Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Monmaster schreef:Gaat het weer wat met je paard meggiemeg ?
horsies5 schreef:Ik heb hier wel een toltende draver staan voor je

) Nu plenst het
Fabster schreef:horsies5 schreef:Ik heb hier wel een toltende draver staan voor je
Daar heb ik ook voor gekeken. Zijn in ieder geval een stuk betaalbaarder. In Duitsland heb je echt wel keuze daarin. In NL niet veel. Moet je geluk hebben. Heel tof! Maar wie weet.....ooit.....
Voorlopig doe ik het metmijn springerige fjord....

toltende kwpn-ers zijn meestal niet in orde namelijk 

Ik ben moed aan het verzamelen. Wordt hier zo wat droger.
. Nou vind ik draven ook wel echt heel lekker om te doen. Tölt ook wel trouwens. Ik mag wel eens rijden op een andermans ijslander. Ik denk wel dat ik er 4 gangen uit kan krijgen. Telgang heb ik nog nooit gevoeld. Ben toen wel naar Belgie geweest on de Tennessee Walkinghorse te proberen. Maar daarbij miste ik toch de overgang naar een andere gang. Dus dat vond ik het niet voor mij. Vorig jaar dus naar Bonaire geweest en daar gereden op een paso fino. In 1 klap verkocht. Maar importeren is heel duur en een heel gedoe. In DL wel veel te vinden, maar ook heel duur. En dan ben ik toch een kniert. Mijn duurtste paard is mijn oude fjord geweest: 1100 euro. Verder was alles onder de 1000 euro. Ik zeg altijd: deze zijn ook lief. Alhoewel, als ik er nu naar kijk, heeft alles een gebruiksaanwijzing. Mss was dat anders geweest als ik er meer geld tegenaan had willen gooien. Maar aan de andere kant: misschien ook niet. Maar dromen over dravers en paso fino's mag. En over een paar jaar ga ik terug naar Bonaire en ga ik daar weer een paso fino rijden. En van de zomer weer een ijslander. Ook leuk...
horsies5 schreef:Het ging bij mij ook heel bijzonder.. inmiddels alweer 11.5 jaar geleden toen het sjoemelen met paspoorten nog makkelijker was..
Ik was 14 mocht van mijn opa een paard uitzoeken omdat ik echt niet meer op de pony paste.. De eisen waren niet verder dan 50 km (binnen nl) en niet duurder dan 2000.. toen zag ik Licor en ik was er meteen weg van.. we zijn gaan kijken en het was echt een heel braaf mensgericht paard en ik vond hem zo lief.. wist niet dat t een draver was.. losgooien wou mn opa niet.. ik moest er meteen op want thuis moest hij ook 3 maanden stil kunnen staan en wegrijden.. Dus ik erop en hij was heel braaf.. ik kreeg hem alleen niet nageeflijk wat volgens de stal wel mogelijk was.. in draf ging hij echt heel snel en als ik hem iets terug hield deed hij raar.. het voelde niet kreupel maar gewoon raar.. galop niet eens geprobeerd.. draf ging al zo hard.. uiteindelijk was ik zo gek op m dat mijn opa een bod deed.. werd meteen geaccepteerd en zo zonder keuring of iets stond hij later bij mij
Ik ben toen met mijn instructrice gaan rijden en toen kregen we steeds meer vermoedens over dat hij een draver zou zijn.. was eigenlijk niet te missen want hij was amper omgeschoold.. uiteindelijk begreep ik dat het rare pasje tolt was en ben ik ook achter zijn achtergrond gekomen.. het heeft allemaal super uitgepakt maar ik koop nooit meer op deze manier een paardtoltende kwpn-ers zijn meestal niet in orde namelijk
Ik zou echter zo weer voor een draver gaan want ik vind het top paarden met een geweldig karakter.. maar eerst mag dit once in a lifetime paard nog heel oud bij me worden
12 juni is er trouwens een fun gangen wedstrijd.. zit erover te denken daaraan mee te doen
) 
Inmiddels was Stef rondjes om me heen aan het draaien, niet handig als je al een haltertouw vast hebt, dank je wel! Dus die maar even los gelaten tot ik Rachel in de eerste versnelling had, loopt die koekwaus gewoon tegen de nog dicht zittende poortdraad aan. Ja banketstaaf, daar staat stroom op, en dat heeft die geweten ook, dus kon ik die zwarte weer aan de andere kant van de wei gaan ophalen.
Stef loopt ondertussen gewoon door, die zag zijn hooibalen al hangen, dus ik wordt weer gevierendeeld. Stef komt aan het einde van het touw, verzint dat ie geen zin heeft in strijd en draait zich netjes om... en loopt door. Staat voor ik het in de gaten heb neus aan kont met Rachel, die daar dus echt niet van gediend is en dus (eigenlijk zeer vriendelijk en voorzichtig) een trap geeft. Stef stapt aan de kant en verzint dat ie dan ook maar meteen gewoon doorloopt. Stef weegt ook een kilootje of 900/1000, dus na een meter of 3 erachter aan gesleept te worden en het einde van Rachel haar touwtje ook alweer bereikt te hebben kon ik niet veel anders dan loslaten. Nou ja, prima, dan loop je zelf naar de paddock, was inmiddels al flink pissig, maar nee, Stef loopt dus niet lekker de paddock in naar zijn hooi, maar meneer besluit terug naar de wei te willen lopen.
Met een hoop gevloek en getier wil ik Rachel even in de paddock zetten voor ik erachter aan zou gaan, want de wei stond toch nog open, ik denk die ga ik dan wel weer opnieuw halen. Totdat ik zie dat de overburen net naar buiten kwamen om te wandelen en dus midden op de weg naar de wei staan. Je ziet Stef denken, oh, daar kan ik niet langs, nou dan ga ik wel hier naartoe, en loopt doodleuk linksaf de doorgaande weg op. In de spits. &^&%....
Dus Stef idd in een iets hogere versnelling er vandoor. Na drie keer roepen snapte de buurman eindelijk dat achter een paard aanrennen toch echt het verkeerde effect gaf en Stef ging langzamer lopen en uiteindelijk stilstaan. Met een blöde blik in zijn ogen (tis ook een echte vent ook) draait hij zich om, hé, hier is geen wei?
Op dat moment komt de buurman van twee deuren verder aanfietsen (die dus zelf ook paarden heeft) en kan gelukkig Stef rustig bij zijn halster nemen. 
...net zoals bijna elke dag de afgelopen 5 weken.
Gelukkig niets gebeurd op natte sokken na en een gekrengte trots
Ik kan het mij zo goed voorstellen...2 van die kleuters die totaal met hun "eigen ding"bezig zijn en een vloekende...tierende moeder die het he-le-maal zat is.

Meteen vanaf het begin leren hoe bij ons de routine is dan went hij er het snelste aan.