Gisteren mijn IJslander geschoren voor de helft (bedoeld!). Met de temperaturen van volgende week niet overbodig en van de week met rijden was hij echt zeiknat. Net alsof je hem had afgespoten... en toen was het nog maar een graad of 22. Ik ga straks rijden zodat ik morgen niet hoef als het 30 graden is en benieuwd wat het effect gaat zijn
_Penotti
Geplaatst: 13-09-20 14:20
Wat een lekker ding die kleine
Scheren kan wel fijn zijn. Ik weet nog niet wat ik met die van mij ga doen, dekens of niet.
Vandaag mijn merrie gereden. Die denkt dat ze speedy gonzales is. Ik had een tinker veulen gekocht voor de rust. Haar vader is onbekend maar ik denk dat dat speedy gonzales was of zo. Mijn Engels volbloed die ik eerder had was net zo heet. Dit was niet de bedoeling Van de week was ze ook al zo heet. En moeilijk terug te rijden. Steeds dan ook de kop in de lucht gooien. Weggedrukte rug op zo'n moment. Niet te zitten dan. Heb er best aan moeten rijden voordat het fijn ging. Flink beloond en klaar.
Vandaag was ze wel fijn terug te rijden, dus wel lekker gereden. Hopelijk gaat ze snappen dat zo snel niet nodig is.
Penotri, mijn IJslander kan soms ook net Speedy Gonzales zijn (is ook een van zijn bijnamen). Maar goed dat past wel bij zijn IJslands temperament...
Dekens krijgen ze beiden altijd wel op. Mijn warmbloed denkt anders dat ie bij een regendruppel al naar binnen moet en ik vind hem dan wat losser in zijn lijf blijven. Maar we hebben ook geen echte schuilgelegenheden in de wei. Mijn warmbloed scheer ik wel alleen als het te lang duurt voordat hij opdroogt na het rijden omdat hij op de trailer moet wachten en ik dan niet elke 15 minuten van deken kan wisselen. Dat is vorig jaar niet nodig geweest.
Mijn IJslander zonder deken en niet geschoren is eigenlijk geen beginnen aan met de vacht en in een binnenbak trainen. Dus die scheer ik altijd zo dat hij een uitrijdeken van zijn eigen vacht heeft. Dan kan je hem fijn rijden in de winter zonder zweetdekens en dergelijke. Les heb ik het jaarrond met hem buiten en dan werkt dit ook goed. Droogt ie vlot op na het rijden in elk geval.
Ik las vanochtend een ad op Fb van iemand die eikels zocht.... nou die heb ik genoeg Hij is meteen komen kijken maar zag dat er nog genoeg aan de bomen hing dus komt over 2 weken terug. Dat zou een mooie manier zijn om van de eikels af te komen
DubbelFun
Geplaatst: 14-09-20 11:40
Onder het mom 'mooi blauw is niet lelijk' een kijkje wat er gebeurd als een bange pony op schoot springt...hij is nu aan het uitzakken
Wij hebben deze week ons nieuwe weitje nog gemaaid.. tis al heerlijk aan het drogen Toch nog het gras eraf voordat de echte herfst inzet Kunnen we er mooi nog een hoop compost overheen laten uitrijden
Het ziet er erger uit dan het is. Er zit nog één bult die is nog pijnlijk. Gister zat precies het randje van mijn korte broek er telkens op Ik kan uit ervaring vertellen dat een elleboog uit de kom (en dan vooral het er weer in doen) véél pijnlijker is