Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
viola schreef:Hoewel ik helemaal voor ijzerloos en dekenloos ben vind ik dat idd toch vaak jammer als dat als voorwaarde wordt gesteld door een stal. Je sluit daardoor zoveel mensen uit die hun paard wel zo'n fijne manier van stalling gunnen. Zeker dekens zijn zat goede redenen voor om ze wel te gebruiken en zijn totaal niet nadelig voor de rest van de kudde.
Top dus dat jullie echt bewust kiezen voor een breder publiek.
.
. Dus ik snap die angst voor ijzers nooit zo, maar dat is misschien mijn te nuchtere boeren DNA haha 

)
.
Hoort er allebei bij vind ik en die wondjes en kapotte dekens krijg je ook zonder andere paarden wel
!

. Bij de ruinenloopstal is de hele buitenste rand nu gedaan. Ik vind het meteen een heel ander gezicht

. Waar kan proberen we daar dan wat mee te doen.

) . Dus we hadden eigenlijk verwacht juist wat lege boxen te hebben 

Wil niet zeggen dat ze alles weten, maar het zijn wel echte paardenmensen waar ik fijn mee kan overleggen.ruitje schreef:Zelf ben ik aan een opleiding begonnen. Ben daarin ook heel erg benieuwd: kijken jullie daar naar, wat de achtergrond is van een pensionststalhouder en wat zou je daarin een pre vinden?
.
. Geeft mezelf zoveel druk als ik het hier neerzet. Ik volg het versnelde traject en dat is al even druk zetten genoeg voor mezelf
. Of klink ik nu te faalangstig
?
) 2x per week de staldienst. Omdat ik twee paarden heb
Bij ons houdt dat in: de stalpaarden binnen zetten (8 stuks) en de paddocks uitmesten (2 stuks) en de betonnen platen rondom de hooiruiven schoonmaken. Ben je zo'n 45 minuten mee bezig. En dan elk weekend je eigen stal(en) uitmesten en eens in de maand tot zes weken (afhankelijk van het aantal stal-mensen) een zondagdienst. Dan strooien we alle stallen op (8 stuks nu dus) zodat de stalhouder een dagje vrij heeft en zetten we de paarden binnen.
Overigens kun je de doordeweekse staldienst ook afkopen. Uitmesten en de zondagdienst zijn echt verplicht.
Die een antwoord heeft op de vraag, waarom doen we dat zus of zo?
Het blijft namelijk mijn paard.
Verder moet ik natuurlijk helemaal zelf weten wat ik doe, maar met Flynn en nu met Feyre mag ik écht niet de schaar zetten in hun manen. Dat ik dat bij de warmbloed doe staan ze oogluikend toe, maar no way dat ik in de manen van de Tinkers de schaar mag zetten