Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:29

Ik merkte altijd aan Missy dat de rest van de kwaaltjes beter te handlen waren als ze het gewoon lekker warm had. Vooral de COPD vergde erg veel kracht van het lichaam en dan is het zonde als die wordt 'weggetrokken' om zichzelf warm te houden.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:34

Hier moet het oudje ook echt een deken op. Wilde een paar jaar terug geen deken maar kreeg toen erg snel al een koliekje. Dat heeft hij vooral bij weerwisseling maar staat ook te bibberen als het regent. Hij krijgt ondanks deken best wel een flinke vacht.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:53

Soms moet ik nog steeds wennen aan een niet Monty om maar zo te zeggen... regent, moet de poort open maken van de wei, pak paraplu, open paraplu Guus in de stress en volle paniek.... Monty staat in de stal ernaast van oh ja goh plu... Monty kan ook wel eens schrikken, ogen groot, neusgaten groot maar vliegt echt niet in die paniek wat mevrouw heeft. Maar schriktraining als mevrouw weer mag gaat bestaan uit een paraplu, een zak hooi welke gewoon op de grond en ach ja gewoon iets pakken en neerleggen :+

Oke even voor haar opkomen.. in de manege heb je binnen natuurlijk geen paraplu's, de wei lag niet aan de straat en met naar binnen halen in regen ook geen plu. Rijden in regen buitenbak met mensen onder plu zal ze ook niet gedaan hebben

Ach ja die halve arabier heeft wel al 29 jaar ervaring natuurlijk.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:07

Ze houden je alert joyce :D

Hier de oude merrie sinds dit jaar ook met flinke regen een deken op. Ze heeft best een dik pak haar dus buien kan ze wel goed hebben maar echt die uren/dagen achter elkaar zeikende regen trekt ze niet meer.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:04

Ik heb op 1 oktober dekens besteld voor mijn paard bij Dochorse, en ik heb ze nog niet allemaal binnen en geen idee wanneer de laatste binnenkomt. Ze dachten deze week, maar morgen is het vrijdag en ik heb nog niks gehoord.
Godzijdank is het nog goed weer, anders zou ik echt gebaald hebben. Ik weet wel dat ik daar iig nooit meer iets bestel -O- .

Afgelopen woensdag had ik les in een binnenlocatie en ondanks dat Quinta op het zicht nog redelijk dun in haar vacht zit was ze wel enorm aan het zweten. Maargoed, ze was ook wel weer on fire zegmaar :oo :wow: Spaans vuur :')

Zaterdag ga ik ze thuis nog even aan het werk zetten en zondag heb ik een working equitation les op locatie. Ben benieuwd :D

Ik spam nog even wat foto's :D

De lucht maandag avond:

Afbeelding

De lucht dinsdag avond:

Afbeelding

Buitenritje aan de zeedijk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn les gisteren:

Afbeelding

:D

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:44

Dat lijkt me echt genieten Dais_!

Hier liepen net weer 4 wolven 1 straat verderop. Echt bizar. Zeker 5 zichtmeldingen binnen 5 km per dag. Lijkt een slechte film soms.

Mijn veulen was altijd super makkelijk maar is nu na het chippen opeens snel in paniek. Denk toch slechte ervaring geweest. Hoop dat het weer bijtrekt. Merrie moet ook een deken op, kan slecht tegen regen maar ik stel het steeds uit omdat ik het toch spannend vind met een veulen erbij. Ik zie haar invallen als het slecht weer is, bij goed weer komt ze weer aan. Dus een deken gaat vast helpen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 02:42

Deken zal inderdaad vast helpen Zapje, als ze wat minder moeite hoeft te doen om warm te blijven. Helpt bij mijn oudste merrie ook altijd.
Maar ik kan me voorstellen dat je er wat huiverig voor bent als er een veulen bijstaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:11

Ik heb bij al mijn merries met veulens altijd gewoon dekens op gehad. Ze kunnen prima bij de melkbar. Je moet wel zorgen dat de buikriemen strak aanzitten en niet los bungelen! Iets wat ook zonder veulen er naast zou moeten :)

4 wolven bij elkaar is wel verontrustend, daar zou ik ook niet vrolijk van worden.

@dais: mooie luchten en heerlijk galoppeer'pad', wel balen van je dekens.

