Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:46

Bij ons komen ze eens in de zoveel tijd grof huisvuil halen of je kunt het zelf (gratis) naar de stort brengen. Verschilt per gemeente.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:27

hier kun je voor het tapijt de kringloop bellen. Die nemen het gratis mee.
Alleen geen idee of ze ook modder tapijten meenemen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:30

Haha ik denk dat grof vuil op kilo wordt berekend en dat zal met een moddertapijt nog flink tegenvallen.. Ik moet zeggen dat het er wel super mooi/ strak uit ziet maar ik vraag me af in hoeverre het goed blijft met e4 paarden en een trekker..? Denk dat ik toch maar ga zoeken naar een andere oplossing..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:32

Als het per kg gaat is het de moeite om het voor afvoeren goed schoon te spuiten en te laten drogen.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:40

Nessa schreef:
Kun je dat niet naar de milieustraat brengen?

Hier begint het ook behoorlijk blub te worden. Zak niet ver, maar door de regen zal het steeds meer worden.
Volgend jaar willen we een groter stuk bestraten.

Er ligt al een stuk met betonrooster voor de stal. Hoe krijg ie die dingen geplaatst? Weegt nogal wat...
Een vervoerswagen zou dan de hele wei door moeten...

@Nessa: betonroosters zijn niet te tillen...dan heb je al een tractor nodig denk ik.
@Rocamor: ik heb wel een adresje omgeving Enkhuizen waar de paarden echt voorop staan en ze veel buiten komen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:10

Mocht iemand geïnteresseerd zijn, vanaf februari gaan wij hier slopen en hebben we een aantal van die roosters te koop ;)

Voor nu geen oplossing, sorry, maar wie weet voor volgend jaar handig.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:25

Tosadog Ik stuur je direct een pb. Hier is het echt lastig. Beesten die niet buiten komen of ze vragen en godsvermogen extra voor paar uurtjes paddock. Of het is erg ver. Of ze staan in combi urine stront regen in een loopstal.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:20

Jaan81 schreef:
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, vanaf februari gaan wij hier slopen en hebben we een aantal van die roosters te koop ;)

Betonroosters of metalen roosters? Metalen roosters ben ik zeker in geinteresseerd! Heb er nu 2 geplaatst in de blub en ben nu al blij! Heb er alleen wel meer nodig.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:56

Fabster schreef:
Jaan81 schreef:

Betonroosters of metalen roosters? Metalen roosters ben ik zeker in geinteresseerd! Heb er nu 2 geplaatst in de blub en ben nu al blij! Heb er alleen wel meer nodig.

Heb jij toevallig een,foto van die metalen roosters? Ben hier wel in geïnteresseerd. Wij hebben enkele doorgangen die een beetje doorzakken en vermits mijn partner zelfstandige metaalbewerker is kan ik misschien zoiets laten maken door hem.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:00

Fabster schreef:
Jaan81 schreef:

Heb jij toevallig een,foto van die metalen roosters? Ben hier wel in geïnteresseerd. Wij hebben enkele doorgangen die een beetje doorzakken en vermits mijn partner zelfstandige metaalbewerker is kan ik misschien zoiets laten maken door hem.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:01

@Ilora: als je even een pagina terugscrollt zie je 2 fotos van de veeroosters die ik heb liggen.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:02

En zijn dat van die metalen of betonen roosters? De betonnen,ken ik. Heb ZE tweedehands gezocht maar bijna niet te vinden. Maar mijn partner heeft een,eigen metaalbedrijf. Dus dan ik dat eventueel daar laten maken. Lijkt mij een Super oplossing

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:34

llora schreef:
En zijn dat van die metalen of betonen roosters? De betonnen,ken ik. Heb ZE tweedehands gezocht maar bijna niet te vinden. Maar mijn partner heeft een,eigen metaalbedrijf. Dus dan ik dat eventueel daar laten maken. Lijkt mij een Super oplossing

