Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:31

Ik zie hier voorlopig geen vorst hoor...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:33

@xXutopiaXx: ik kom al járen bij een 'kraker' en heb er altijd veel baat bij. Soms kun je na een sessie wel erg moe zijn en dan moet je gewoon even een dutje gaan doen :D
Vroeger kraakten ze altijd met de handen, tegenwoordig hebben ze er ook een apparaatje voor.

@Prairy: als er heel veel Torx door gaat moet je eens bij de Hornbach kijken; in grotere hoeveelheden is het vaak goedkoper en ik denk minstens -zo niet betere- kwaliteit.

Hier nog steeds een smerig regentje.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:34

Akshay schreef:
Prairy schreef:
_O- _O- Zo herkenbaar _O- Ik ben juist meer van dat het er ook een beetje leuk uit moet zien (en ook nog bruikbaar voor mij moet zijn...) dus daar hebben we wel eens discussie over. Je wil ook niet weten hoeveel doosjes schroeven van de Action hier op het terrein doorheen gegaan zijn. Ik koop meestal het schap torxschroeven leeg voor hem. 2 maanden later (als ik dat al haal), repeat :+

Zijn action schroeven wel stevig genoeg? :') :Y)

"Ik denk dat ik een geultje ga maken zodat het water uit de tuin weg kan"
3 days laterr
[ [url=m/CWbZ8n.jpg]Afbeelding[/url] ]
In de grijze bak onder de put zit nu een gat, daar komt de drainage slang in. Maar voor nu open zodat het water al weg kan.

(En het werkt ook altijd. Inclusief kraantje om de afvoer dicht te zetten voor de droge maanden)
:') _/-\o_

Wel als je er genoeg gebruikt :j

Handige vent heb jij :D

Mijne heeft ook een irrigatiesysteem aangelegd, erg blij mee. Scheelt me straks hopelijk veel water geef tijd in de zomer.

DF, tnx voor de tip, scheel niet heel veel maar alle beetjes helpen. En aangezien de action nu dicht is, moeten we toch wat. Hij zou zich maar gaan vervelen, das niet goed!
Laatst bijgewerkt door Prairy op 02-02-21 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:36

Robijntjah schreef:

Afbeelding

Na het weekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:36

Ik help het hopen want dit is echt helemaal niks.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:44

Voorlopig bestaat de voorspelling hier nog vooral uit regen, regen en nog meer regen. En het is hier al drijfnat. De oprit naast het erf staat nog net niet blank maar daar is ook alles mee gezegd.

Geef mij maar vorst, als het dan wel eerst wat kan opdrogen. Anders mag de vorst wegblijven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:47

Haha geweldige verhalen kom er hier voorbij.

Lijkt weer op een tweedeling van noord en zuid met het weer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:31

Oh kijk nu op weeronline en die heeft het wel over 4 graden vorst en op maandag sneeuw....bah wil niet meer.
Ik wil minstens 10 graden in de nacht. En overdag zon.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:38

DuoPenotti schreef:
Oh kijk nu op weeronline en die heeft het wel over 4 graden vorst en op maandag sneeuw....bah wil niet meer.
Ik wil minstens 10 graden in de nacht. En overdag zon.

Oh van mij mag het een tijd flink drogen, dan vriezen en sneeuwen.
Niet dat kansloze -3 in de nacht en overdag 6 graden. Dat ben ik wel beu.

Maar ik zou ook tekenen voor Wendely haar locatie geloof ik :+:

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:41

*Komt ook weer even meelezen sinds het oude topic*

@Akshay Eens, in beide gevallen :D

Dit weekend gaat de temperatuur weer flink naar beneden, zoals het lijkt. Met sneeuwval. Zal mijn 'droom' om een bosrit door de sneeuw te maken dan toch nog uit komen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:50

Maar sneeuw is juist zo'n bende als het dooit.
Dan is het niet gewoon nat maar van die slush puppy bende krijg je dan, dat vind ik nog veel erger.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:02

Wat voor weer het ook wordt het wordt nog geen zomer, dus is het binnen beter dan buiten. Mijn tenen zijn het daar helemaal mee eens.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:21

Ik vind sneeuw ook niks, glad en van die klompen onder de hoeven. Kan niet wachten op het voorjaar

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:27

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:41

Oh ik kan me dat gevoel helemaal voorstellen! Mooie kleuren!

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:50

fokfanaat schreef:
Robijntjah schreef:

[ [url=m/vfDdJ4.png]Afbeelding[/url] ]

Na het weekend

Ik dacht even dat ik hallucineerde of op het verkeerde knopje had gedrukt en zelf dat weeroverzicht had aangeklikt. (raadseltje)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:55

DubbelFun schreef:
Soms voel ik me net als een kind in een snoepwinkel... :D (mijn bestelling kwam net binnen.. )

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=603E66A2

Ik hoef me dus weer even niet te vervelen :)

Oh heel gaaf die kleuren.
Scheepjes of niet? Fijn materiaal! Ik heb een carweaving project liggen om een riem te weven met dit spul.

