Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirkip

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:42

ooh spannend!!! Ben heel benieuwd hoe het ging vandaag!!!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:48

Is er al bericht????

Nee

Oef ik ben zo nieuwschierig.....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 20:58

pffff, zweet,zweet, draai, draai....
Rivano, wij zijn benieuwd..... Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:08

Ik heb ook nog geen bericht gehad.. kon niet mee ivbm met me werk enzo... baal verschrikkelijk.. Weet dat ze als het goed is nog in tsjechie of duitsland zitten

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:13

spannend nog geen nieuws.....
Nou ik hoop dat er morgen goed nieuws is....

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:04

Heb mn duimen zo ongeveer uit de kom gedraaid vandaag, jammer dat er nog geen nieuws is! Het eerste wat ik net deed toen ik thuis was, was ff op bokt kijken naar dit topic..

Nog even verder zweten dus!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 05:31

Pfff net uit bed en meteen gekeken.... nog geen nieuws....

akkenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 06:46

ik heb deze topic ook gevolgd, en zit met spanning te wachten op het verslag.
ik hoop dat we gauw wat horen.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:09

jeetje het was ook mijn eerste gang toen ik op kwam vanochtend okay tweede dan Haha!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:11

ik hoop zo dat ze dubbel en dwars is terecht gesteld.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:20

het is zooo spannend!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:33

ik Wacht ook met spanning af.Pfff Als ik terug kom strax meteen maar kijken of er nieuws is.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 11:16

Sabotage!

Gister zat ik de hele avond klaar om te typen, lag de boktserver eruit.
Zit ik vanochtend het hele verhaal te typen, maar omdat ik tussendoor ook werk duurde dat denk ik te lang, dus toen ik na het hele verhaal uitgetypt te hebben op submit drukte was ik ondertussen al stilzwijgend automatisch uitgelogd, en was mijn verhaal ook weg! 'Back' button werkte niet.

Nu kan ik opnieuw beginnen! Heb zo'n hekel als zoiets gebeurd. Heel je ziel en zaligheid leg je in je lange uitgetypte verhaal, ben je klaar, is het weg!

Nou... dan beginnen we maar weer opnieuw.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 11:19

Toch nog geluk! Een deel stond in word (IVM spelling checker) Dus ik hoef alleen de aanvullingen te doen.

Daarom kan ik binnen afzienbare tijd hier alsnog het hele verhaal zetten.

MotherGoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:28

Ik ben zo ontzettend benieuwd naar je verslag Rivano. Ik wacht vol spanning half geduldig af (met alle medeposters hier Haha! )

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:37

schiet op Haha!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:39

spannend Haha!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 11:42

Eindelijk daar ben ik dan!! Heb zo snel mogelijk getypt en de aanpassingen erbij gezet.

Zat ik gister helemaal klaar om het verhaal te typen ligt de bokt server eruit! Was iets met de database. Dus ik wachten en refreshen, ben maar andere dingen gaan doen. Na 21 uur nog eens gekeken, maar hij lag er nog steeds uit. Dus toen heb ik de computer maar afgesloten. Je zou bijna denken aan Sabotage!! ;)

Maar vandaag: Nieuwe dag, nieuwe poging. En tot nu toe ziet de Bokt omgeving er stabiel uit. (op dat incidentje van net na dan. Lang leve MSWord!)

Allereerst een huishoudelijke mededeling:
Nu kan ik het wel verklappen:
Voor degenen die het al vermoedden: Dat hele engeltalige verhaal is niet geschreven door degene die ze zegt dat ze is. Het IP nummer is gelijk aan dat van onze grote vriendin. Dus tenzij ze in hetzelfde huis wonen, zie ik geen andere conclusie dan: 1 persoon, 1 computer, 1 ver land aan de andere kant van de oceaan.
Maar toch gezellig dat ze even langskwam. Nu dacht ik al dat ze meelas, maar om het zo bevestigd te zien is altijd prettig. Doordat ik er al rekening mee hield kon ik niet alles schrijven, en dat is nu natuurlijk nog sterker! Ik heb na zitten denken in welke taal ik moet schrijven waar zij niets mee kan, en jullie wel. Maar ik kom er niet uit. Misschien Oud-Hollandsch? Gij zijt een schobbejak! (of zou het tegenwoordig schobbenjak zijn? De oud-hollandsche koppel-N spellingsregel is me nog niet helemaal duidelijk.)

