Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Re: Paard dat weeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 23:18

Nou je heb vanavond wel lekker met hem gehobbeld Tat:P

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:22

zeker weten :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:18

EN dan moet je maar geluk hebben dat je het betaalde geld nog voor hem terugkrijgt... ;)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 12:08

Caesar schreef:
EN dan moet je maar geluk hebben dat je het betaalde geld nog voor hem terugkrijgt... ;)

ach als die maar een goed baasie krijgt:)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 14:29

Yommie schreef:
Caesar schreef:

ach als die maar een goed baasie krijgt:)

Dus hierbij wie zoekt een paard met gebruiksaanwijzing,maar verder wel super braaf met rijden,tat_jana heeft er gisteren op gehobbeld terwijl hij 3 weken al stil stond..er op rijden en weg:)
je kunt ook alleen met hem weg,alleen plakt hij wel aan 1 paard op het land 8-)
hij weeft alleen als er dus wat gebeurt.. stress situaties
Hij is alleen geschikt voor iemand die ALLEEN met hem bezig is,dus geen manege's ofzo!!
Hij gaat niet weg onder de 1500 euro :D
Hij is l1 met winstpunten met dressuur ,kan ook goed springen :D

Hier wat foto's van hem:)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YLRFCSS3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CIPLVC37.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OO6EQ6NK.jpg

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:32

Een rechtzaak aanspannen en tgt te koop zetten? Dan ben je voor een rechter niet serieus te nemen en stelt hij/zij op voorhand de verkopende partij in het gelijk. Je stond sterk hiermee niet meer.....

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 14:36

OKHannes schreef:
Een rechtzaak aanspannen en tgt te koop zetten? Dan ben je voor een rechter niet serieus te nemen en stelt hij/zij op voorhand de verkopende partij in het gelijk. Je stond sterk hiermee niet meer.....

het boeit me niet eens meer wie der sterkt staat en niet,hij is nu de dupe van dit hele gezeur..en dat is het me niet waard!
hij is niet op ze plek bij ons,en ik hoop dat ik iemand vind die hem alle aandacht kan geven die hij nodig heeft om weer gewoon paard te zijn :D
Hij heeft nu al genoeg meegemaakt vind ik....

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:42

prezies dat vindt ik ook..
het is gewoon jammer als chantal er nu fluitend vanaf komt.. maar reus zou er een heel blij paard van worden.
en wat gaat zei ermee doen als ie terug komt..
nou sorry ik wil het niet eens weten ;(

wendyloepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:27

Je hebt hem dus niet laten keuren? Zou als ik jou was wel contact opnemen met de oude eigenaar. Als hij dit al langer doet: blijft hij het doen en is slijtage aan zijn gewrichten mogelijk. Ik zou hem op de foto laten zetten, zodat je weet waar je aantoe bent.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 16:34

wendyloepie schreef:
Je hebt hem dus niet laten keuren? Zou als ik jou was wel contact opnemen met de oude eigenaar. Als hij dit al langer doet: blijft hij het doen en is slijtage aan zijn gewrichten mogelijk. Ik zou hem op de foto laten zetten, zodat je weet waar je aantoe bent.

de ouwe eigenaar zegt dat hij het daar nooit heeft gedaan,en in mate hij het doet als hij gewoon relaxt is ,zal hij geen slijtage hebben aan zijn gewrichten...
Hij moet gewoon een relaxt plekkie hebben ,dan weet ik zeker dat het dan wel weer goed met hem komt...geen stress :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:41

en als je het topic doorleest ( hoef je nog niet eens alles berichten voor te lezen maar enkelt die van de ts ) dan wist je dat er allang contakt etc is geweest :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:51

Zie de advertentie nu staan... komt beetje "makkelijk" over op mij. Ik begrijp je keuze voor Amadeus, maar je staat nu niet sterk meer in je schoenen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 16:56

Caesar schreef:
Zie de advertentie nu staan... komt beetje "makkelijk" over op mij. Ik begrijp je keuze voor Amadeus, maar je staat nu niet sterk meer in je schoenen.

Als hij maar goed terecht komt:)

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:40

ik denk zelf dat je paard het niet beter kan hebben dan bij jou,met vriendjes veel land en niet veel op stal,das een heerlijk paardenleven.
Dus ik denk dat het echt niet komt omdat hij niet bij jou op zijn plek is.
Je zou eens naaar www.2moons.nl moeten gaan en haar informatie vragen .
Hoop dat je er wat aan hebt gr

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 19:45

Paard2009 schreef:
ik denk zelf dat je paard het niet beter kan hebben dan bij jou,met vriendjes veel land en niet veel op stal,das een heerlijk paardenleven.
Dus ik denk dat het echt niet komt omdat hij niet bij jou op zijn plek is.
Je zou eens naaar http://www.2moons.nl moeten gaan en haar informatie vragen .
Hoop dat je er wat aan hebt gr

op zich hebben ze een top leven waar ze nu staan,alleen het probleem is dat er 21 paarden staan,en er steeds wel iemand is die ze paard pakt om te rijden..hij schiet dan in de stress...of als ik me eige paard weg haal..
Dus ik denk dat hij beter op ze plek is waar niet veel paarden staan..en door 1 iemand word verzorgt..nu zijn er meerderen..

