Problemen weide met droogte?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Problemen weide met droogte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:05

Vannacht om half 3 toch maar mijn zonnescherm omhoog gedaan. Kwamen wel erg rode vlekken aan en het waaide enorm.

Er is hier uiteindelijk nog geen mm gevallen :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:35

Hier veel flitsen en een klein buitje. Helaas te weinig water. Min hoop is gevestigd op morgen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:37

Het lijkt hier in zeeuws vlaanderen een aardige bui gedaan te hebben vannacht. lang niet genoeg natuurlijk, maar het is een begin. Ik vind het wel heerlijk koel nu buiten. (ondanks dat ik die warmte ook wel heerlijk vond.)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:16

Wij hebben hier vannacht 1 klein onweersbuitje gehad...
Nu droog met harde wind en benauwd...
Maar geen regen meer...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:57

Nouvel schreef:
Wij hebben hier vannacht 1 klein onweersbuitje gehad...
Nu droog met harde wind en benauwd...
Maar geen regen meer...

Als er dan toch geen regen meer komt vandaag, dan mag de zon van mij wel weer doorkomen! Nu bewolkt en veel wind.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:02

Hier zou het eerst rond 21u komen, maar het begon vannacht en ik hou echt niet van onweer.

Het is in de tuin alweer droog en binnen blijft het wat drukkend, dus alles tegen elkaar open. Buiten een windje.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:32

superpony schreef:
Rommulus, nu is het wel iets grappig; Gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik

Rommulus die brand is erg heftig. Gelukkig onder controle en de stal in de buurt is safe las ik, maar het is en blijft vreselijk.

Die woonplaats heb ik al jaren 8-)
Sta er niet eens meer bij stil _O-

Die brand was idd flink schrikken.
75 ha weg...
Er staat een boerderijtje op ca 200 meter van die brand af.
Die hebben het heel benauwd gehad.
Verder waren al veel mensen heel snel met regelen dat de beesten daar weg moesten..
De ludanchelo manege (als ik de goeie naam tepakken heb) zat er ca 1 km vandaan, het pad heeft de brand aardig gestopt.
Er staan in het bosje er naast heel veel vakantie huisjes en de achtersten hebben de brand haast met de tuinslang kunnen blussen het is daar letterlijk tot het pad gekomen met aan de overkant de eerste huisjes.

Het is echt een heel "dicht" bevolkt vakantie gebied waar heel veel maneges zitten 4 binnen een straal van 4 a 5 km die nu bijna allemaal tot de nok toe gevuld zijn met vakantie paarden los van de eigen paarden en manege paarden die er staan.

Vanmorgen waren ze begonnen met na blussen en ik hoop dat ze meer regen daar hebben gehad dan wij hier.

Wij hebben een mm of 2 a 3 gehad ?? Max...
Geen onweer geen stortbuien maar gelukkig stoft het allemaal niet meer zo.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:37

Hier ook maar een paar mm, morgen staat er bijna 14 mm op de planning dus dat zou mooi zijn :D
Wel flink veel onweer, was blij dat de paardjes weer binnen stonden vannacht :)

Zie wel gelijk het gras weer wat groeniger worden (of t is mn idee), maar dit weer is geweldig lekker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:23

Goh ik heb nu discussie met iemand (soms lekker rellen :+ ) die het echt heel erg nodig vindt om iedere dag zijn postzegel (lees tuintje) te sproeien... Ja want hij wil het gras niet dood laten gaan, want dat vindt ie ongezellig :roll: Zijn argument.. De boeren hier sproeien ook nog gewoon..
Betere wereld begint bij jezelf gaat voor hem iig niet op :n

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:09

Volgens mij mag je nog wel gewoon je tuintje sproeien hoor, wel in de avond. Boeren sproeien met water uit sloten, dat mag dus niet. Maar je mag wel gewoon je tuin met kraanwater sproeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:15

Ja, maar het is toch enorm egoïstisch dat heel veel mensen last hebben van een watertekort en bijbehorende beperkingen, dat er wordt geadviseerd minder water te gebruiken en dat je dan om zo'n kulreden je tuintje gaat sproeien?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:18

Hier vandaag 2 drupjes regen gevallen :') Voordat ze de grond raakten waren ze al verdampt.

