Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:15

Ik heb ook zo'n wollen handschoen. Ben er wel tevreden over :) Kan die ook in de was trouwens? Hij is inmiddels erg vies...

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:57

Oh zo'n wollen handschoen vind ik ook altijd fijn werken! Vooral voor zijn hoofd en de flanken. Vochtige handdoek werkt ook goed, maar kan je idd niet echt mee 'oppoetsen'.

Ik neem aan dat je ze gewoon kunt wassen? Mijne moet ook een keer, ik heb hem veel gebruikt met vliegenspray |o :=

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 00:08

Ik heb gisteren mijn wollen handschoen weggegooid, er zaten allemaal van die kleine motten in, viel helemaal uit elkaar %) bahbahbah.

Ik vind het ook wel fijn icm CM bodyshine, dus koop binnenkort wel een nieuwe

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 00:39

ik heb ook een wollen handschoen. idd net die finishing touch die je nodig hebt voor bijv. een wedstrijd of fotoshoot.

mijn pony glom vandaag de camera tegemoet :o

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:56

Paarden staan er bij jullie ook altijd tiptop bij!

Gisteren met een volle poetskist naar mn jaarlinger gegaan, kom ik daar aan zie ik dit :(
Afbeelding
Afbeelding

We hebben het af moeten knippen , klein stukje en voorzichtig geprobeerd het er zo veel mogelijk uit te krijgen.. hopelijk word het geen groot litteken of 3 van die lelijke kale plekken op zn hoofd.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:51

Eline_S_S schreef:
Ik heb ook zo'n wollen handschoen. Ben er wel tevreden over :) Kan die ook in de was trouwens? Hij is inmiddels erg vies...

yes! voorzichtig op koud programma! duurt wel een tijd voor hij weer droog is :P

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:10

Echt schapenwol vers van het schaap werkt het beste.. met nog wat schapenvet erin. Ook ideaal voor het poetsen van je laarzen schoenen zadel ed.
Ik heb een autopoetshandschoen. Dat werkt ook wel fijn! Maar een bontje nog wat fijner. Volgende keer als onze schapen geschoren worden hou ik een tasje achter om mijn paard te poetsen. :D

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:38

Vervelend zeg eldora! Is ze ergens achter blijven haken?

Ik heb ook zo'n schapending, heel fijn! Beetje CM Bodyshine en ze glimmen als een spiegel!

Verharen die van jullie ook al zo erg? :\ er is niet tegen aan te poetsten..

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 10:18

oh jee eldora, ziet er niet al te best uit :oo hopelijk geen schade in het oog zelf?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:58

Aiiii wat stom eldora! Hopelijk heeft het oogje niets... Als het inmiddels netjes geheeld is kun je om de haargroei te stimuleren Cornucrescine gebruiken! Het is eigenlijk een hoefcreme, maar werkt wonderen voor kale plekjes. Mijn eczemer heeft er gigantisch veel baat bij gehad en heeft geen kale plekjes meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:26

Mijn paard heeft eens een fikse jaap boven het oog gehad, moest gehecht worden. Zie je nu niks meer van :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:28

Mijn ruin is als jaarling ook een keertje dom geweest. Ook een beetje zo'n wond. Is een heel licht litteken geworden. Scarface is er niks bij en het is natuurlijk gruwelijk bad ass :P

Afbeelding
Mijn merrie <3

die manen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:29

Ik heb straks les en het is hier al de hele ochtend aan het regenen -O-

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:31

Balen. Het gaat hier zo ook regenen ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:45

Het komt echt met sloten uit de lucht sedert een goed half uur. Ze staan 24/7 buiten, ik hoop dat hij het licht heeft gehad om in de schuilstal te gaan kamperen maar ze zijn met 3 grote en de stal is nogal krap.
Zal maar fleece meedoen voor de zekerheid, kan hij beetje "opdrogen" tijdens de rit met de trailer.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:01

Dat is wel een rot plek voor een wondje.
Maar heelt vast snel, huid beweegt daar niet.