Ik heb getwijfeld of ik ze vannacht buiten zou laten, er werd regen en onweer voorspeld, maar ik vond het er op BR niet zó spectaculair uitzien dus de gok maar genomen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:17

Wauw Dais, die foto van maandagavond! prachtig
En heerlijk buitenritje gemaakt

Ik hoorde toevallig vorige week dat er een paar dorpen verderop een wolf gesignaleerd is, verder is het eigenlijk nog steeds ver van mijn bed... Kan me de angst wel goed voorstellen

Hier vanmorgen alweer bij de fysio geweest, nu op mn werk, laatste dagje en dan weekje vakantie, ben eraan toe...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:40

Net met stalpaddock uitmesten Boon haar staldeur open gezet en Jasmijn heel geïnteresseerd 'staren' naar de verhoogde schopstok met een blik van 'hoe ga ik deze uitdaging aanpakken'...
Dat heeft ze 10 minuten volgehouden en ging toen maar weer weg :D
Vervolgens moest Boon natuurlijk ook even naar binnen en raakte maar één keer het schot dus ook die leert het :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:33

Hahaha.

Wij komen net bij de Sligro vandaan en hebben weer van alles gekocht wat niet de bedoeling was :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:36

Dat heb ik altijd als ik bij de Action loop :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:54

ohhh de sligro, daar moet ik ook niet komen hoor... Action heb ik minder moeite mee sinds ik verhuisd ben :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:57

Sligro ken ik niet, maar de Makro is net zo berucht :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:24

Ik heb dat bij Van Cranenbroek. Ik ga dus met een lijstje, want anders ben ik de helft van de dingen op het lijstje vergeten en heb ik allerlei dingen mee die niet op het lijstje stonden.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:39

Hilary schreef:
Ik heb dat bij Van Cranenbroek. Ik ga dus met een lijstje, want anders ben ik de helft van de dingen op het lijstje vergeten en heb ik allerlei dingen mee die niet op het lijstje stonden.

Herkenbaar, Cranenbroek, Action. Ervoor een lijst in mijn hoofd, zodra ik de deur door loop is het euhhh waar kwam ik ook alweer voor. In de kar meerdere dingen waarvan ik dan denk ow ja dat had ik nodig of oh ja handig. Bij thuiskomst ach ships .... vergeten. Dus hier ook idd lijstje op de telefoon zodra ik denk dat heb ik nodig van daar dan typ ik het erbij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:51

Ik werk ook altijd met lijstjes, maar ik wijt het aan de leeftijd ;)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:54

Hier is vammorgen de masseur weer geweest.
De ruin zat super los en goed in zijn lijf. Dat is voor het eerst dus ben benieuwd met mn les zondag!

De merrie zat weer goed vast helaas maar dat is van zichzelf ook een brok spanning.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:21

@karin: maar nu alles weer lekker los.
Net een paar kruiwagens mest over de groentetuin gereden, geeft mij weer ruimte om weer meer kwijt te kunnen :D
Boon had even een leer momentje :+
Ik had een stuk appel in partjes gesneden. Jasmijn stond bij het hek en Boon op stal achter het schot.
Dus Jasmijn stukje appel gevoerd en Boon begon te murmelen; zij wilde ook. Dus ik zeg 'kom dan hierheen, ik kom het niet brengen...' Dus Jasmijn nog een stukje en Boon nog harder murmelen, maar ze kwam niet. Haar probleem en Jasmijn blij met een extra stukje appel :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:46

Zo is dat, DF. Zelf de keuze laten maken :9 stukje appel ging mooi aan d’r neus voorbij met die keuze. Maar ik zag zaagsel op je stalvloer, gaat dat dan toch op je tuin?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:57

Ja, dat gaat er gewoon op en zorgt er voor dat de aarde mooi los wordt.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:58

Oh dat kan ik eigenlijk ook wel doen met mn mest, op de grond waar de moestuin moet komen rijden... enige puntje is dat ik nog niet weet wáár die komt :')

Cranenbroek moet ik ook niet komen, mn man trouwens ook niet :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:18

Hier gaat de mest er al over zolang we paarden aan huis hebben én een groentetuin :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:30

Craennebroek, heerlijke winkel en kost altijd teveel geld, de action voor grote mensen noem ik die altijd.
Ik probeer alleen echt te sparen nu dus vermijd de action en craenebroek en die winkels nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:47

Ik heb dat gewoon bij alle winkels :')

Maar hier wel extra, komen dan met servies etc thuis :')

Heb vandaag een meisje les gegeven op morita, superleuk!