Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:23

Chasey schreef:
Ziet er op zich wel lekker zacht uit :), maar heb je geen last van die ring bij je benen?

Gingerale, Auw, dat is idd erg pijnlijk!!

Nee hoor, daar voel ik niets van.
Je hoort dit normaal met westernsingel vast te maken en dan doe je er een stropdasknoop in, daar had ik altijd wel last van. ( Ik heb deze pad ook in t paars, die is voor algemeen gebruik, deze is alleen voor Charly).

Spatter, hij moet spieren kweken, er past nu geen zadel op. Dit gaat heel goed. Hij is heel klein, ong. 1,35 m

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:26

Hij ziet er verder wel comfortabel uit! En mooie kleur fjord ook :j

Ik heb ook een bbp (van barefoot), gewoon voor de afwisseling :) Ligt er aan wat ik wil gaan doen. Soms zadel, soms bbp soms niks. :)
Gisteren er even op gaat zitten zonder zadel. De rest van de ronde gewoon ernaast gelopen, vandaar de hardloop schoenen :)
Afbeelding
(Ik roep net de hond op de foto)

Afbeelding

Antheman

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:33

Ik rij heel vaak op bbp. Dan hoef ik geen zadels te wisselen. Toen ik mijn knie had gebroken, kon ik op die manier toch rijden, want ik hoefde mijn voet niet in de stijgbeugel te houden.
Ik had een Startrekk dressuur voor Charly, 16 inch, echt mooi klein zadeltje. Maar ik vond toch net iets bruggen en heb hem verkocht.

Ik moet een nieuw schrikdraadapparaat hebben. Hoe lang gaan die dingen eigenlijk mee?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:11

rover_ schreef:
kvulden. Je kan goed tekenen trouwens.

Ja haha daar kwam ik ook achter. Gaan we maar vaker doen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:31

Jeetje Pauline.. dat ziet er niet best uit. Beterschap!
Ik moet inderdaad gewoon even moed verzamelen en het erf op wandelen.

Mooie tekening Kvulden! Sterkte.

Beterschap voor David :(:)

Gingerale, balen van je enkel! Dat zijn van die stomme ongelukjes. Hopelijk valt het mee.

Hippe Fjord met zijn blauwe outfit 8-)

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 16:39

Ik denk dat ik niet goed tegen de lijm kan van de tape. Ik ben 1 februari door mijn enkel gegaan en 2 februari zij er röntgenfoto's gemaakt. Daarop was niet te zien qua breuken. De banden waren ook niet gescheurd werd verteld. Ik zei hoe weet je dat? Dat zie je immers niet op een röntgenfoto. Oh nee dat klopt hoor. ?. Daarna drukverband omgehad voor ongeveer 2 weken. Als de zwelling weg is kan er worden begonnen met tape. Alleen zag mijn enkel er nog niet goed uit (nog dik en blauw) maar de fysio hadden even overlegd met de dokter en toch in de tape gezet voor extra stevigheid. Nog een keer vernieuwd en toen kwam er al wat huid mee af bij het eraf halen. Watje erop en nieuwe tape. Ook te horen gekregen dat het er nog niet goed uitzag en ik op 6 weken sowieso van 8 weken mocht uitgaan. Gisteren dus met mijn voet naar de hap omdat mijn huid nu nog meer stuk is. Daar vond de dokter mijn enkel er nog niet goed uitzien voor bijna 5 weken. Afbeelding Het is nog steeds dik en erg pijnlijk. Zonder krukken loop ik als een zombie haha. Nu vanmiddag naar de huisarts zodat die er ook naar kan kijken.

Ik ben geweest. Rust houden want het is nog herstellende. De enkelbanden zijn hoogstwaarschijnlijk gescheurd en bij mij herstelde het langzaam zei de dokter. Echo of foto's waren niet nodig zei hij want dat maakte geen verschil in het herstel.
Nu dus braaf met mijn voet omhoog en ingesmeerd met uierzalf. Als het met 2 weken nog onveranderd was moest er verder worden gekeken.

