Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Odetje92 schreef:Bzoem, Stal de Groene Meer in Stompwijk voldoet aan je eisen.
Ruitje op bokt kun je altijd een pb sturen
FlyingHuman schreef:M_nouska schreef:stal 2, waarom twijfel je?
Stal 2 is goedkopere, kleiner, je kent de mensen, ze staat lekker veel buiten, kan buitenritten maken
Kenissen van mij zeggen dat dat 175 veel is voor wat te krijgen is... Ik vond het nog redelijk meevallen want het is een dure regio.
paardje47 schreef:Welke stal zouden jullie kiezen:
Stal 1:
Kleinschalig aan huis
Beschikking over: buiten bak (aan de zware kant), longeercirkel, eigen stukje wei, afpuitplaats met alleen koud water, warm water is wel aanwezig. Bak en longeercirkel zijn s winters vaak erg slecht na regen. Manege is op 5 min stappen daar kan de bak gehuurd worden.
Vrijheid in kiezen van instructrice, hoefsmid, dierenarts, ect.
Voer: hooi naar behoefte op stal 3x per dag laaste keer tussen 21:00 en 22:00 (als je meer wil hoef je het alleen aan te geven) en (zelf gekochte bix) wordt 2x per dag gevoerd (s ochtends en s middags).
S'winters staan ze op stal, losgooien is wel mogelijk in de bak of paddock. Zomers dag en nacht op de wei. Het opbouwen van de wei doen ze heel langzaam.
Keuze uit stalbedekking, wel zelf uitmesten (wei mag je zelf weten).
Met zijn 2 en op de wei. Andere paarden in de buurt met draai er tussen.
45 minuten fietsen
Vrijwel altijd toezicht op de paarden.
Stal 2:
Kleinschalig maar wel groter dan de andere.
Dag en nacht buiten in paddock met schuilstal en verhard plaatsje.
Beschikking over: 2 rijbakken waarvan 1 altijd goed (wel zonder licht), een goede longeercirkel, afspuitplaats met koud en warm water, buitenrijmogelijkheden en kantine.
In de winter wordt de paddock wel een blubber zooi en bij hele erge regen wordt de schuilstal wel aan de natte kant.
Voer: onbeperkt kuil
Weidegang wordt veel sneller opgebouwd en maar snachts staan ze weer op de paddock. De wei wordt niet uitgemest.
Uitmesten en voeren wordt gedaan.
Ze staan in een groep van ongeveer 10 paarden.
10 minuten fietsen
Er is altijd toezicht.
Welke zouden jullie kiezen?
xLes schreef:Ik ben ook aan het twijfelen, grr.
Stal 1 (sta ik nu)
- Zomer +- 10u weidegang
Winter afhankelijk, met echt slecht weer maar 2-3u
- 220€ volpension
- Ongeveer 15-20 minuutjes rijden
- Paar pensionklanten, maar kleinschalig
- 20x40 buitenpiste op scheldezand, mogelijkheid tot verlichting via spots maar op ooghoogte
- In tegenstelling tot mijn vorige stal vind ik dat er vrij weinig stro in de stallen ligt gezien ze er toch heel de nacht instaan. Nu mijn paard 24/7 binnenstaat door operatie staat ze toch dikwijls bijna op de bodem. Valt wel op dat mijn paard nu ze hier staat eerst heel haar stal leegeet en dán pas aan het hooi begint?
- Hooi vond ik ook vrij weinig, was vrij snel op (paard is wel een vreetzak), nu dat ze 24/7 moet binnenstaan krijgt ze wel onbeperkt
- Zeer vriendelijke staleigenaresse maar vertrouwen is geschonden (ze heeft mijn revaliderend paard dat 24/7 nog in haar stal moet staan en slechts een halfuurtje mag stappen zonder overleg buiten gezet op een stuk waar ze kan draven en een klein galopje kan doen. Als ik geen shift had gehad deze week, had ik het nooit geweten)
Stal 2
- Zomer 24/7 weidegang
Dit moet ik nog overleggen, maar er is misschien een mogelijkheid om in de winter naar een stal met binnenpiste te gaan, in dat geval zou ze in de dag buitenkunnen, is die mogelijkheid er niet dan ook 24/7 buiten op paddock
- 225€ volpension
- Eén straat verder, op 5-10 minuutjes fietsafstand
- Nog kleinschaliger
- 20x40 buitenpiste met scheldezand, misschien de mogelijkheid om in de winter naar een verlichte binnenpiste te verhuizen?
- 24/7 buiten dus geen stalling/opstrooien nodig
- Hooi geen idee ondertussen, was daar vroeger wel content van
- Ik ken de staleigenaresse, heb er eerder naar volle tevredenheid gestaan maar ben toen verhuisd om mijn paard in training te zetten, nadat ze getraind was zijn ze gaan werken aan de wei dus ik kon moeilijk terug, nu zijn de werken gedaan
- Wei is achter het huis waar staleigenaresse gaat wonen, dus veel toezicht
Naar mijn paard gezien zou ik voor stal 2 kiezen want dan kan ze meer buiten, zomer én winter. Plus dat het handig is om misschien in de winter naar een verlichte binnenpiste te kunnen gaan.
Mijn vertrouwen is ook afgenomen in de huidige staleigenaresse als die beslissingen maakt omtrent mijn revaliderend paard zonder dit te overleggen. Ze wist goed dat ze nog niet buiten mocht, is vorige week in de kliniek nog bevestigd.
Verder is het een beetje once-in-a-lifetime chance. Volpension, 24/7 weidegang mét een deftige piste is hier in de regio bijna onvindbaar.
Aan de andere kant vind ik het dan weer enorm smerig naar de huidige staleigenaresse toe. Zij is wel altijd met mijn paard naar de dierenkliniek gereden omdat ik geen vervoer had...