Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:17

Ik meng het vaak de volgende dag met droog hooi.. tenzij het echt een beetje is.. hier zit het in bakken en eens in de zoveel tijd schraap ik die dan uit. :r

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:28

Ik leg het voor nu te drogen in stal :D ze vreten het maar weer op de volgende ronde

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:33

Hahaha herkenbaar die katten verhalen. 1 van ons doet vaak een poot over haar hoofd als ze ligt te slapen en niet naar buiten wil. Onder het mom van ik ben er niet! Zodra je je dan omdraait volgt ze je met 1 oog of je wel echt weg gaat :+

Nat hooi geen ervaring mee. Met dit weer willen ze om 12 uur al op stal en krijgen ze daar hooi.

Ik duim dat die sarcoid nog te behandelen is. Eng hoor!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 17:37

Dames, wie er niet is gaan rijden had groot gelijk, het is vies, nat en heeeeeeel koud met die gure wind op je snuit. Kwam ik dus achter toen ik een rondje ging doen. Paardlief had ook zoiets van “eh weet je het zeker? Je hebt geen haar op je gezicht jij!”
Nu thuis op de bank onder een dekentje met droge sokken en trui aan.

Kristelhans lekker zo’n rustig dagje! En fijn wat extra centjes, komt altijd van pas met paarden.

Ohjajoh wat betekend BBW?

[***] wat een verhaal, ik hoop dat ze in Utrecht toch willen helpen. Mooi hoe je je vriendin steunt! Maar die kat. :D In een volgend leven kom ik terug als kat…. Die post van jou is aardig compleet toch :P

Daan bij Modena gingen er vroeger ook gewoon 2 netten van 20 kg in en daar deed ze dan 36 uur mee in de winter. Dus ook zo’n 30 kg per dag. Was ook niet baggervet, maar ook niet mooi slank.

Palousa boy jij gaat qua weer van het ene uiterste naar het andere! Mooi he zo’n bevroren paardenkont met ijspegels eraan.

Donja wat een mooi verhaal, wat een lieve en oprechte meid lijkt me dat, die verzorgster. Prachtig om te lezen dat ze zo gelukkig er mee was.

Ieris staan ze nou gewoon op het hooi in de stal? :’) Lekker hoor, die van mij staan nu ook met z’n tweetjes binnen, het is maar niks buiten.

Karev romantisch hoor, eten en slapen onder de lampjes. :D

Nat hooi liet ik gewoon liggen, gras is ook nat hoor. Maar liefst zet ik de kist gewoon binnen zodat het niet nat word dan hoef je toch minder weg te gooien. (Als het er te lang in zit word het ook niet meer gegeten.)

Wat leuk om te lezen, al die paardjes die gratis weggeven werden en bij jullie terecht zijn gekomen! :D
Ik had ooit een mini paardje, loena. Helaas bleek haar gebit heel slecht, eten zou in de toekomst wel een moeilijk kunnen worden. Uiteindelijk is ze toch weggegaan, er is een grotere voor de kids voor in de plaats gekomen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:40

Jij bent een bikkel Gypsy, dat je bent gaan rijden!

Blegh ik haat dit weer echt! Paardjes gaan komende nacht hier ook naar binnen. Is altijd een beetje tweestrijd bij mij; ik voel me er niet prettig bij ze "op te hokken" in stal maar ik vind het ook niet fijn als ze zo lang achter elkaar in de zeikregen staan. Dus dan maar op stal zodat ze in ieder geval lekker droog kunnen slapen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:46

Nou, ik vind een dagje stal met al deze nattigheid niet echt ophokken hoor. Als de boomgaard niet te nat is bij ons maak ik ook een looppad zodat ze zelf in en uit kunnen lopen maar met vies weer staan die knollen altijd binnen. :') En dan heb je fjorden he.. :P En het liefst samen in een stal... <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:56

Hier gaan ze gewoon naar buiten, vanmorgen was het ook nog best redelijk.
Nu zullen ze wel onder het afdak staan en straks als het donker is, zet ik ze op stal.

Ieris pas je wel op dat die jaarling die merrie kan dekken!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:00

Ahhh dat lijkt me een heerlijk gezicht Kristel. Ik vind binnen staan ook niet ophokken. Heb liever dat ze met dit weer warm op stal staan hangen dan verkleumen buiten.

Jeetje Gypsy gewoon gaan rijden met dit weer! Stoer hoor :D.

Volgens buienradar kan mijn dagelijke stapwandeling van 20 minuten vanavond precies plaats vinden als het droog is. Ben benieuwd!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:03

Ik heb er hier ook een gekregen :) nog steeds heel blij mee :j

Nat hooi...hier krijgen ze altijd nat hooi :+ maar je moet even op de temperatuur letten.Als het te warm weer is gaat het broeien,dat hooi wil je niet geven.Zorg op warmere dagen dat je de boel uitspreid zodat er geen broei kan vormen.