Gingerale, kom bij mij samen op de bank hangen ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:51

Maar wat kan er dan aan de hand zijn, als het over 2 wkn nog niet over is? Als een echo toch niks uit maakt? Hoe lang duren gescheurde banden? .... ik haat niks doen en maar afwachten tot dingen vanzelf verdwijnen.... Ik vind het dus maar niks.

Maar goed, over 2 weken zou er dan toch iets actiefs moeten gebeuren, toch? Of het gaat beter, of ze gaan toch eens een x iets doen....

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:26

Wat vervelend Pauline! Hopelijk gaat het snel weer beter.

Na een paar uurtjes slaap (altijd veel te weinig na de laatste nachtdienst), net hooi gehaald. Straks hopelijk lekker rijden. Wel is alles hier zeiknat maar gelukkig tussen de ergste buien door alles kunnen doen net. Gelukkig kunnen we bij de hooiboer de schuur inrijden met de trailer dus daar stonden we lekker droog.

Er was wel een zwaar beledigde koe daar, die bleef maar loeien, alsof we zijn eten aan het stelen waren :x }:0

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:55

pauline ik zou nog eens om foto's vragen :j

Die enkelbanden hadden allang aan elkaar moeten zitten na deze tijd.
Vind al die artsen maar laxs :(

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:20

Alweer een nieuw topic zag ik, zet even een berichtje neer zodat ik het terug kan vinden.
Ben momenteel niet zoveel meer op Bokt ivm mijn gezondheid, spiek af en toe nog wat naar foto's maar lappen tekst lezen gaat helaas niet meer.

Ik kruip weer onder mijn steen :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:06

Pauline, ik zou echt geen uierzalf op een open wonde smeren, heb onlangs nog iemand op mijne mediumcare gehad die een mega ontstoken been had nadat haar man uierzalf op haar been had gedaan. Is er geen bandagist in je buurt? Er bestaan nl steun en rekverbanden voor gewrichtsletsels. Ik heb voor mijn pols gewoon op het werk een tubigrip afgeknipt (is een soort verband met een beetje rek) en daar heb ik al veel steun aan als mijn pols het even begeeft. Ik zou eerlijk gezegd die wonde gewoon droog houden, of in een apotheek een aangepaste wondzalf kopen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:57

Honingzalf doet echt wonderen! Smeer het bij alle beesten en laatst bij mijzelf ivm brandwond.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:58

Dat ziet er idd niet goed uit.
Hopelijk herstelt het iid vanzelf

Ik heb vaak sportschoenen aan.

Hoop echt dat deze regenperiode snel ten einde komt.

Op open wonden gebruik ik bij voorkeur Acederm.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:06

Ik ben af en toe een stille meelezer, had de paarden ook aan huis staan, maar we hebben het nu te koop staan, omdat ik het qua gezondheid niet meer aan kan. Ik heb nu nog 1 pony en die staat in pension. Vond het heerlijk de paarden aan huis, maar je moet het lichamelijk wel kunnen.... Helaas dus.
Mocht er iemand op zoek zijn naar een mooi huis in de directe omgeving van Tiel, 4 stallen en 40/20 buitenbak, stuur me gerust een pb!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:52

emil01 schreef:
Ik ben af en toe een stille meelezer, had de paarden ook aan huis staan, maar we hebben het nu te koop staan, omdat ik het qua gezondheid niet meer aan kan. Ik heb nu nog 1 pony en die staat in pension. Vond het heerlijk de paarden aan huis, maar je moet het lichamelijk wel kunnen.... Helaas dus.
Mocht er iemand op zoek zijn naar een mooi huis in de directe omgeving van Tiel, 4 stallen en 40/20 buitenbak, stuur me gerust een pb!

Trouwe meelezer... heel herkenbaar |(

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:02

PatriciaH; |( idd

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:19

Het is lichamelijk behoorlijk pittig.
Zolang je gezond en fit bent, gaat dat makkelijk.
Zo niet kan het echt uitputtend en frustrerend zijn of worden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:51

Best apart.
Keek net bij onze manege naar rij lessen lijkt me weer leuk om op te pakken maar de lessen gaan tot 16 jaar..

