[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:53

Het verschil is dat meubelpaneel meestal niet watervast verlijmd is en betonplex wel.
Die andere platen zijn bijvoorbeeld OSB vloerplaten. Ook watervast verlijmd en als je voldoende dikte neemt ook stevig. Dat is geen zaagsel dat verlijmd is maar geschafd hout. Daar trappen ze ook minder snel doorheen. maar heb toch wel gaten in een bakrand gezien als een paard er een flink trap tegenaan had gegeven...

Dikte betonplex voor een stalwand is meestal 22 mm, bij uitzondering wordt 18mm ook wel gebruikt.
Voor houten planken houdt men meestal ook minimaal 22 mm aan, maar liever 28 mm. Daarbij dan op de lange stukken balkjes er tussen om de plaat te ondersteunen. Hier zitten ze geloof ik om de 80 cm. Ook wel om de 60 cm.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:25

marion82 schreef:
Naath86 schreef:
Ik ga wel mee met GDG over de bestrating. Het ligt nu echt super mooi, maar als paarden er op lopen en er ook op draaien en doen dan gaat het echt schuiven. Zeker de randen zullen gaan verschuiven

Begrijp ik ook wel hoor. Het enige wat zou kunnen schuiven aan de randen, is aan de rechter kant. 2 andere kanten liggen klem. Voorkant is alleen maar grindtegels en liggen geen klinkers

Echt, je vergist je. Oók die grindtegels gaan het schuiven niet tegenhouden, daar heb je echt een opsluitingsrand voor nodig.

Maar goed, ik hoef er geen paarden op te houden of het opnieuw te straten dus wat dat betreft maakt het mij niet uit, het is maar een tip.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:29

GDG schreef:
marion82 schreef:

Begrijp ik ook wel hoor. Het enige wat zou kunnen schuiven aan de randen, is aan de rechter kant. 2 andere kanten liggen klem. Voorkant is alleen maar grindtegels en liggen geen klinkers

Echt, je vergist je. Oók die grindtegels gaan het schuiven niet tegenhouden, daar heb je echt een opsluitingsrand voor nodig.

Maar goed, ik hoef er geen paarden op te houden of het opnieuw te straten dus wat dat betreft maakt het mij niet uit, het is maar een tip.

Ik moet ze hier wel gelijk in geven.. Ook ik dacht dat het wel zou meevallen nadat we netjes bestraat hadden. Helaas na 1 dag met regen erbij en alles lag schots en scheef al dan niet zelfs een tegel eruit en boven op de rest. We gaan in de komende weken alles opnieuw betegelen en in plaats van bandjes om op te sluiten plaats ik palen met planken om de tegels tegen te houden (maar bij mij word het ook gelijk een vaste omheining er omheen dat is hier bij jou niet handig).

Ik ben heel benieuwd naar de verdere vorderingen :D

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 07:50

Ik ga eerst nog even genieten van de vakantie.
Als ik terug heb kijk ik even of het haalbaar is in de tijd.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:52

Groot gelijk, lekker van genieten! Fijne vakantie nog ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 00:02

Zie dit topic nu pas :+ De stalling ziet er heel mooi uit. Maar waar kunnen de paarden buiten lopen en de benen strekken?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 04:26

antje_vip schreef:
Zie dit topic nu pas :+ De stalling ziet er heel mooi uit. Maar waar kunnen de paarden buiten lopen en de benen strekken?

Ik zou zeggen, neem op je gemak alle reacties van TS door. Dan kom je er achter...

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:54

Staat gelukkig ook niet op pagina 1 als 1e foto :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:06

Afbeelding
:+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:46

Wauw, wat een plaatje!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:49

Peelie schreef:
antje_vip schreef:

Ik zou zeggen, neem op je gemak alle reacties van TS door. Dan kom je er achter...

Ik heb geprobeerd alles te lezen, maar het is nogal veel...
Ik vind het strand trouwens niet tellen, want ze kan daar vast geen paarden los laten lopen overdag

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:54

Nou, als je niks te doen hebt kun je prima bijlezen. TS schrijft geen A4'tjes vol dus dat is nog goed te doen.

