Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:19

zoefie schreef:
That reminds me.....kan me iemand nog een goede tandarts aanraden? (Id buurt van Sittard/limburg)

Vanmorgen toch maar weer gereden, (in de bak) en daarna een droogstaprondje door het dorp. In de sneeuw.....ik vraag me dan altijd af wat anderen zien/denken. sow wat een fanatieke bikkel in de sneeuw of.....arm paard met zo'n dwaze baas....(gok toch het laatste haha)

Anke bedankt voor je aanbod nog een keer samen rijden vind ik zowieso leuk. (Mits het weer minimaal boven de 15 graden komt). Maar ik moet ozzy even herprogrammeren geloof ik als ik de zaakjes hier weer onder controle heb stuur ik je een pb-tje

Nien Silkens :) Zij werkt in de praktijk van Florence Gorter

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:32

Ach, maar wel gepoetste tandjas.

MM&L: ik kan me er echt niks bij voorstellen. Maar ik ga kijken of ik zondag deze kat nig een beetje kan opleven. In ieder geval weer een bodem is wel handig :D

Net weer even gereden. Word ik blij van. Kort rondje, maar moest even kiezen tussen lang of mijn ouwe behaarde hond mee. Ik gunde de senoir ook wat, dus weer 7 km. Dit x op Caj en die had energie voor 10. Dan weer jammer dat Miep mee was, maar goed, wie weet morgen nog even. Ben nu in ieder geval wel weer lekker uitgewaaid. :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:50

Ik had Marcel Jacobs deze herfst als tandarts, fijne vent met veel geduld en durf.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:56

Uitgewaaid of weggewaaid Fabster?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:13

Niet weggewaaid gelukkig := Het was wel lekker. Dat vindt Caj ook. Die loopt in de wind altijd flink te briezen :) /3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:31

Ik heb Jacob Eyck als tandarts

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:44

Hier dus Niek Jansen en ik laat ze ieder jaar controleren, vorig jaar was het niet nodig en nu viel het gelukkig ook mee. Geen schokkende dingen.

Net een dikke bouwlamp gekocht voor aan een boom bij de paddock voor longeren.. weer 100 euro armer.. oh nee, 20% korting dus dat was weer fijn. De bak is wel nat.. ga er maar vanuit dat het zand nog moet inklinken..
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 17-01-18 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:08

Dat idee van de bouwlamp ga ik even onthouden! Dat moet bij mij ook lukken denk ik :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:27

Fabster schreef:
O ja. Dat is ook nog een goeie. Maar ben ik nu een beetje laat mee. Over 3 wkn is het al carnaval

Sommigen beginnen pas in de laatste weken. Vooral die jonge kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:44

Bij mij komt Daan Staller. Niet goedkoop, maar voor zover ik kan inschatten een zeer deskundige en ook nog eens aardige vent!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:14

zoefie schreef:
That reminds me.....kan me iemand nog een goede tandarts aanraden? (Id buurt van Sittard/limburg)

Vanmorgen toch maar weer gereden, (in de bak) en daarna een droogstaprondje door het dorp. In de sneeuw.....ik vraag me dan altijd af wat anderen zien/denken. sow wat een fanatieke bikkel in de sneeuw of.....arm paard met zo'n dwaze baas....(gok toch het laatste haha)

Anke bedankt voor je aanbod nog een keer samen rijden vind ik zowieso leuk. (Mits het weer minimaal boven de 15 graden komt). Maar ik moet ozzy even herprogrammeren geloof ik als ik de zaakjes hier weer onder controle heb stuur ik je een pb-tje

Ralf Deuss uit Saeffelen.
Fijn en vakbekwaam (en betaalbaar)

Als je er hulp of begeleiding bij nodig hebt.
Ik geef les, training en coaching.

Ja lekker als het voorjaar komt. Lekker warm genieten.

Wat anderen denken....haha maakt dat wat uit?
Zo ja. Wat ze denken ligt aan de persoon en de visie van deze.
De een denkt...wat een gek. De ander denkt...die geniet lekker. En veel denken gewoon helemaal niks. Die zijn alleen met zichzelf bezig.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:18

Hier met de les geluk gehad met het weer.
Lekker droog rondje naar buiten geweest.

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:23

Mag ik na 1,5 pagina nog even terug komen op dat paardenbusje?

Het antwoord op al jullie vragen is heel simpel: die wagens uit de link worden na ombouw niet herkeurd, herwogen en als veewagen op kenteken gezet. DAAR zit de adder onder het gras en geldt voor die busjes wat voor alle B-rijbewijsgebakjes geldt: eerst wegen, dan verder praten.

Zie ik nog leuke foto's van buitenrijdende kinders langs komen. Lekker hoor; hier even geen tijd daarvoor, helaas.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:53

ikke schreef:

Het antwoord op al jullie vragen is heel simpel: die wagens uit de link worden na ombouw niet herkeurd, herwogen en als veewagen op kenteken gezet. DAAR zit de adder onder het gras en geldt voor die busjes wat voor alle B-rijbewijsgebakjes geldt: eerst wegen, dan verder praten.