Hier net ff flink geregend.Ik heb ze ook 24/7 buiten.Rond 18 uur is het droog, gooi ik ze voor de nacht wel ff regendekentje op.
Koud is het niet.

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:29

Het regent inderdaad super hard! Wij hebben ze ook alvast naar binnen gehaald.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:32

Nee, hij heeft waarschijnlijk een trap / beet van een ander paard gehad. Z'n oog is gelukkig nog helemaal heel en het ziet er niet dik of ontstoken uit.. hopelijk geneest het mooi..net als bij jullie ervaring, Anders.. daar gaat mn barbie paardje :')

Bedankt voor de tip!

Hier is het ook al de heledag rot weer.. wil straks nog even rijden maar mevrouw staat nu nog buiten. Dus eerst maar eens proberen om haar schoon en droog te krijgen :')

Wat een knapperd peelie !!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:34

Veulens genezen over het algemeen enorm goed. Vele male beter dan een volwassen paard. Gaat dus helemaal goed komen...

Hier valt de regen ontzettend mee. Wilde een deken opleggen gezien werd voorspeld dat er de hele nacht regen zou komen maar dat is bij getrokken met enkele buitjes. Dus maar niet gedaN

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 18:03

Nou hier zijn ze vandaag niet eens op de wei geweest. Tinker net kreupel geweest, de andere net bijna genezen van de mok... Die gaan effe niet in de modder spelen vandaag. Heerlijke bosgrond ook hier, zakken ze aan de ingang tot hun kogels in. Niet echt bevorderlijk voor de dames. Morgen weer een dag, hopelijk minder regen :brr:

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:11

Hallo, ik kom even binnenvallen. Zijn er ook bokkers die de paarden zo nu en dan ui voeren? Dit moet de haargroei stimuleren ?!
Hier een merrie met eczeem en de manen zijn hier en daar afgeschuurd, ik dacht als ik ui combineer met haarserum (vd. Action) dat ze daarna weer eerder een bos manen krijgt ?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:22

Dat heb ik nog nooit gehoord!

Ik denk dat je bij een exzemer eerder aan jeukbestreiding kan doen. En misschien een goed suplement (kijk eens op www.purepaardenvoeding.nl naar vicorious secret of your horse trace) bijvoeren. Verder is het een kwestie van aanleg.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:23

hielkebro schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen. Zijn er ook bokkers die de paarden zo nu en dan ui voeren? Dit moet de haargroei stimuleren ?!
Hier een merrie met eczeem en de manen zijn hier en daar afgeschuurd, ik dacht als ik ui combineer met haarserum (vd. Action) dat ze daarna weer eerder een bos manen krijgt ?

Ui is juist slecht voor paarden? Moet je niet voeren.
Eczemers is gewoon lastig. Deken op (equi protecta spul werkt hier trouwens ook geweldig!) en dan afwachten tot de manen gaan groeien. Hebben middeltjes sws weinig effect op.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:44

Ui is giftig dus dat plan zou ik maar snel vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:41

Ten eerste is ui inderdaad giftig, ten tweede, zelf als eens een hap van een rauwe ui genomen? Veel succes, dat vertel ik je alvast.

Vanochtend hadden wij hier wat miezer en af en toe wat regen. Rond 13u is dat over gegaan naar fikse regen tot gieten. Dat is zo gebleven tot zeker 15u. Toen werd het minder en rond 16u was het over. Fijn kunnen lessen, maar wel in de binnenbak. Buitenbak lag er verzopen bij en een invasie aan dazen, niet normaal. Rond 19u heeft het weer fiks geregend, nu weer miezer.

1 paard heeft regendeken op gekregen, die heeft niet zoveel reserve en staat liever in de regen dan in de stal :roll: Is moddervarken 1e klas ook, hoe vettiger hoe prettiger om in te rollen. De rest staat met vliegendeken of bloot, die gaan wel de stal in.