Net 8,3 ton drainzand gestort gekregen. T wordt steeds gekker op de oprit. Die champignoncompostberg ligt er ook nog :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:28

@Akshay: dat is een flinke bult om weg te scheppen ;)
Ik weet nog goed dat wij ooit houtsnippers in de heide-voortuin gehad hebben als looppaadjes. We hadden toen 3 m3 en konden al niet meer over de berg heen kijken.

Die kleine bolletjes is Scheepjes Sweet Treat.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:38

Mijn laatste val is bijna 20 jaar geleden op een buitenrit. Mijn toen nog jonge paard schrok van een grote hond die op ons af kwam stormen. Ze gleed uit en we vielen samen op de grond. Zij boven op mijn been. Ik heb er behalve een redelijk trauma geen letsel aan over gehouden. Toe had ik nog niet eens een mobiel. Nu altijd mijn mobiel mee. 2x een ice er op. Een nood knop. Een tag aan het zadel en ik meld me aan en af. Endomundo kon mij tracken. Daar heb ik nog geen alternatief voor behalve dat ze mijn telefoon kunnen tracken. Ik moet nog een nieuwe smart watch en daar zit tegenwoordig ook vaak een valdetectie op.

Ik krijg bij mijn wij een stukje bos tot mijn beschikking. Ik wil daar een pad door maken. Ik denk dat palen slaan bestlastig is tussen de bomen. Ik mag de bomen niet beschadigen, dus isolatoren erin is dan geen optie. Iemand een goed idee?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:44

prikpaaltjes evt?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:57

Nou... ik ben weer een ervaring rijker... zo'n chiropractor, wat een vent is dat joh.. zwaar gespierd, en die heeft ie gebruikt ook _O- Man man man :') M'n lijf deed al zeer, maar wat ik nu voel weet ik niet zo goed te omschrijven :') Kwam er op neer dat ik mijn rechterheup compenseer met mijn linkerschouder, waardoor ik die spanning door m'n nek m'n hoofd in trek en constant koppijn heb :') Ofzoiets.... hij heeft me in ieder geval flink door de mangel gehaald := En benoemde nog dat ie toch wel érg veel paardenmensen op z'n tafel heeft liggen... en dat ie ooit de gedachte had gehad om ook 's te gaan paardrijden, maar dat ie maar ging parachutespringen, want dat was veiliger _O- Hahahaha om even mooi aan te sluiten op al onze verhalen hier :')

Mijn laatste val is volgens mij ook met paard en al geweest, paar jaar geleden.. met m'n liefste Tamme.. hadden een crosstraining en meneer tilde z'n voorbenen niet hoog genoeg op, bleef hangen.. vaste hindernis, dus daar gingen we, over de kop.. ik werd gelanceerd en door m'n superfijne (not) bodyprotector kon ik niet rollen, klapte vól op m'n schouder en die brak... :') Nog doorgereden, want volgens de instructeur was 't vast maar een verrekte spier.. maar toch m'n vader ff gebeld om me op te komen halen, want zelf in een schakelauto, met trailer erachter zag ik toch niet helemaal zitten := Overigens de volgende dag met mijn vaders auto (automaat) naar m'n werk gereden.. werkte toen in het ziekenhuis, daar door collega's toch maar even meegesleept naar een röntgenapparaat en gekoppeld aan een SEH-arts :') Maar niks aan over gehouden :):)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:03

Welke schouder brak je? Vind het toeval tussen genoemde gebroken schouder, en de chiro die je schouder noemt heel groot O:)

Ik zweer bij goede osteopaat. Iets minder invasief dan een chiropractor in mijn ervaring.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:15

kvulden schreef:
Ik krijg bij mijn wij een stukje bos tot mijn beschikking. Ik wil daar een pad door maken. Ik denk dat palen slaan bestlastig is tussen de bomen. Ik mag de bomen niet beschadigen, dus isolatoren erin is dan geen optie. Iemand een goed idee?

Neem prikpaaltjes en bind deze met touw oid rond de bomen. Dmv stukjes hout kun je evt oneffenheid wat opvangen.
En dan gewoon stroomlint/koord er tussen gebruiken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:28

Haha Akshay, m'n rechter schouder gebroken, nu rechter heup kak en links in m'n schouder compenseer ik dus :P

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:59

DubbelFun schreef:
kvulden schreef:

Neem prikpaaltjes en bind deze met touw oid rond de bomen. Dmv stukjes hout kun je evt oneffenheid wat opvangen.
En dan gewoon stroomlint/koord er tussen gebruiken.

Oh dat is ook een idee. Gewoon in de grond gaat niet lukken denk ik. In de wei blijven ze ook niet goed staan. In een ander toppic gaven ze ook een goede tip. Met speciale isolatoren die je met rubber om de boom kunt doen. Ik kende ze nog niet.