Zie ik nog leuke foto's van buitenrijdende kinders langs komen. Lekker hoor; hier even geen tijd daarvoor, helaas.

Ik ben natuurlijk heel benieuwd hoe je dat weet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:55

Ikke hoef je niets te vertellen over vrachtwagens. Hij is een wandelende encyclopedie :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:57

Ik denk ook eerlijk gezegd dat je dat zo ook wel kan bedenken, dat ergens een addertje zit. Er staat zo'n busje te koop in een facebook groep, krijg al kriebels als ik erna kijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:02

Fabster schreef:
ikke schreef:

www.rdw.nl

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:09

ikke schreef:
Fabster schreef:

http://www.rdw.nl

Ik snap m niet. Op de rdw kun je op kenteken zoeken (heb ik gedaan) en zie je hoe hij is geregistreerd. Maar ik kan daar niet vinden of hij voor of na de verbouwing is gewogen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:40

Het laadvermogen is vaak te laag om er 2 paarden mee te mogen vervoeren. Althans met alleen B rijbewijs.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:58

Hebben jullie al stormschade?
Dacht dat het wel mee viel maar de (stevige houten) poort is zojuist uit elkaar gevallen omdat de wind er recht op staat -O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:06

Gelukkig nog niet, maar ben wel even buiten wezen kijken, man wat gaat het te keer.
Wat ik wel erg mooi vind om te zien is dat Nick en Bliksem een strategisch punt hebben uitgezocht om te storm uit te zitten (staan).
Ik had de poortjes open gezet, zodat ze 3 weides tot hun beschikking hebben. Maar ze zijn vanzelf terug gelopen naar de grootste en staan midden in de weide.
Toen ik kwam kijken was het even wat minder winderig, ze kwamen naar me toe. Maar opeens liepen ze weg, gingen op hun punt staan en ja hoor, daar kwam me toch een windvlaag. En zo deden ze dat nog een paar keer. Steeds als er zo'n windvlaag aan kwam, gingen ze in positie staan om de windvlaag uit te zingen. Toch wel bijzonder hoe ze dat zelf oplossen. :)

Maar man wat een k*t bende in die weide. Zoveel water, en mest!!! Ik kan er gewoon helemaal niet meer komen met de kruiwagen. Kom er amper lopend. Het is diep triest hier.
Natuurlijk hebben de paarden nog wel 'droge' stukken, maar wat een trieste bende. Bah. Ben het nu wel zat.

Een voordeel is dat we nu in ieder geval goed kunnen zien dat er echt een wateropvang moet komen hier. En de rest van het land ophogen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:09

Hier ook echt crisis. Het afdak vangt ook alle wind en de palen waaiden uit de grond! Ik was echt in de stress. Gelukkig was mijn man thuis, omdat hij naar de dokter moest. We hebben alles vastgeschroeft en op hoop van zegen. Hopeljk blijven de dakplaten wel zitten.

De paarden wilden al niet meer inder het afdak. Ik heb ze op de wei gezet, want kan ze ook geen hooi voeren. Alles waait weg. Staat niet veel gras op de wei, dus vind t wel zielig. Maar ik weet even ook niks anders.

Dit is echt wel andere koek. Ze geven wel vaker code oranje af, maar hier valt dat altijd mee. Wou vanmiddag zelfs nog gaan rijden. En zou vanochtend met een vriendin gaan wandelen met de honden. Maar dat slaan we maar over. Straks mijn dochter van school halen. Die is met de fiets. Maar dat is ook niet zo n goed idee.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:14

Het is code rood hier. En ja, dat is het ook echt! Vrachtwagens vallen met bosjes om en takken breken af ed.

Kindjes op school, manlief (met de trein!!) naar Amsterdam... nou lekker. Had ze allemaal toch liever thuis gehad.

Ik zou eigenlijk naar mijn zus gaan, maar kan beter thuis blijven om de boel in de gaten te houden. En heb ook geen zin in een omgewaaide vrachtwagen op mijn auto. (Dat is vanmorgen al gebeurd in de regio, gelukkig was er niks met de mensen gebeurd in de auto).

Nick staat er nu zo bij. In het water... (Hij kan hogerop staan hoor, maar dat doet ie niet. Ik denk dat het te dicht bij de bomen is. En dat hij weet dat het daar niet veilig is).
Afbeelding

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:18

Hopelijk is de storm gaan liggen als hij terug moet Chasey. De NS heeft alles stil gelegd. Ik dacht gister ook: tsjonge wat een heisa weer. Maar het is wel echt heftig hier.

Ik kan de paarden in de gaten houden via de cam, maar heb ze niet op de wei gezet en aar heb ik nu wel spijt van eigenlijk. Ze hebben wel hooi, lang leve het slowfeederrek. Volgens mijn man is het dak van de schuilstal iets los dus ik hoop dat die het houdt tot na de storm. Anders rij ik in mijn pauze even naar huis.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:22

De paarden vinden nu midden in het veld wel lekkerder. Slimme dieren toch. Beau heeft zijn deken nog om. Er zijn al 2 palen uit de bak gewaaid. En kan t alleen maar uitzitten. Straks als de wind wat minder wordt, krijg ik het druk :')
Afbeelding