paulinebes schreef:Het is onzin te stellen dat er in de randstad niet voldoende ruimte zou zijn. Ik zie steeds meer stallen die de mogelijkheid bieden voor zomer en winter buiten. Het heeft te maken met hoe je een pensionstal inricht en voor hoeveel paarden. Een pensionstal zonder buitenmogelijkheid zou in mijn ogen geen bestaansrecht moeten hebben.
Vwb de discussie: er zijn heel veel genuanceerde meningen. Ik vind dat er relatief vriendelijk gediscussieerd wordt. Daarnaast hoef je bij zo 'n vraag eerlijk gezegd niet te verwachten dat er geen enkele kritische noot volgt. Dit is zo'n essentieel punt voor t welzijn van het paard in veel (wetenschappelijke) ogen dat je van veel mensen op weinig begrip hoeft te rekenen. En de een is daar wat steviger in dan de ander.
Ik vind het net zoiets als goedkeuring en aanmoediging verwachten voor de bio industrie of voor nertsenfokkerijen. Ik hoop maar dat al die 24/7 staleigenaar paarden de discussie lezen, niet de verdediging ingaan maar inzien dat ze niet goed bezig zijn voor hun paard, goede ideeën opdoen, en op zoek gaan naar een andere oplossing.
Super !
Kun je mij een lijstje geven in de omtrek van Rotterdam ?
Ik zou graag op zo een stal staan aangezien het mij veel tijd scheelt als ik niet iedere dag er naar toe hoef. Wil er wel 1 maar mijn paard niet het risico loopt zandkoliek te krijgen en ze in de gaten houden da hij niet baggervet wordt, dus niet 24/7 op een wei.[/quote]
Heb net even globaal via internet gezocht omgeving Rotterdam en kwam wel een paar interessante tegen met zomers overdag weidegang en s winters in paddocks... Maar ik weet natuurlijk niet wat de max. km's zijn en verdere wensen...

Ik heb net gereageerd op de post van Isegrim.
Als het niet op fietsafstand voor mijn dochter is moet het voeren, binnen en buitenzetten, etc ook gedaan worden op de betreffende stal.
Het is helaas wel zo dat deze fijne stallen vaak al vol zitten, wachtlijsten kennen en het verloop zeer klein is....