerlkerij in Henegouwen (België)
http://www.asineriedupaysdescollines.be
Spreken ook Nederlands hoor :-)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:06

Hoe oud worden muildieren of ezels eigenlijk? Ouder dan paarden toch? Anders zou ik het ook nog wel overwegen. Toch nog mijn fjord laten dekken door een ezel en dan als hand/last dier mee op de ritten. Maar ze moete wel dood zijn als ik dood ga. Anders miet je straks een ezel van 30 gaan verkopen. X raden waar die dan terecht komt... -O-

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:13

Fabster schreef:
Hoe oud worden muildieren of ezels eigenlijk? Ouder dan paarden toch? Anders zou ik het ook nog wel overwegen. Toch nog mijn fjord laten dekken door een ezel en dan als hand/last dier mee op de ritten. Maar ze moete wel dood zijn als ik dood ga. Anders miet je straks een ezel van 30 gaan verkopen. X raden waar die dan terecht komt... -O-

ezels kunnen inderdaad wel iets ouder worden dan paarden denk ik, muilezels en muildieren weet ik niet

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:13

Fabster schreef:

ezels kunnen inderdaad wel iets ouder worden dan paarden denk ik, muilezels en muildieren weet ik niet

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:46

Muilezels en ezels worden inderdaad ouder als paarden, meer zoals kleine pony's.

Waaslander daar heb ik al contact mee gehad maar die zeiden dat ze nu geen hengst hadden daarvoor.
Nee toch niet denk ik, was een ander bedrijf dichter bij mij met poitou ezels.
Ga kijken!

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:36

spatter schreef:
Muilezels en ezels worden inderdaad ouder als paarden, meer zoals kleine pony's.

Waaslander daar heb ik al contact mee gehad maar die zeiden dat ze nu geen hengst hadden daarvoor.
Nee toch niet denk ik, was een ander bedrijf dichter bij mij met poitou ezels.
Ga kijken!

ja hebben normaal wel meerdere hengsten, grands gris des colinnes (grote grijze met kort haar), ook zeker een witte Poitou en denk ook nog andere....
vraag naar Marie, ze kan goed Nederlands :-)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:40

Moeilijkste is niet een hengst maar een hengst die een paardenmerrie wil dekken, de meesten doen dat niet maar ik zag dat ze zelf ook een muildier gefokt hebben .
Wil er binnenkort eens heen om de boel te bekijken.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:04

Die ezels <3 <3 <3 o zo leuk. Tof dat je er twee hebt. Hier in de buurt stond een ezeltje in zijn uppie, als je dan langs reed met de paarden werd hij helemaal dol. Staat nu gelukkig een pony bij.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:09

Ow ik wil zo enorm graag een (half) ezel, maar mijn vriend ziet me aankomen. :')
Ben echt een hoarder wat dieren betreft dus gelukkig hebben we niet veel ruimte :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:15

Oh my Anne, kan ik nog terug? O:)

Vandaag 1 hek een paar meter verplaatst; alleen de betonnen paal van 400 kg uitgraven en verplaatsen en weer ingraven was al een hels klusje en dan hebben wij nog 5 van dat soort hekken te doen, buiten de rest, met zijn 2-en...

Ik ook met mijn grote mond, dat ik weer wat te doen wilde hebben... :7 :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:11

Hier mag je geen bomen planten op agrarische grond.

Welkom alle nieuwe mensen.

Mag ik jullie even voorstellen aan onze nieuwe muizen vanger. Vanmiddag opgehaald.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag de paarden weer geënt. En evn naar de tanden van mijn merrie Marinka laten kijken. Dinsdag gaan ze even wat haken weg halen. We dachten al iets te merken met rijden.
Laatst bijgewerkt door kvulden op 19-08-16 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:13

Wat een lievie <3

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:26

spatter schreef:
Moeilijkste is niet een hengst maar een hengst die een paardenmerrie wil dekken, de meesten doen dat niet maar ik zag dat ze zelf ook een muildier gefokt hebben .
Wil er binnenkort eens heen om de boel te bekijken.

ja hebben nu een mooi muildiertje van hun halve tinker merrie. Mooi beestje <3
je kan sowieso elke zondag gaan kijken
doe ik niet te veel want wordt je hebberig van :-)

vandaag gaan wandelen met ons ezels, eerste keer dat Tinker Jack alleen achterbleef, was helemaal over zijn toeren en is 2 uur blijven hinniken volgens de buren, wist niet dat hij zo een goede band heeft met de ezels

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:50

Waaslander kan ik me voorstellen.
Vriendin van mij met 4 muildieren , wil als volgende een grote ezel om te rijden.
Ze begint per 1 september een bedrijfje dat ritten organiseerd met muildieren in de Belgische eiffel.
Denk dat als ik haar mee neem , ze zeker met een ezel thuis komt :D

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:17

spatter schreef:
Waaslander kan ik me voorstellen.
Vriendin van mij met 4 muildieren , wil als volgende een grote ezel om te rijden.
Ze begint per 1 september een bedrijfje dat ritten organiseerd met muildieren in de Belgische eiffel.
Denk dat als ik haar mee neem , ze zeker met een ezel thuis komt :D

zeker meenemen dan haha :-)
oh wat leuk, mag je mij wel een link van geven!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:20