Buxy schreef:Uitsteken
Dat is bijna geen doen + dat ik dan veel gaten in de wei krijg.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mizora schreef:Met een rag fork krijg je geen grote gaten, je maakt de grond los en trekt de wortels eruit. Het is wel veel werk, dat geef ik toe, maar verreweg de meest effectieve oplossing. Ik heb wel gehoord dat een handje kunstmest daarna in het gat helpt de achtergebleven restjes wortel te verbranden, maar zelf heb ik dat nooit toegepast.
FrNo schreef:Mizora schreef:Met een rag fork krijg je geen grote gaten, je maakt de grond los en trekt de wortels eruit. Het is wel veel werk, dat geef ik toe, maar verreweg de meest effectieve oplossing. Ik heb wel gehoord dat een handje kunstmest daarna in het gat helpt de achtergebleven restjes wortel te verbranden, maar zelf heb ik dat nooit toegepast.
Dit werkt inderdaad best goed.
Zidore schreef:Werkt prima + dat je dat gat opvult met paardenmest (of als je dat hebt compost) en dan afsluiten met graszaad. Je wil namelijk op die ontstane kale plek geen nieuwe jkk-plant.
Scum schreef:Hier is gisteren zeik gevaren. Vandaag de weisleep er even overheen halen.
En dan heb ik nog wat kale plekken waar ik wat graszaad op wil doen, daar maar even een paar weken mee wachten.
JKK, onmiddellijk uitsteken. En goed blijven bijhouden. Als je er af en toe eentje vindt dan heb je echt niet meteen de hele wei vol met gaten als je het uitsteekt
StalNollie schreef:Haha ben ik niet de enige die zeik gevaren niet kan plaatsen.
Hier onkruid best gekocht. Iemand ervaring met een elektrische drukspuit?