Bikkel hoor rijden met dit weer :brr:

Katten...ben dol op katten <3
Vroegâh onze stalkat...liep te miepen en te mauwen dat ze naar buiten wilde.Alle deuren waren dicht omdat het op dat moment vroor...sneeuwde en heel hard waaide.
Ik had haar meerdere malen verteld dat het geen "kattenpoezenbuitenspeelweer" was madam moest en zou.
Wat jij wilt hoor...dus ik zet de staldeur op een kier zodat ze naar buiten kan,steekt ze neus naar buiten...snuffelt en kijk mij vervolgens aan op ik wel niet goed bij mijn plaat ben >;)

Draait zich om en rent snel de "kantine"weer in om met haar taart voor de kachel te gaan liggen 8)7 :D

Zo'n heerlijk dier was het,echt een tafelkleedje,lag het liefst de hele dag op schoot <3

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:08

Ik heb hier het spul ook maar binnen gezet, zeiknat waren ze (wat er onder de dekens uitstak iig :D )
De poes vond het vandaag geen buitenweer. Als ik de deur open doe en haar roep dan blijft ze een meter voor de deur staan en kijkt eerst even; blijkbaar ziet ze het verschil tussen droge en natte stenen want bij natte draait ze zich om en loopt weg :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 18:08

MarijeR die webcam is echt gaaf! Leuk om te zien. :D

Nou jongens mijn paarden kunnen naar buiten maar die kiezen er zelf voor om op stal te staan. Zo erg is 't. Denk niet dat jullie paarden het jullie kwalijk nemen nu. :P

Ohh wat een leuke poezebeest. Die zou ik nu wel op schoot willen hebben, heb 't nog altijd koud!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:13

Wat een mooie poes! (en ja ik zeg gewoon poes!) :P

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:13

[***] schreef:
Ha, ha, ha, op een mandarijn!

Die stal ziet er gezellig uit!

Hier heeft Bumper (de kat) net eventjes zijn snorharen buiten het kattenluikje gehouden en dácht dat het wel meeviel..... Daarna raced hij dus met een noodgang naar de tuindeur en begint dan als een malle aan het raam te krabben en miauwt vreselijk, klinkt als: laaaaaaaaaat me nu direct naar binnen, anders stort ik ter plekke dood neer!!!!
Hij heeft net ter compensatie 2 van die lange spinnen gevangen in de keuken. Mijn trio gaat zo ook naar binnen. Staan de hele dag al in de pissende regen. Effe een vraag; wat doen jullie met hooi dat nat is geworden van de regen? Geven jullie dat de volgende dag weer of gooien jullie het weg?

Het zit bij ons in netten en het is redelijk nat, maar er zit ook nog wel wat in. Vind weggooien zonde.....

Zoveel mensen die hun paard nat hooi geven. Omdat het namelijk van droog hooi moet hoesten. Als het hooi vandaag nat geworden is, kun je het gewoon nog opvoeren.

Ik denk dat ik mijn merries en veulens maar alvast binnen ga halen want volgens mij zijn ze het natte weer helemaal spuug zat. Maar fijn vind ik het niet want ik wil ze zoveel mogelijk buiten hebben.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:20

Zullen we vanavond om 20:00 allemaal een zonnedansje doen? :')

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 18:20

Strak plan!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:24

Goed plan!
Ik heb er vandaag al 4 kisten hout door heen gejaagd, houtkachel draait overuren.

Ik ga ze rond 18.00 binnen zetten, dan is het droog :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:26

Wij hebben een Oostenrijkse tegelkachel. Absurd lelijk ding maar ben 'm intussen toch mooi van lelijkheid gaan vinden en met 5 blokjes hout is ie 24 uur warm! Verwarmt de elementen in je kamer ook en geen droge lucht, zo fijn! <3 Duurt een uur of 2 voor ie goed warm is (nu dus) en dan heb je de hele avond en morgenochtend/deel van de middag nog een warme kamer. Oh ja, hij is groen. :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:32

Onze kat komt ook al de hele dag niet van het bed af. Maar dat is een binnenhuiskat dus die komt sowieso niet buiten.

Ik heb Andor gelongeerd in dit strontweer. Hij was anders wel lekker enthousiast en aquatraining zorgde ervoor dat hij zijn benen netjes optilde :D
Ik was wel nat tot op mijn onderbroek...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:40

kristel heb je een foto?

Wij hadden een grote speksteen kachel maar die was versleten en nu een met hogere kapaciteit maar minder speksteen.
Dit is gewoon zo'n koud huis, zeker met regen.

Yontheke je bent gek :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:42

Oooh mooie poes Tinky!!! Ik heb ook nog een cyperse, maar dat is een angsthaas. Ligt wel bij mij op schoot, maar dan moet er niemand anders in de buurt zijn.

Gypsy jij bent een bikkel!!!

Hier de knollies om half 5 binnen gezet. Zeiknat en koud, behalve de stoere dikke pony. Afbeelding
Die heeft werkelijk nergens last van.

Wat er met de sarcoïd gaat gebeuren ben ik ontzettend benieuwd naar..... Hoop dat het allemaal lukt, want het is een onwijs gaaf paard!

Zal wel even vragen of ik een foto mag posten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-15 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:50

BBW= Big Beautiful Women. Dus een mooie en lieve omschrijving voor dikzak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:57

Effe snel een foto gemaakt van die ander. . Afbeelding
Nu is ie weer verstopt.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:57

Ik zal morgen even een foto maken, nu opschieten, nog even manen knippen bij de fjordies voor ik ga inladen voor les. :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:03

Wat een bikkels zijn jullie...ik lig op de bank in een fleece joggingbroek,lang fleece vest met capuchon onder dekbed en deken met een kop "Santa's choice"thee :9k

[***]...mooie kattepoes en die stoere pony <3 Mijn bikkels geven ook nergens om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:23

Ik heb de pony ook wel eens een regendekentje om gedaan, maar volgens mij vindt hij dat helemaal niet lekker. Dan gaat hij continu liggen rollen en rennen....

Nu gewoon bloot in de regen en hij heeft nergens last van.