Dan nu het Verslag van de Dag:

Om 6 uur opgestaan en met de trein naar Dusseldorf. Daar bij het gerechtsgebouw aangekomen was het echt een mega groot complex, met allemaal kleine rechtszalen erin. Liepen mensen rond met toga's en dikke aktetassen. Helemaal echt. :D Net zoals op TV.
Heb de zaal opgezocht waar ik wezen moest, blijkt het een lange smalle gang te zijn met allemaal zalen aan de zijkant en die gang was 1 grote wachtruimte met bankjes. Vond ik verassend. Je zit dus gewoon met je gedaagde in een gang op een houten bankje te wachten. Zou dat nooit tot problemen lijden? Maar goed. Ik stond daar en er zaten her en der wat mensen. Ik had geen idee wie er allemaal zouden komen, en ook geen idee hoe de mensen eruit zagen die die rechtszaak hadden. (je weet wel, die vervalste cheques, waar xxx ‘echt niets’ aan kon doen...) , en welke mensen uberhaubt wisten dat de rechtszaak was. Maar paardenmensen herken je gewoon. Ook in een gerechtsgebouw in Duitsland! Op mijn dapperst op een stelletje afgelopen en gevraagd of ze ‘toevallig’ voor ‘die en die’ zaak kwamen. Ze bleken zelfs de hoofdpersonen te zijn! Was meteen helemaal gezellig. Langzaam kwamen er meer binnen, en aangezien we erg luidruchtig waren, kwamen de anderen naar ons toe om “aan te sluiten”. In totaal waren we met advocaat erbij met z’n 7-en. Van xx en haar advocaat nog geen spoor. Toen werd het omgeroepen en konden we naar binnen. Was ook al helemaal echt. De rechter in zo'n toga op zo’n verhoging, 2 bankjes tegen over elkaar voor de 2 partijen, en een publieke 'tribune'. Er waren meer gedupeerden gekomen. We bleven gehypnotiseerd naar de deur staren. Waar bleef ze nou?!?!? En waar is die ondertussen vijfde advocaat van haar? De rechter begon de zitting, en meldde dat de advocaat van xx niet kwam omdat haar vorige advocaat (we noemen haar Advocaat Nummer 5) haar niet meer vertegenwoordigde, (Waarom niet? }> ) en ze sinds (ik dacht) gister pas een nieuwe had. We noemen hem/haar: Advocaat Nummer 6.
Ja hoor! Ze had het voor elkaar. Geniaal! Weer een nieuwe advocaat, en die nieuwe kon op zo’n korte termijn niet inlezen en ook niet komen opdraven, en Mevrouw de Gedaagde was zo respectloos om dan zelf ook maar niet te komen. NIET KOMEN IS SCHULD BEKENNEN.

Maar de zitting ging wel door! En nu wordt het een beetje lastig, want omdat er namens haar niemand was, heeft ze ook geen idee wat er besproken is. En nu zit ze zeker achter haar PCtje in verweggiestan in de hoop hier op bokt te kunnen lezen wat er gezegd en besproken is. Maar daar gaan we niet aan meewerken, dan had ze maar moeten komen of iemand moeten sturen! En ik denk dat ze wel spijt heeft, want als daar niemand zit om bezwaar te maken tegen iets, wordt niets afgekapt door de rechter. Je kent het wel van TV: De advocaat zegt iets, de tegen-advocaat zegt: “ Objection Your Honour!” En dan zegt de rechter: “Sustained.” Maar er was nu niemand om “Objection Your Honour” te zeggen. (Hihi, ik kijk teveel TV...) Niet dat ze de hele zaak uitvoerig besproken hebben, dat kan niet zonder tegenpartij, maar we werden ook niet dezelfde minuut weer naar huis gestuurd. Was erg interessant om eens mee te maken. Wat er wel besproken is kan ik natuurlijk niet zeggen.
Behalve dan dat er een nieuwe datum genoemd is dat Advocaat nummer 6 naar de rechtbank moet komen. (is gesloten zitting, verder niemand bij, alleen de advocaten) Dan is er een soort vna overdracht en wordt er een nieuwe datum geprikt. Er was nog onduidelijkheid over ‘iets’ en dat wilde de rechter ook laten uitzoeken. Verder had de rechtszaak nog een verassende wending, en toen werd hij afgesloten. (jahaaaa, suspense, had je maar moeten komen!)

We zijn met z’n 7-en, waaronder de advocaat, nog in de kantine gaan zitten en dat was erg gezellig. Kende al die mensen niet, maar we hadden 1 ding gemeenschappelijk. Al waren er 2 die die gemeenschappelijke factor niet hadden, maar toch met goede reden gekomen waren. En ik wil mijn duitse leraar bedanken voor dat eene jaar les, want alles was natuurlijk in het duits. Helaas was mijn duits niet genoeg om de rechter grotendeels te verstaan... Misschien heb ik wel hele belangrijke dingen gemist. Die man naast me kon natuurlijk niet steeds alles vertalen. Echt balen! Wie weet wat er allemaal gezegd is wat ik gemist heb.

