Wat betalen jullie aan stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

julie_flash

Re: Wat betalen jullie aan stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:55

Mijn paard staat 24 uur per dag op de wei samen met nog 4 andere pony's bij particulieren..ik betaal voor de wei plus elke dag hooi en muesli 80,00 euro in de maand.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:09

inieder geval veel te veel 235 euro volgens mij pm dan voeren ze elke dag
2x per dag hooi en er word uitgemest 1 x per week en dan nog 1 x per dag opstrooien
3 wasplaatsen ,3 binnenbakken ,3 buitenbakken,2 longeerbakken en een losgooi bak

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:17

**foutje** Clown
Laatst bijgewerkt door Amanda__ op 09-01-08 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:19

jolmer20 schreef:
2x per dag hooi en er word uitgemest 1 x per week en dan nog 1 x per dag opstrooien
3 wasplaatsen ,3 binnenbakken ,3 buitenbakken,2 longeerbakken en een losgooi bak

vind jij dat veel.. Wow!
met alle faciliteiten wat jij hebt betaal ik hier in het zuiden van limburg makkelijk 300 euro p.m!!

ik betaal 190 met hooi,stro,zaagsel,krachtvoer,voeren,elke dag weidegang zomer en winter, iedere dag mesten en een buitenbak en longeerbak...
dus vind dat van jou heel erg meevallen!

word bijna jaloers als ik hoor wat sommige betalen en allemaal erbij hebben! wauw! Bloos

Helena24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:54

Ik betaal 355 euro voor binnenpiste, gigantische buitenpiste, weides, voeren en uitmesten en meerdere wasplaatsen met warm water enz. Ik woon in België, op 20 km van Brussel en hier is dat ongeveer de prijs...

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:13

Helena24 schreef:
Ik betaal 355 euro voor binnenpiste, gigantische buitenpiste, weides, voeren en uitmesten en meerdere wasplaatsen met warm water enz. Ik woon in België, op 20 km van Brussel en hier is dat ongeveer de prijs...

wat een belachelijke prijs! Een stalgenoot in onlangs verhuisd naar een stal met precies de zelfde faciliteiten als jij hebt. Zij betaald echter 200 euro.

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 07:42

sjonge sjonge wat een verschillen allemaal
ik volg dit al een tijdje en wat een prijs verschil
en faciliteiten verschil overal
met stal/zonder stal
met voer/zonder voer
met bak/binnen en buiten enz. enz.

sommige betalen echt gigantisch veel en andere betalen echt een lachertje Tong uitsteken

ik blijf het nog volgen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 07:45

tja het hangt van de regio af,wat je ook betaald.
niet iedereen heeft het geluk dat ze een goedkope stal hebben.

ik betaal nu €300 voor all in stalling,voeren,2 lessen per week,uitmesten,2 binnenbakken,1 grote buitenbak,longeercirkel,paddocks,weiland en de paarden worden ook voor die prijs regelmatig ontwormd

horses19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 08:07

Er is een hoop verschil zie ik. Ik stond vroeger altijd vol pension nu sta ik ergens daar betaal ik 75 euro per paard ik heb er 2 dus 150 euro en dan komt het hooi,stro voer enz er nog bij. Er is een verlichte buitenbak en sta bij het bos.

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:06

woeliej schreef:
Helena24 schreef:

wat een belachelijke prijs! Een stalgenoot in onlangs verhuisd naar een stal met precies de zelfde faciliteiten als jij hebt. Zij betaald echter 200 euro.

Zal ook wel met de regio te maken hebben (dicht bij hoofdstad). In West-Vlaanderen is 355 euro ook wel echt veel. Voor die faciliteiten betaal je in W.VL tussen 250 en 300 euro.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:25

PaulineDP schreef:
Zal ook wel met de regio te maken hebben (dicht bij hoofdstad). In West-Vlaanderen is 355 euro ook wel echt veel. Voor die faciliteiten betaal je in W.VL tussen 250 en 300 euro.

eigenlijk best raar toch, dat er soms ruim honderd euro verschil zit in soort gelijke stallingen alleen omdat je in een bepaald stuk van het land zit.