Nouja leuk dit..
Moest het even van me afschrijven..

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:04

PatriciaH gefeliciteerd.

:wave: hallo meelezers

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 06:48

Janinevv schreef:
Best apart.
Keek net bij onze manege naar rij lessen lijkt me weer leuk om op te pakken maar de lessen gaan tot 16 jaar..

Nouja leuk dit..
Moest het even van me afschrijven..

Hier heb je wel speciale volwassene lessen. Maar je hebt toch een eigen paard? Huur je iemand in voor les.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:09

Wat raar zeg. Meeste maneges hebben ook volwassenen.

Hier is elke leeftijd welkom!

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:39

PaulineH schreef:
Gingerale, kom bij mij samen op de bank hangen ;)

Jaaa, doen we! Doet jouw vent mijn paarden dan ook ff? Die staan bij jou om de hoek zo ongeveer. En na die hoek zo'n 200 km naar t zuiden....

Ga straks toch proberen naar t werk te komen. Gister boodschapje gedaan met de auto. Dat gaat, maar ga straks wel pas na de spits rijden :D

Apart Janinevv, zou er ff een belletje aan wagen. Mssn staat het niet zo expliciet vermeld maar bieden ze het wel aan, volwassenlessen. Of op aanvraag?

Hoi Tinky :wave: , klinkt erg heftig. Kun je nog iets proberen, qua medicatie oid? Heel veel sterkte in elk geval. Hopen dat het voorjaar wat verlichting brengt.

_Nina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:18

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een boerderij gekocht. Binnenkort verwacht ik paarden te kunnen verwelkomen (ben nog op zoek)! Ik heb ervaring met paarden, maar nog nooit een paard aan huis gehad. Het boeren is dus nieuw voor mij, en ik hoop dat ik hier de zeer nodige tips kan vinden. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik allemaal moet doen voor er een paard komt. Hebben jullie opmerkingen of aanvullingen? Vergeet ik iets?
- Bodemonderzoek doen (waar?)
- Gras doorzaaien (april?)
- Bemesten
- Onkruid gif spuiten
- Adres voor hooi, stro
- Adres en manier om mest af te voeren vinden
- Eerste contact leggen met veearts, hoefsmid
- Pomp aansluiten voor water

Ik heb ook de volgende vragen:
Wat doen jullie met je mest? Hoe/waar bewaar ik het tot het wordt opgehaald/weggebracht? Op een kar ofzo?
Het gras zaaien, bemesten en gif spuiten, wanneer en in welke volgorde doe ik dit?
Hoe kan ik de plek vooraan op de foto het beste verbeteren?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie!
Groetjes Nina

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:32

Welkom!

Wij verspreiden de mest terug over eigen land en gooien een deel in ons bos. Je kan het ook laten ophalen, misschien een deal maken met diegene waarvan je hooi/stro haalt? Dat lukt vaak wel.

Gif spuiten is zeker geen must... wij bestrijden onkruid door flink te maaien. Zeker in het groeiseizoen de onkruidplekken 3-4 x maaien en dan put je de reserves van de plant zodanig uit, dat deze kapot gaat. Verder kan goed kalken (indien nodig) zorgen dat er minder onkruid staat.

Bodemanalyse kan hier (België) bij de Aveve gedaan worden. In Nederland weet 'k dat niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:38

Bodemonderzoek kun je laten doen bij het BLCG, maar de uitslag daarvan kon ik persoonlijk helemaal niks mee :n
Mest afvoeren doe ik via een koeienboer die het gebruikt in zijn ligboxenstal. Hij komt het gratis halen :) Maar veel loonwerkers halen het ook wel op tegen betaling.
Adres voor hooi heb ik van marktplaats, adres voor bodembedekking in de stal via een collegaatje.
Onkruid spuiten doe ik ook heel beperkt, eigenlijk een beetje hetzelfde als solleke :j Ik maai de lange plekken regelmatig uit met de zitmaaier.