Ik heb in ieder geval een erg leuke dag gehad. Ben nog nooit bij een rechtszaak geweest, iedereen was heel aardig en vriendelijk. Vond het gewoon gezellig. Het was veel officiëler dan ik dacht.
Op 1 ding na!!
Die man naast me vertaalde soms wat voor me, dat werd steeds meer, en in plaats van fluisteren gingen we steeds harder praten. (tja... dat gebeurd in het heetst van de strijd!) Maar we kregen geen represailles. Dus.... toen had die man zoiets van:" ik zit dan wel in het publiek, het is mijn zaak niet eens, maar ik wil eigenlijk wel wat zeggen. En tot nu toe heeft ze me ook niet gestopt." Hij heeft toen aan de rechter gevraagd ook wat te mogen zeggen. En dat mocht!!! Want... er was van de tegenparij toch niemand om bezwaar te maken. ;) Dus hij doet zijn woordje. Maar als hij het mag, mag ik het ook! En die man achter me ook! De rechter luisterde geduldig naar wat we aan het vertellen waren. Daarna hadden we de smaak helemaal te pakken! En begonnen ook zonder toestemming hardop te praten. (was toch niemand die bezwaar kon maken van de tegenpartij.) Kortom: We hebben een beetje ordeverstoring enzo gedaan. O:) Maar zijn niet geboeid afgevoerd, dus dat motiveerd voor de volgende keer. Dan zorg ik dat ik een duits verhaaltje klaar heb, want nu overviel het me nogal. Wie verwacht dat nou? Ik kon ook ook niet echt wat zeggen want ik had tenslotte de halve rechtszaak niet kunnen volgen. Wilde geen domme dingen zeggen.

Haha, was best hilarisch! Leg de spandoeken en megafoon maar klaar. Nu ben ik voorbereid voor de volgende keer. (ok, was allemaal stiekem vreselijk spannend, en was ik vreselijk zenuwachtig!)

Is natuurlijk niet handig van haar om het zo te spelen en niet op te komen dagen, daar kweek je geen goodwill mee bij de rechtbank. Maar volgende keer zal ze ongetwijfeld weer wat hebben om er onderuit te komen.

Maar ach... maakt niet uit, want:
(We sluiten Dak de Musical af met bekend liedje:)

Yes time, time, time is on my side, yes it is
Time, time, time is on my side, yes it is
Oh, time, time, time is on my side, yes it is
I said, time, time, time is on my side, yes it is
Oh, time, time, time is on my side
Yeah, time, time, time is on my side

En de 2 mij onbekende mannen achterin barsten vervolgens onverwacht ook in luid gezang uit:

Ready Or Not, Here I Come, You Can't Hide
Gonna Find You and Take it Slowly

So while you're imitating Al Capone
I'll be Nina Simone
And defacating on your microphone.

You can't run away
From these styles I got, oh baby, hey baby
Cause I got a lot, oh yeah
And anywhere you go
My whole crew's gonna know
You can't hide from the block, oh no.

Zou Joop van der Ende al interesse hebben?
De Swingende Rechtszaal. - Take 2.
Laatst bijgewerkt door Coby op 01-02-16 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd uit bericht.

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:57

het is toch te belachelijk voor woorden dat ze gewoon niet is komen opdagen!!! Ik ben benieuwd wat voor maatregelen het gercht zal gaan nemen, want zoiets mag toch helemaal niet.
Nou ja in ieder geval weet de rechter jullie kant van het verhaal en dat zal jullie in het voordeel nemen, hoop ik tenminste voor jullie allemaal.
Volgende keer word er weer een dag van te voren gemeld dat ze niet komt omdat advocaat nummer 6 het ook laat afweten, dat zou me niets verbazen. Tot die tijd kan zij gewoon lekker doorgaan met haar zaakjes.

OW ja dat zij het was met die engelse berichtjes dat wisten we natuurlijk al lang Haha!

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:19

Sjonge jonge... niet op komen dagen... Nagelbijten / Gniffelen
En hiermee even een puntje om dit topic te volgen...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:28

Hee, maar hoelang kan ze doorgaan met niet op komen dagen?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:29

Ow, ow, ow, wat een w**f toch...
Wel lachen dat die mannen dat gingen zingen! Jullie krijgen haar wel!
Enne... wat een eng idee dat ze gewoon meeleest...
Pas alsjeblieft goed op, Rivano!! (gelukkig deed je dat al wel, maar nu blijkt maar weer)...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:39

Myfairytale schreef:
Wel lachen dat die mannen dat gingen zingen! Jullie krijgen haar wel!

Volgens mij was dat een grapje, van dat zingen (toch?????)

Veel succes, GO GET HER!!!!

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:41

We blijven het allemaal volgen! Ik denk dat je het script maar moet gaan laten schrijven want het is geen Joop maar zelfs een Hollywood verhaal!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:00

Verbaasd me niets dat ze niet is komen op dagen, en ook niet dat zij onze 'engelse gast' was.

Hopelijk laat de volgende zitting niet maanden op zich wachten?