En enkel uit de berichten van TS kom je goed wijs hoe de situatie momenteel is en welke vooruitgang ze al hebben geboekt. :j

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:55

Dat er vrij beperkte weidegang is zijn we ondertussen al over uit antje_vip... Dat is nu eenmaal zo en voor TS is dit blijkbaar niet zo'n groot probleem. Het zou dus een geschikte stal zijn voor paarden die gevoelig zijn aan hoefbevangenheid of suiker bijvoorbeeld. Paarden kunnen in de paddock lopen en hebben een strook gras langs de serre van de buren.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:02

Fijn dat jullie er over uit zijn en het blijkbaar nog prima vinden ook. En in andere topics lees je alleen maar hoe sneu het is als het paard de hele dag in z'n stal moet staan, muv een uurtje paddock en een uurtje rijden.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:07

antje_vip schreef:
Fijn dat jullie er over uit zijn en het blijkbaar nog prima vinden ook. En in andere topics lees je alleen maar hoe sneu het is als het paard de hele dag in z'n stal moet staan, muv een uurtje paddock en een uurtje rijden.

Misschien toch opnieuw eens lezen. Er staat namelijk nergens dat ze maar een uurtje in de paddock komen. De stal is perfect voor paarden die snel dik worden, of hoefbevangen. En daarnaast ideaal voor mensen die hun paarden wel buiten willen hebben, maar niet op gras en zelf ook veel buitenritten maken.

Op de aller eerste pagina schrijft ts dit:
Citaat:
Ze mogen dagelijks, zomer en winter, 10 tot 12 uur naar buiten

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:08

De paarden zullen de gehele dag in de bak staan, als je gelezen zou hebben. Dus niet maar een uurtje in een paddockje. ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:09

@antje: jeetje, je kan de berichten van alleen ts lezen en daar wordt jouw punt al meerdere keren besproken.
Dus misschien eerst goed lezen ipv conclusies trekken

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:17

lindamusters schreef:
De paarden zullen de gehele dag in de bak staan, als je gelezen zou hebben. Dus niet maar een uurtje in een paddockje. ;)

Dus niemand kan rijden :+

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:22

antje_vip schreef:
lindamusters schreef:

Dus niemand kan rijden :+

Nog steeds beter lezen. De bak kan voor een gedeelte tijdelijk afgezet worden als er iemand wil rijden.
Het lijkt me verstandig als je eerst even de berichten van TS goed leest!

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:50

Tevens zoekt topic starter vooral mensen die liever buiten willen rijden dan in de bak, zodat hij niet vaak afgezet hoeft te worden.

Ik snap dat je er iets over wilt zeggen, maar lees het dan goed van tevoren!
Dat is vaak nogal lastig merk ik haha.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:51

@Antje_vip: lijkt me inderdaad goed om even de berichten van ts te lezen. Beetje onnodig om een punt dat al uitgebreid besproken is in het begin van het topic weer op te rakelen.

@ts: ergens wel jammer dat je op vakantie bent haha, ik vond je updates altijd leuk om te zien :)) Maar veel plezier nog!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:57

antje_vip schreef:

Niet gelijk oordelen zonder te lezen, ze gaan de hele dag de paddock in of te wel de buitenbak met ruwvoer
En er komen alelen mensen daar die nauwelijks gebruik maken van de bak.
Dat is allemaal besproken en geregeld

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:40

:= Dat jullie er ook echt nog op reageren..

>;)

Ja best jammer dat TS op vakantie is.. ik mis wel de updates.. :o

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 17:13

Zoals je kunt lezen antje, lees vooral even terug ;)

Sorry dat ik op vakantie ben haha. Ik denk dat mijn zusje het ook nog te druk heeft om iets op stal te doen. Nog een weekje, dan ben ik weer thuis en ga ik weer aan de slag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:16

Dit is mijn enige volg-topic op het moment dus ik mis ook de updates :')
Ts, geen vakantie meer voor jou tot het af is :P