Ik moet de compost ook nog verdelen, maar dat kan pas als de maïs eraf is... dus ik doe dat ook, of het nou mag of niet. Moet de moestuin voorbereiden voor volgend jaar.
edit. Nick en Bliksem hebben 4 dagen lang kunnen bunkeren, dus die kan je nu rollen. Heb ze nu maar even van het gras afgezet. Moet de draden er deze week ook weer weghalen. De grond wordt straks gebruikt voor de keoien van de buren. Maar ik moet even kalm aan doen, ben stront verkouden.
De draden die ik voor de tijdelijk weide heb gebruikt gaan dus weer weg. Ik wil ze graag netjes opgeruimd hebben. De klos waar ze op zaten heb ik niet meer, dat karton is zacht geworden. Wat is handig om het koord mee op te rollen, zodat het niet in de knoop komt als ik het nog een keer ga gebruiken. Ik zit te denken aan een soort haspel, net als de tuinslang. Heeft iemand dat? En heo bevalt dat?
Laatst bijgewerkt door Chasey op 15-09-20 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Dat lijkt me ook heel handig. Ik zet nog wel eens wat af en haal het later weg. Dan is dat gekloot met koord dat steeds in de knoop raakt zo irritant. Net zoiets als een tuinslang haspel eigenlijk, maar dan voor koord.
Zeker niet, al komen particulieren wel met meer weg Injecteren/mest uitrijden mag niet tussen september/oktober en maart en ook een particulier hoort een vloeistofdichte mestput te hebben en met < 6 paarden hoef je geen mestboekhouding bij te houden.
Dat houten haspeltje lijkt me wel makkelijk te maken en is misschien wel handig voor het hele dunne koord. Die is ook maar 200 meter. Het dikkere koord van 500 meter wordt denk ik wat te zwaar op die houten haspel :p
Maar dat redt je op een kleiner rond haspeltje ook niet en alles op één haspel wordt dan idd zwaar. Je kunt ook 2 houten haspels nemen en dan aan elke kant beginnen met oprollen
Voor dat draad van 500 meter (die best wat weegt) zit ik te denken aan een lege tuinslang haspel op wieltjes. Voor de kleinere stukken koord kan wel een kleinere haspel gebruikt worden. Zal het Daan eens vragen, misschien heeft hij nog wel een goed idee.
Ik heb ze nog altijd op de dingen waar ze op kwamen, niet altijd even handig rollen, maar wel altijd netjes idd. Tuinslanghaspel lijkt me ook nog wel wat ja
Ja daar hebben wij het lint ook op. Steken er met afzetten gewoon een lange tak in en rollen maar
Karin_deB
Geplaatst: 15-09-20 14:14
Voor de wei/tuin is regen heel fijn maar vanmorgen samen met mn zoon op pad was ook heel fijn
MarliesR
Geplaatst: 15-09-20 14:16
Aangezien ons dak er af gaat hoop ik toch echt dat het de komende periode even droog blijft hier
DubbelFun
Geplaatst: 15-09-20 14:39
Zand en water... daar wordt elk kind gelukkig van
Het is mij te warm buiten dus ik ben de schuur maar even ingedoken en heb iets gemaakt voor komende zomer. Hij past mooi bij de andere berken lampen die ik al gemaakt had.
De ophanging moet nog wel even 'recht naar boven', maar de haken staan nu op 1,20 voor de led-balk die er normaliter hangt.
Chasey
Geplaatst: 15-09-20 14:47
Wat een leuke dingen maak jij
Ik stond vandaag even hele rustig wat brandnetels te schoffelen, toen ik ineens de plek voor een zandpaddock zag!
Een zandpaddock rijbak formaat zien we van af. Ze grote oppervlakte, teveel wind. Dus dat wordt een weide op rijbak formaat.
We hebben een loos stukje naast het huis, waar eindelijk de weide in meegenomen zou worden. Maar ik denk dat dat kleine stukje een mooie paddock is! Wil er wel witzand hebben. Want met zo’n vreet Haflinger en vreet shet is het gewoon fijn om een plek te hebben waar ze even niet vreten... Want ik merk dat zwarte grond - ookal staat er amper nog wat - vakkundig wordt afgestruind op een verdwaalde grasspriet... met alle zand erbij.
En vanaf de bank heb ik kijk op de plek naast het huis.
Edit, wat een schattige foto Karin.
Edit2: dit stukje:
Je kan ook zien tot waar ik met de Kärcher heb schoon gemaakt. Had vandaag laatste stuk willen doen, maar ben niet fit.
Mer1980
Geplaatst: 15-09-20 14:57
DD: Wat super creatief en mooi zeg wauw.... Chasey: Fijn stukje hoor, ben je niet bang voor je boom en heg?
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 15-09-20 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 15-09-20 14:57
Hahaha dat verschil inderdaad.
Wij zijn ook maar binnen aan de gang gegaan ipv buiten.
Morgen met wat meiden een begin maken met 'de 'bak' afzetten.
DubbelFun
Geplaatst: 15-09-20 15:00
@Chasey: Dat is een mooie paddockplek...wat staan er voor struiken langs de weg (ivm vraat) ?? Met een HD-spuit heb je wel eer van je werk.
Dat is laurier. Ik hoop dat ie daar vanaf blijft. Anders een extra draad langst de laurier spannen. Het is de bedoeling dat de laurier wat groter wordt en zo wat inkijk wegneemt. Niet dat we last hebben hoor. Maar ik loop nog wel eens met de blote kont door het huis en dan vind ik een extra groene muur wel fijn haha.
Ja alle groen blijvers geloof ik. Maar bij ons vorige huis stonden ze ook in de paddock waarbij de buren laurier hadden geplant naast de paddock. Daar aten ze niet van. Taxus zou ik niet willen gokken.
Ik antwoord even kort op het haspel stukje Ik heb deze voor mijn strookbegrazing, goedkoop dingetje, voor een niet te groot stuk prima (mijn weides lopen allemaal een beetje schuin, dus makkelijk om de draad wat korter/langer te maken). Voor de prijs echt een prima dingetje. Heb hem nu een jaar met dagelijks gebruik en nog niks aan. https://www.gallagher.eu/nl_nl/afraster ... 00-meter-1
Wil je echt een goede dan raad ik je deze aan, die heb ik om de grote verdelingsdraad op te ruimen en die is echt super, stevig, kan je goed vasthouden en rolt goed op. Kost alleen een flinke duit meer. https://www.gallagher.eu/nl_nl/afraster ... tstofdraad
Ik denk persoonlijk als het vooral is om je draad netjes op te bergen dat je met zo'n haspel voor tuinslangen ook een heel eind komt.