Het loont sowieso om metaalbedrijven in de gaten te houden en eventueel te benaderen. Meestal staan de grote zware machines voor metaalbewerking op ijzeren roosters. Mijn vader heeft ze ook onder de machines liggen. Zijn platen van ik denk 1 meter bij 1,20 met fijne mazen. Dit soort bedrijven willen nog wel eens de indeling omgooien of machines verkopen en dan gaan die roosters ook weg. Heb er al eens een paar uit de oud-ijzer bak gevist bij ons. Hij wist totaal niet dat er nog mensen waren die ze konden gebruiken.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:36

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:16

Fabster schreef:
Jaan81 schreef:

Sowieso metalen. Geen idee wat we met de betonnen gaan doen.
Er lopen nu nog koeien op, maar zal in februari hier een link plaatsen van de advertentie.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:35

sakvis schreef:
llora schreef:

Het loont sowieso om metaalbedrijven in de gaten te houden en eventueel te benaderen. Meestal staan de grote zware machines voor metaalbewerking op ijzeren roosters. Mijn vader heeft ze ook onder de machines liggen. Zijn platen van ik denk 1 meter bij 1,20 met fijne mazen. Dit soort bedrijven willen nog wel eens de indeling omgooien of machines verkopen en dan gaan die roosters ook weg. Heb er al eens een paar uit de oud-ijzer bak gevist bij ons. Hij wist totaal niet dat er nog mensen waren die ze konden gebruiken.

AH maar heb al wel een voordeel mijn partner kan ze zelf maken. Hij heeft zijn eigen metaal en,constructie bedrijf. Dus het is alleen een kwestie van is lief kijken en hopen dat hij tijd heeft om ze te maken. Hij maakt voornamelijk poorten en trappen en,hekwerk en loopbruggen in metaal. En metaal ,inox hebben we met tonnen in het magazijn,liggen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 08:28

Degene met het idee van de roosters is wat mij betreft nobelprijswaardig, hoor! Wat een feest! Ik speur internet af om de hele boel te 'bestraten'. Echt zó fijn!

Volgens mij kun je ook gewoon looproosters gebruiken. Met van die vierkantjes. Die ga ik ook nog proberen. Die zijn makkelijker te krijgen en in meer maten. Maar ik ben er zó blij mee! Eindelijk een goede en makkelijke oplossing voor de blub!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 08:33

Ja werken ze voor jou ook?
Ze zijn alleen zo duur

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:06

Nieuw wel, ja. Maar gebruikt niet. Goed struinen op internet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:26

Hallo, mag ik hier ook mijn winterparadijsje showen? Momenteel bewoont door 3 paarden en 2 schaapjes. We hebben een zeer ruime inloopstal (waar ze hooi krijgen dmv slowfeednet op de foto zie je ook een groot blok met een net erover)

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben ook 1 betonrooster bij de ingang liggen. Voor diegene die dat zoeken, kun je niet gewoon eens langs een aantal veebedrijven gaan rn vragen of ze over hebben?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:17

Maartje wat een prachtige inloop stal !!!
Gebruiken ze dat alleen niet heel erg als toilet :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:19

Helaas wel, vooral nu omdat ze er veel staan om hooi te eten. S zomers valt het mee. Maar strooi het vooral alleen op (potstal). Is niet te doen om dat wekelijks uit te mesten. Bodem is ook van zand

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:58

Fabster schreef:
Degene met het idee van de roosters is wat mij betreft nobelprijswaardig, hoor! Wat een feest! Ik speur internet af om de hele boel te 'bestraten'. Echt zó fijn!

Volgens mij kun je ook gewoon looproosters gebruiken. Met van die vierkantjes. Die ga ik ook nog proberen. Die zijn makkelijker te krijgen en in meer maten. Maar ik ben er zó blij mee! Eindelijk een goede en makkelijke oplossing voor de blub!

Hahaha! Ben blij dat je er wat aan hebt gehad! Ik vond het ook een superoplossing

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 03:02

Hoe kwam je daar op?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:23

Ik ga ook eens zoeken. Wel 1 rooster gevonden, maar ver weg.
Ik ga het in de gaten houden!