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:05

Zo ja daar heb je een punt.
Ik heb ook zoiets meegemaakt vorig jaar met het kopen van een pony voor mijn dochter,was trouwens een kinderpony van marktplaats ,superbraaf geen gebreken kan een kind alleen op weg rijden.
Nou wij naar ulvenhout hebben hem uitgeprobeerd voor zover dat kon ze hadden geen bos in de buurt dus heb mijn kind erop gezet ,ik ernaast en even gereden en ja we waren verkocht.
Na een maand voor haar verjaardag thuis laten bezorgen en hij had het naar zijn zin.
Dezelfde avond dekte hij het paard van mijn vriendin en na weken wennen gingen we met hem het bos in.
Nou daar komt het ,een en al steigeren met mijn kind erop het werd steeds erger en staken en zo zijn mijn docher en de pony achterover geklapt en is ze er nooit meer opgestapt,daaar stond ik met een c pony van 1850 euro .Als het niet ging graag bellen en dan nemen we heem direkt terug ,niet dus ik belde ze ze vertelden dat ze niet genoeg gras hadden dat het land schraal was en ze hem niet terug konden nemen.
Ik was zo boos,zij huilden met heel de familie toen onze pony bij ons gezet werd,ja krokodillentranen...
Hij kon niet terug en bij hen had hij het nooit eerder gedaan.
Hij kon niet vaststaan en ging hangen en rende weg over de wegen,steigeren als er maar een druppel water uit de slang kwam ,het wad dus de droom van mijn kind die aan diggelen is gegaan.
Ben nog steeds heel boos.

Mijn kind is nu heel onzeker en zit weer op les op de manege om haar vertrouwen terug te winnen.
Via hyves mensen gesproken die de pony ook kenden en ze zeiden dat hij dat altijd deed.
Nou daar sta je en ik kan wel een zaak gaan beginnen ,1 duurt t te lang en ook ik wilde gewoon van de pony af waar ik veel geld voor betaalde en waar mijn kind niks mee kon.
Heb hem zelfs laten rijden door een hele goeie ruiter die paarden inrijd en met moeilijke paarden altijd wel wat kan,maar zelfs zij zei nee weg doen.
Heb hem dus weten te verkopen voor 500 euro minder maar dat maakte mij niks uit,heb wel meteen tegen deze mensen gezegt wat er mis was met hem en het laten zien,vandaar dat de prijs omlaag moest.
Hij is nu erg happy maar heb geen contact meer met die mensen.
Ik heb mijn lesje wel geleerd en koop nooit zo impulsief een paard meer.
zo zie je dat er heel veel mensen zij die alleen mr op geld belust zijn.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 29-08-09 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht samen gevoegd! Gelieve geen 2 berichten kort achter elkaar plaatsen, zonder editknop te gebruiken!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 20:32

Nou echt belachelijk,en helemaal dat iemand dat een kind aan doet...voor het zelfde geld was het niet goed afgelopen...
maarja zo zie je maar weer wat voor mensen er op deze wereld lopen.....

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:36

Ik heb slechts een deel van het topic gelezen want ondertussen zijn er al 32 bladzijden!!! :+ Maar ik wil toch even zeggen dat verlatingsangst prima af te leren is. Dit paard is heel onzeker wat zich uit in stress en dus weven. Als je schriktraining met hem zou doen zou dit volgens mij al een heel verschil kunnen gaan maken omdat hij dan zekerder van z'n stuk wordt en minder snel in de stress schiet. Doordat hij zekerder wordt zal de verlatingsangst ook afnemen. Het weven zal echter nooit meer volledig stoppen maar kan wel drastisch verminderen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 20:39

Mandyke schreef:
Ik heb slechts een deel van het topic gelezen want ondertussen zijn er al 32 bladzijden!!! :+ Maar ik wil toch even zeggen dat verlatingsangst prima af te leren is. Dit paard is heel onzeker wat zich uit in stress en dus weven. Als je schriktraining met hem zou doen zou dit volgens mij al een heel verschil kunnen gaan maken omdat hij dan zekerder van z'n stuk wordt en minder snel in de stress schiet. Doordat hij zekerder wordt zal de verlatingsangst ook afnemen. Het weven zal echter nooit meer volledig stoppen maar kan wel drastisch verminderen.

ik denk ook wel dat het zal verbeteren..alleen heb ik daar ook geen tijd voor,en is hij daar niet op zijn plek om dat te kunnen doen..

ik wilden een sukkel hebben :+ nu is hij dat wel kwa rijden..maar kwa gedrag moet je er gewoon meer tijd in stoppen als dat ik nu kan met hem...

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:45

Je moet er inderdaad veel tijd instoppen om dit paard meer zelfvertrouwen te geven.

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:48

het is en blijft een apart paard,als hij echt heeel erg onzeker is kan hij niet eens alleen het bos in ,dus dat zegt al heel wat.
Die pony van ons kon niet eens alleen het bos in van verlatingsangt van het erf,echt vreselijk.
Denk wel dat een kleinschalerige stal beter voor hem zou zijn.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 10:19

Paard2009 schreef:
het is en blijft een apart paard,als hij echt heeel erg onzeker is kan hij niet eens alleen het bos in ,dus dat zegt al heel wat.
Die pony van ons kon niet eens alleen het bos in van verlatingsangt van het erf,echt vreselijk.
Denk wel dat een kleinschalerige stal beter voor hem zou zijn.

nou het grappige hiervan is,dat als meneer een zadel op heeft kun je wel alleen met hem weg ,en kan der zelfs een beginner op rijden :+

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:46

Nou hij is heel apart,hij heeft dus wel graag mensen in de buurt voor bevestiging zou je zeggen.ben je al op www.2moons.nl gaan kijken?je zou haar dit eens moeten voorleggen ,ben benieuwd wat zij zegt,deze vrouw is echt bijzonder met paarden.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 13:23

Net is er iemand komen kijken ,hij liep echt niet goed:(
Het zal wel gekomen zijn door het rijden :( stijf of weet ik ut... hij had zich ook weer druk gemaakt na het rijden, zei een vrouw die ze daar verzorgt...

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:53

liep hij niet goed?wat was er dan?ben je al op de site van www.2moons.nl gaan kijken?