Juul schreef:Ik denk dat het erom gaat dat het paard de vrijheid heeft om als hij het gevoel heeft dat hij even zijn benen moet strekken, dat ook gewoon kan doen. Net zoals wij dat zelf (meestal) doen. Dat zou dus een wei met een schuilstal zijn. Ik denk niet dat een paard gelukkig wordt van zoveel uur per dag stil staan in een stalletje.. En dat sommige paarden vaak liever in de stal staan dan buiten zijn kan verschillende oorzaken hebben
Hier kunnen paarden in de winter niet 24/7 buiten staan, dat laat de wei niet toe. Verder doe je de oudjes er geen plezier mee. Die vinden het fijn in de nachten op stal in de herfst en winter. De tinkers de hele dagen in de blubs laten sjouwen is niet bevordelijk, maar dat zijn echte buitenpaarden, die hebben dan ook geen box, maar een grote inloopstal. Voor de oudjes zou zoiets ook fantastisch zijn, maar dan moet de rijbak verplaatst, het huidige stallenblok afgebroken en alles opnieuw opgebouwd. Nou, dan neem ik voor de 26 en 27 jarige het wel voor lief dat ze overdag buiten zijn.