Waarom is het eigenlijk dicht bij de hoofdstad zoveel duurder?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:28

Op de stal waar ik stage loop kost stalgeld 400 euro meen ik. Je hebt dan wel alle mogelijke luxe, waaronder 2 binnenrijbanen en staat dan op stal bij grandprix amazone. Stal ligt overigens in West brabant

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:31

ik betaal 80 euro als ze buiten staat en 100 euro als ze binnen staat. de boer voert hooi zo'n vier keer per dag. biks zit er niet bij. mesten doe ik zelf(4/5x per week) en er is geen bak. maar tis dicht bij huis terwijl ik midden in de stad woon. het buitenrijden is wel erg belabberd helaas!!
pony is gelukkig dat kan ik aan alles merken en dat is het belangrijkst! Pling
(ik woon in Leeuwarden)

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:34

€255,- en dat is inclusief 2x hooi, 2x biks en stro per dag en binnen/buitenbak, 1x les per week. en in de zomer het land. Ik wil dat mijn paardje meer hooi krijgt dus ik heb zelf nog wel extra kosten voor extra hooi, geloof 7,50 voor 2 weken(?)

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:40

woeliej schreef:
PaulineDP schreef:

eigenlijk best raar toch, dat er soms ruim honderd euro verschil zit in soort gelijke stallingen alleen omdat je in een bepaald stuk van het land zit.

Waarom is het eigenlijk dicht bij de hoofdstad zoveel duurder?

Is toch logisch. Ook huizen zijn dichter bij de hoofdstad duurder dan op het platteland.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:13

170euro per maand
binnenbak, 2 buitenbakken, round pen.
grote openstallen, elke dag worden ze gemest.
stapmolen is in aanbouw.
en nog veel meer
www.jessy-stable.nl

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:37

ik ben per nov van stal verhuist.

oude stal 190 p/m zelf mesten en buitenzetten,weidegang zomermnd,2x bix en kuil,super goede altijd te rijden bak met tapijtsnippers,losgooibak.
stal was 3x3 met tralies in een schuur.

nieuwe stal 190 p/m,2 pensionpony`s Haha! ,4x supergoede droge kuil en 2x biks en 1x peen,de bak is iets minder maar word vaak gesleept met veel regen is hij nat,de hele dag op de paddock,word gemest en buiten/binnen gezet,de stal is een container van 3,2x 2,5 met open deur en laag tussenschot.
van de zomer overdag op de wei en s`avonds naar de paddock

mijn pony voelt zich veel beter ,is rustiger, trapt de stal en zichzelf niet meer kapot, is van haar voernijd af Haha!
er is een verwarmde kantine met koffie automaat [ gratis]en wc,ik heb super veel ruimte voor al mijn spullen,er staat een grote plantenkas naast de stal waar de spullen liggen en waar je je pony kan poetsen ,altijd droog en uit de wind [warm]

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:43

voor mijn 2paarden betaal ik ook 170 euro er is een binnenbak aanwezig twee buitenbakken een roundpen en land om de manege heen ze krijgen 2 keer per dag voer en ze worden gemest en zomers staan ze lekker buiten Pling

Ibelieve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:27

€125 inclusief brok,brood,wortels hooi stro en je mag van alles gebuik maken

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:00

Ik ga 1 februari verhuizen, ik stond nu op een gratis plekje maar dit is wegens de afstand niet haalbaar meer.
Nu straks ga ik 100€ pm betalen voor de huur van stal, weidegang, bak + hindernissen. Daarbij komt nog 30 euro bij aan hooi en vlas. En ik doe zelf een maand met 1 zak brok omdat me fjord weinig tot niet nodig heeft.

Ladyniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:12

Ik betaal ook 300 euro tja hier in de omgeving is het echt niet normaal!
Ben heeeel erg jaloers op de mensen die elders wonen en een stuk minder hoeven te betalen!
maar goed alles voor me paardje natuurlijk! Knipoog

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:16

Amanda__ schreef:
jolmer20 schreef:

vind jij dat veel.. Wow!
met alle faciliteiten wat jij hebt betaal ik hier in het zuiden van limburg makkelijk 300 euro p.m!!

In den haag zit je dan rond de 350 +....

Paulinepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:54

Ik heb geen paard maar bij ons op de manége is dat:
230€ (winter) = stalling, uitmesting, hooi+brokkenmengeling, gebruik piste, longeerpiste en stapmolen, gratis gebruik van een opbergkastje...
170€ in de zomer

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:45

het is nogal logisch dat het rond de steden duur is,vaak is het land waarop de manege staat ook een stuk duurder,en minder ruimte(vraag en aanbod he)
niet iedereen kan zijn paard of pony kwijt op het platteland

horsy_choco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:27

Ik betaal 210 Geld, geld! Voor mijn paard
Inc. hooi, stro, biks, uitmesten, gebruik van bakken, padocks, longeercirkel.
Vlakbij bos in de buurt.