Leuke foto’s Horsi. Vervelend dat met gemeente lastig is met de vergunning. Als weer afgewezen wordt, kan je dan een afspraak maken om in gesprek te gaan? Helpt soms als ze hun visie kunnen geven en dan met paar aanpassingen alsnog mogelijk is.
Ik heb het nog niet uit durven proberen ('s nachts) en ze hebben ondanks de kou mooi buiten geslapen. Maar goed dat ik niet weg hoef met de auto, want de ramen zaten dichtgevroren.
horsii
Geplaatst: 19-10-22 09:12
Hadden na een hoop gedoe een gesprek gehad. Eerst mocht niets, toen daklichten, nu 2,5m Maar willen groter. Dus nog even spannend. Met dezelfde H2 waarde zijn erbij met dakkapellen tussen de 2,5 en 9,5 meter, dus dat nu in de aanvraag meegenomen.
Was koud en mistig vanmorgen. Dagdienst, dus vanmiddag de beestjes.
DubbelFun
Geplaatst: 19-10-22 16:36
Ik heb maar even zin gemaakt om de eikels/nootjes van de track te halen vóór het ook weer vol ligt met blad. Én ik had de camera mee naar buiten.
Eerst alles bij elkaar geharkt naar het midden, dit is het lange stuk onder de bomen, aan het eind gaat ie nog een stuk naar links.
Het lijkt niet zoveel zo, maar waar het ligt heeft de track zijn 'looppad', dus het ligt dieper. Al met al kwamen er 8 kruiwagens af.
Hier wordt ik dan wel weer blij van... zomaar ineens een mini-zonnebloem op de track
En nog eentje van moeder en dochter, omdat ze zo lief stonden te soezen
Goed bezig DF. Hier ook al iets van 10 kruiwagens weggewerkt….. en nog heel veel meer met de bladblazer. En nog valt er veel.
MarjanB
Geplaatst: 19-10-22 17:25
DF ik heb hetzelfde gedaan, blaren op m’n hand en een hekel aan eikels..
Jullie gaan veel te hard, kan het niet bijhouden. Heb net m’n zadel naar de post gebracht die man van de post keek me vreemd aan Het was mooi vanmorgen En we hebben weer iets van beesten? Gaten zijn 10-15cm groot
DubbelFun
Geplaatst: 19-10-22 17:28
Dat zijn wel vreemde gaten zo naast elkaar... misschien een tweeling aan het werk geweest Dat is een flinke doos... bleef die nog binnen de max. afmetingen ?
@maartje: niet van mij maar van de buren achter. Weer eens wat anders dan tegen friezen aankijken
Flinke doos inderdaad, MarjanB . Maar dat zadel komt vast en zeker ongeschonden aan zo. DF, duidelijk met de schopstok. Slim om het zo te maken. Wat lief, moeder en kalfje zo in het zonnetje.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 19-10-22 18:02
wat een schattig kalfje
Flink pakket, zal vast goedingepakt zijn
Iedereen heeft ic geamuseerd met eikels en blaadjes, ik heb ook ruim een uur bladgeblazen maar het meeste gaat door de draad terug naar de eigenaar van de bomen
Allemaal druk geweest zeg. Ik ook maar dan op het werk. Snel gegeten, rondje met de honden, gevoerd en nu niks meer. Morgen team dag dus ook geen paard.
Ik had vanavond nog les en Fiesta begint steeds beter in de spieren te komen en ik ga ook steeds meer rijden. Maar het is wel veel paard, ook al is ze net 1.60.
Woow dat zijn veel eikels DF! Je hebt wel eer van je werk. En schattig kalfje
Ziet er goed uit Belker!
Leuk he horsii, die eerste eitjes.
Mooie ochtendfoto Marjan. Die sporen herken ik zo direct niet. Bij de Aldi kan je goedkoop een best goede wildcamera kopen, misschien tof om op jullie perceel te installeren
Ik ben blij dat we de eikels niet in de wei hebben. Echter is wel bij ons de hele straat eikenboom en kan echt bijna elke dag eikels voor het huis weg halen. Dag later lijkt het net alsof je niks gedaan hebt....
Hier weinig toe te voegen. Alleen dat ik het lastig vind met de dekens. Wat houden jullie aan? Normaal denk ik onder de 15 de regendeken op, onder de 7 100 liner eronder? Maar vaak let ik ook weer wat op gevoelstemperatuur. Vannacht hadden ze weer niks op was vanmorgen nog 13 graden.
Bruine eikels zijn idd niet meer giftig, maar als het er zoveel zijn ?? En dan 1 paard die ze de hele dag door blijft eten?? Ik waag mijn paard er niet aan iig.
Ik hou aan; als het regent een ongevoerde regendeken op, als het onder de 10 komt een lichte 200 grams op (wel afhankelijk van wel of geen zon en lengte vacht). Paard wordt niet geschoren, dus als het kouder wordt is een zwaardere deken ook niet nodig.
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-22 09:23
Hier staat alles zonder dekens, al twijfel ik voor een regendeken voor mijn warmbloed. Hij is 20 jaar geworden in mei (pfff time flies, heb hem al vanaf 4 jaar oud!) en ik merk dat hij snel koud krijgt van regen. Dat had hij vroeger niet zo, wel confronterend hoor, om hem ouder te zien worden.