Ervaring mud control platen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:22

Van die Fjord zijn ze er een soort van bijgetekend XD

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:42

@kirsha: als je bang bang voor wegschuiven kun je de platen bij de rand misschien vastleggen met dit soort grondankers
Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 16:01

oeh, ik zie hier doemscenario's voor me ivm het in de hoeven prikken etc :brr:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 16:04

De punt gaat de grond in :), maar als de platen bloot komen te liggen kan er wel een cm (niet scherp maar rondlopend) bovenop liggen. In dat geval zou ik een klein stukje uit de platen smelten/zagen zodat ze gelijk komen te liggen met de bovenkant van de plaat.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 16:49

Duhelo schreef:
Heeft iemand ervaring met deze:

https://www.agrodieren.be/nl/producten/ ... -per-tegel

Schelen toch 10-12 euro per m² incl btw met de originele platen..

Ik heb even gerekend, maar ze zijn niet goedkoper dan wat ik toen in duitsland heb betaald, vergelijkbaar met mudcontrol toen. De prijs waar ze mee adverteren is de vanaf prijs. Verder geen ervaring met de kwaliteit, het zijn geen originele IMB platen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 16:51

Mijn platen liggen maar op 2 zijden ingesloten (laagste zijde ivm afschot), er is nooit wat verschoven en paarden staan ook niet op de randen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 22:31

Cemlys schreef:
Duhelo schreef:
Heeft iemand ervaring met deze:

https://www.agrodieren.be/nl/producten/ ... -per-tegel

Schelen toch 10-12 euro per m² incl btw met de originele platen..

Ik heb even gerekend, maar ze zijn niet goedkoper dan wat ik toen in duitsland heb betaald, vergelijkbaar met mudcontrol toen. De prijs waar ze mee adverteren is de vanaf prijs. Verder geen ervaring met de kwaliteit, het zijn geen originele IMB platen

Op een pallet scheelt het bijna 400 euro, dus dat is toch wel een behoorlijk verschil. Momenteel zijn ze allemaal zo goedkoop niet meer. Mudcontrol is 35 euro per m2, de goedkoopste dat ik elders vond waren alsnog 31 euro ofzo.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 23:36

INB platen kunnen niet uit elkaar gaan als ze eenmaal liggen. Die grijpen in elkaar. Alleen door een rij omhoog te tillen, kun je ze weer uit elkaar krijgen.

Maar aan de rand kunnen ze natuurlijk wel enigzins verzakken. Wat bij een kleiner stuk makkelijker gaat dan bij een hele lange rij.

Duhelo, eerder in dit topic (pagina 9 en 10, maar ook ergens rond pagina 18) zijn een hele rij namen van andere leveranciers langsgekomen die duidelijk goedkoper zijn dan MudControl.
Ik kocht bij Sagustu en bij Andreas Ziehner.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 06:59

Dees schreef:
INB platen kunnen niet uit elkaar gaan als ze eenmaal liggen. Die grijpen in elkaar. Alleen door een rij omhoog te tillen, kun je ze weer uit elkaar krijgen.

Maar aan de rand kunnen ze natuurlijk wel enigzins verzakken. Wat bij een kleiner stuk makkelijker gaat dan bij een hele lange rij.

Duhelo, eerder in dit topic (pagina 9 en 10, maar ook ergens rond pagina 18) zijn een hele rij namen van andere leveranciers langsgekomen die duidelijk goedkoper zijn dan MudControl.
Ik kocht bij Sagustu en bij Andreas Ziehner.

En daar heb ik ook prijzen gevraagd, kwam voor levering bij mij niet echt goedkoper uit …

Edit:
Sagustu, 70 m² = 2502.46€ = 35.75 € /m²
Andreas, 70 m² = 2249.10€ = 32.13 € / m²
Mudcontrol, 70 m² = 2684.99 € = 38.36 € /m²

Agrodieren, 70 m² = 1867.60 € = 26.68 € / m²
hier zie je de onderkant:
https://www.agrodieren.be/nl/agromudfre ... en-parking

Alle prijzen inclusief levering. Die platen van Agrodieren zijn dus wel duidelijk een stuk goedkoper, als die vergelijkbaar zijn of even goed als de INB platen, zijn die wel heel interessant lijkt me.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:24

Die van Agrodieren lijken prima. Zijn wel een heel stuk zwaarder in kg terwijl ze grotere gaten hebben. Dat vind ik wat opvallend, maar je kunt het proberen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 09:06

ja, die onderkanten zou ik ook durven over twijfelen, de randjes zien er wel meer "snijdend" uit. Zwaarder is op zich alleen maar goed (stabieler) denk ik?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:01

Er komt wel altijd wat vloeibare modder door die gaten omhoog. Ik vermoed met grotere gaten meer modder?