Ik heb de paarden gister maar wel verweid. Stuk waar ze liepen begonnen ze echt kapot te lopen. Nu staan ze overdag op een stuk waar nog wat hooi staat en snachts in de bak. Voeren 2x daags een beste bult kuil bij. Hoop dat we genoeg hebben tot de 1e snede van 2019

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:20

Relaxed schreef:
Ja, maar het is toch enorm egoïstisch dat heel veel mensen last hebben van een watertekort en bijbehorende beperkingen, dat er wordt geadviseerd minder water te gebruiken en dat je dan om zo'n kulreden je tuintje gaat sproeien?

Zolang het niet verboden is zou ik me daar niet druk om maken eerlijk gezegd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:50

Relaxed schreef:

Of een zwembad op zetten en tot de nok vullen.....

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:19

Ach, als de waterdruk terugloopt dan douche je toch gewoon wat langer.... :wow: :roll: die dame kon zo in lekker snugger...

Peerdjes hebben nu het laatste stuk hoge droge meuk gekregen. Het deel wat gehooid is, dat is dankzij de 2 buien van een paar weken geleden wel weer groen-ish, maar groeit niet. Morgen heeft Pelleboer beloofd, dan komt er water. Hopelijk niet alles tegelijk.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:04

Relaxed schreef:

Wij sproeien ook de tuin, deels met grondwater en deels met kraanwater.
Heb er ook enorm over getwijfeld of ik het nou zo belangrijk vind dat de tuin groen moet zijn.
Mijn eerste gedachte was nee.
Maar alles wat dood gaat en volgend jaar niet meer op komt wordt wel vervangen.
Daarna vroeg ik me af wat de supply chain van nieuwe plantjes zou zijn, en wat dit aan milieu belasting kost, dat is ook niet niks. Dan kan ik beter zorgen dat deze in leven blijven.
Ook hoorde ik een opinie stuk op radio 1 over het verdwijnen van groen (versus bestrating) in de Nederlandse tuinen en de negatieve impact daarvan op het milieu. Bestraten is voor mij daarom ook geen optie, ik heb veel planten voor veel verschillende insecten.
Die avond heb ik toch maar weer de sproeiers aan gezet...

De wei sproei ik niet, dat kan ik op een andere manier wel opvangen, de paarden krijgen extra hooi in de wei.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 00:23

Wij gaan ons huis verkopen. Foto's moeten gemaakt, maar tuin is wel een ellende. We hebben echt geprobeerd het af en toe te sproeien en bij te houden, maar het is volgens mij vooral verbrand door de zon, aangezien het in de schaduw nog wel groen is.
banketstaaf voor de kopers, maar die zullen wat planten moeten vervangen, wel echt zonde, stond allemaal zo mooi in bloei.

Van de week viel het me op de hei wel op dat alles heel voorzichtig weer in bloei kwam. We zijn de 2 warme dagen niet geweest en vandaag was het alweer iets meer in bloei, dus dat is toch positief.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:03

Het regent hier nu al een hele dag, af en toe even droog. Twee nachten geleden een ongelooflijke stortbui en nu valt de regen zacht en gelijkmatig. Ideaal voor de weilanden! Die werden even 'opgeschrikt' door de hevige regen waardoor de grond nu hopelijk het water goed zal opnemen. Het gras was echt al opvallend groener. Niet overal maar als je dan van ver keek zag het er al egaler en groener uit!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:04

Het gras begint hier ook weer wat groene plekken te krijgen.Uur geleden nog flinke regenbui gehad,nu schijnt de zon weer.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:15

Net een lekkere bui gehad en er komt nog meer!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:43

Wij zouden regen krijgen op mijn werk. Binnen een half uur de hele bui uit elkaar gevallen. ;(

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:52

hier is het sinds de middag al rustig aan het regenen, perfect dus. hopelijk houd dit even aan en krijgen we van de storm niet te veel mee

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:20

hier in Hellevoetsluis en Rockanje regent het lekker, niet te hard en niet te zacht
de boer had al kunstmest gestrooid....dus over weekje weer groene wei *\o/*

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:25

Kunstmest ik heb erover zitten te denken maar gaat dit wel slim zijn? Mijn weides zijn echt kort kort!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:38

StalNollie schreef:
Kunstmest ik heb erover zitten te denken maar gaat dit wel slim zijn? Mijn weides zijn echt kort kort!

bij ons valt dat mee er ligt ook veel lang gras plat, en ze hebben een mega grote wei..
Afbeelding

Afbeelding

vanmorgen gemaakt, de wei loopt tot achteraan , na het buitje van de week is het al groener
en gelukkig paarden mengsel gras
Afbeelding
in het voorstuk...